close
تبلیغات در اینترنت
علوم اسلامی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات سايت
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 3811
کل نظرات : 95

بازديد امروز : 79 نفر
بارديد ديروز : 258 نفر
بازديد هفته : 687 نفر
بازديد ماه : 3,100 نفر
بازديد سال : 13,996 نفر
بازديد کلي : 81,211 نفر

افراد آنلاين : 2
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
مطالب پربازديد
علمای اصفهان بازديد : 143
روزنامه ها بازديد : 133
عقل آزاد بازديد : 119
کپسول تیشوک بازديد : 115
نظرسنجي
آیا مطالب سایت مفید است؟




لينک دوستان
آخرین مطالب ارسال شده
پيوندهاي روزانه
حدیث (151)
کدهاي اختصاصي
دوستان سایت

خوش آمدید

پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 3 نفر مجموع امتياز : 15

بازديد : 5
[ دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 ] [ 23:53 ] [ mohsensilani ]
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 3 نفر مجموع امتياز : 15

بازديد : 9
[ سه شنبه 14 فروردين 1397 ] [ 22:44 ] [ mohsensilani ]
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 3 نفر مجموع امتياز : 15

بازديد : 7
[ پنجشنبه 28 دي 1396 ] [ 19:29 ] [ mohsensilani ]
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 2 نفر مجموع امتياز : 10

بازديد : 16
[ پنجشنبه 28 دي 1396 ] [ 19:26 ] [ mohsensilani ]
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 4 نفر مجموع امتياز : 20

بازديد : 8
[ سه شنبه 05 دي 1396 ] [ 21:18 ] [ mohsensilani ]
یکی از مباحث بسیار مهم که هدف از بعثت انبیاء را بیان می‏کند و آثار تربیتی و عقیدتی متعددی بر آن مترتب است، بحث هدایت و ضلالت می‏باشد. هدف از ارسال انبیاء و تشریع قوانین الهی هدایت انسانها است در راهی که نهایت آن رستگاری و آسایش ابدی است و باید دید قرآن کریم به عنوان منبع اصلی تعالیم اسلامی، که کتاب هدایت نامیده شده و آخرین نسخه دستورات آسمانی برای انسان است، چه راهی را برای رسیدن به آن هدف متعالی پیشنهاد می‏کند


ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 7
[ پنجشنبه 30 شهريور 1396 ] [ 12:14 ] [ mohsensilani ]
براساس نظر امام خميني(ره) اگر فقه سنتي تحت ضوابطي پيش رود پويا و پاسخگوي تمام نيازهاي جامعه بشري خواهد بود. براين اساس، فقه سنتي يعني اين كه فقه به لحاظ منابع وحياني و روايي شناخت همواره بايد ثابت باشد. فقه پويا نيز عبارت است از به كارگيري اجتهاد در منابع اصيل و معتبر شرعي بعد از بررسي ابعاد و ويژگيهاي موضوعات و سنجيدن ابعاد قضايا براي استنباط احكام شرعي آنها. فقه سنتي و پويا به معناي مذكور با هم تعارض ندارند.



ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 7
[ پنجشنبه 30 شهريور 1396 ] [ 12:7 ] [ mohsensilani ]
اخلاق نظری و عملی     تعریف اخلاق   کلمه اخلاق جمع خلق است. خلق شکل درونی انسان است. چنان چه خَلق شکل ظاهری و صوری اشیاء از جمله انسان است. غرایز و ملکات و صفات روحی و باطنی که در انسان است، اخلاق نامیده می شود و به اعمال و رفتاری که از این خلقیات ناشی گردد نیز اخلاق و یا رفتار اخلاقی می گویند.




ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 23
[ سه شنبه 28 شهريور 1396 ] [ 13:8 ] [ mohsensilani ]
۱ - معنای لغوی ریاضت
۲ - ریاضت نفس
       ۲.۱ - معنای ریاضت نفس
       ۲.۲ - جهاد اکبر
       ۲.۳ - راه تحقق ریاضت نفس
       ۲.۴ - نتیجه ریاضت نفس
       ۲.۵ - ریاضت نا مشروع
       ۲.۶ - رهبانیت
۳ - پانویس
۴ - منبع


ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 23
[ پنجشنبه 26 مرداد 1396 ] [ 17:14 ] [ mohsensilani ]
۱ - جایگاه علم
۲ - علوم دارای ارزش
۳ - نکوهش جهل
۴ - انواع علم و عالم
۵ - مفهوم علم
۶ - انواع درک
۷ - تقسیم دیگر علم
       ۷.۱ - علم نظری
       ۷.۲ - علم عملی
۸ - نظر سقراط درباه علم
۹ - تقسیم علم از نظر علامه طباطبایی
۱۰ - تجرد علم
۱۱ - اطلاق علم به مطلق دانش
۱۲ - جایگاه علم در قرآن
       ۱۲.۱ - دعوت قرآن به شناخت
       ۱۲.۲ - قوام دین از نظر قرآن
       ۱۲.۳ - نکوهش ترک علم در قرآن
       ۱۲.۴ - بصیرت و ظلمت از نظر قرآن
       ۱۲.۵ - علم منشأ ایمان و تقوی
       ۱۲.۶ - علم منشأ قدرت و پیشرفت
       ۱۲.۷ - شرط درک اسرار هستی
       ۱۲.۸ - شرط تقرب به خدا
       ۱۲.۹ - علم قرآنی از نظر علامه
       ۱۲.۱۰ - ارتقای رتبه انسانی
       ۱۲.۱۱ - عالی‌ترین مرتبه وجودی انسان
۱۳ - تفاوت عالم و عابد
۱۴ - پانویس
۱۵ - منبع


ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 13
[ دوشنبه 08 خرداد 1396 ] [ 16:24 ] [ mohsensilani ]
[ سه شنبه 21 دي 1395 ] [ 17:23 ] [ mohsensilani ]
آثار اندیشمندان و بزرگان (۹۱)


ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 10
[ جمعه 17 دي 1395 ] [ 14:4 ] [ mohsensilani ]

در میان اعمالی که مسلمانان در حرم پیامبر(ص) و یا بقاع متبرک دیگر انجام می‌دهند، بیش از همه توسل؛ مورد انتقاد وهابیان قرار می‌گیرد.



ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 12
[ پنجشنبه 09 دي 1395 ] [ 11:17 ] [ mohsensilani ]
یک طلبه معمم یک امام جماعت یک منبری یعنی یک روحانی در اجتماع این باید بتواند هر سؤال دینی از او بکند جواب بدهد و الاّ بعضی اوقات ضرر خیلی دارد و روحانی باید ملاّ باشد یعنی این لباس ما می‏نمایاند ما را اینکه ما ثقةالاسلامیم حجت‏الاسلامیم و اینها معنایش همین است که باید بتوانیم حافظ اسلام باشیم


ادامه مطلب
درباره : علمی , علوم اسلامی , علم و عمل ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 10
[ شنبه 27 آذر 1395 ] [ 19:26 ] [ mohsensilani ]
۱ - تعریف علم کلام
۲ - موضوع علم کلام
۳ - اهداف علم کلام
۴ - روش علم کلام
۵ - تعریف جامع علم کلام
۶ - وجه تسمیه علم کلام
۷ - تفاوت کلام و فلسفه
۸ - آغاز پیدایش علم کلام
۹ - علل پیدایش علم کلام
۱۰ - پانویس
۱۱ - منبع:
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 6
[ دوشنبه 25 آبان 1394 ] [ 22:5 ] [ mohsensilani ]
۱ - تعریف ارث به مفهوم مصدری و اسمی
۲ - تعریف وارث و مورّث و میراث
۳ - تعبیر فقها از ارث
۴ - ارکان ارث
۵ - اسباب ارث
۶ - نسب
       ۶.۱ - طبقۀ اول
       ۶.۲ - طبقۀ دوم
       ۶.۳ - طبقۀ سوم
       ۶.۴ - وجوب حفظ ترتیب طبقات
۷ - سبب
       ۷.۱ - زوجیت
       ۷.۲ - ولاء
              ۷.۲.۱ - ولاء عتق
              ۷.۲.۲ - ولاء ضمان جریره
              ۷.۲.۳ - ولاء امامت
۸ - موانع ارث
       ۸.۱ - موجب محرومیت از تمام ارث
              ۸.۱.۱ - کفر
              ۸.۱.۲ - قتل
              ۸.۱.۳ - برده بودن
              ۸.۱.۴ - لعان
              ۸.۱.۵ - زنا
              ۸.۱.۶ - طبقه سابق
       ۸.۲ - موجب محرومیت از بعض ارث
              ۸.۲.۱ - کاهش سهم وارث از مرتبۀ بالا به پایین‌تر
۹ - جهات استحقاق ارث
       ۹.۱ - سهم بالفرض
       ۹.۲ - سهم بالقرابه
       ۹.۳ - سهم بالردّ
۱۰ - سهام فرائض
       ۱۰.۱ - نصف
       ۱۰.۲ - دو سوم
       ۱۰.۳ - یک سوم
       ۱۰.۴ - یک چهارم
       ۱۰.۵ - یک ششم
       ۱۰.۶ - یک هشتم
۱۱ - سهم قرابت
۱۲ - توارث همسران
       ۱۲.۱ - در صورت فوت شوهر
       ۱۲.۲ - در صورت فوت همسر
۱۳ - عول و تعصیب
۱۴ - ارث در مرگ‌های جمعی
۱۵ - ارث جنین، خنثی، غایب و مجوسی
۱۶ - پانویس
۱۷ - منبع
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 1 نفر مجموع امتياز : 5

بازديد : 15
[ یکشنبه 24 آبان 1394 ] [ 18:41 ] [ mohsensilani ]
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 10
[ یکشنبه 24 آبان 1394 ] [ 18:38 ] [ mohsensilani ]
درباره : علمی , علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 10

بازديد : 9
[ چهارشنبه 25 شهريور 1394 ] [ 18:47 ] [ mohsensilani ]
۱ - تعریف دیگری از تقیه
۲ - تقیه در لغت
۳ - تقیه در اصطلاح
۴ - اقسام تقیه
۵ - حکم تقیه
۶ - عدم انحصار تقیه به شیعه
۷ - تقیه در منابع اسلامی
۸ - تفاوت تقیه و نفاق
۹ - توجیه تقیه
       ۹.۱ - فواید تقیه
۱۰ - تقیه در قرآن
۱۱ - تقیه در روایات
۱۲ - مباحث علمی در موضوع تقیه
۱۳ - تقیه در تاریخ
۱۴ - دستور اهل بیت به تقیه
۱۵ - نظر برخی نویسندگان اهل سنت درباره تقیه
۱۶ - مستندات تقیه
       ۱۶.۱ - آیات برای اثبات تقیه
              ۱۶.۱.۱ - آیه ۱۰۶ سوره نحل
              ۱۶.۱.۲ - آیه ۲۸ سوره آل عمران
              ۱۶.۱.۳ - آیه ۲۸ سوره غافر
              ۱۶.۱.۴ - سایر آیات در بحث تقیه
              ۱۶.۱.۵ - استشهاد به آیات برای اثبات تقیه
       ۱۶.۲ - مشروعیت تقیه در احادیث
              ۱۶.۲.۱ - احادیث دال بر رخصت تقیه
              ۱۶.۲.۲ - احادیث در تجویز کذب و توریه
              ۱۶.۲.۳ - ادله مربوط به اکراه
       ۱۶.۳ - دلیل عقل برای اثبات تقیه
۱۷ - تقیه در منابع تاریخی
۱۸ - تقیه در اهل سنت
۱۹ - اجماع بر تقیه در شیعه
۲۰ - تقسیمات تقیه
       ۲۰.۱ - تقسیم شیخ مفید
       ۲۰.۲ - تقسیم شیخ انصاری
       ۲۰.۳ - سایر نظرات در تقسیم تقیّه
       ۲۰.۴ - تقسیم به لحاظ منشأ تقیه
۲۱ - موارد تقیه
       ۲۱.۱ - موارد وجوب تقیه
              ۲۱.۱.۱ - شرط وجوب تقیه
       ۲۱.۲ - موارد جواز تقیه
              ۲۱.۲.۱ - موارد تقیه مستحب
       ۲۱.۳ - حرمت تقیه
۲۲ - اظهار کلمۀ کفر و برائت
۲۳ - حکم وضعی تقیه
       ۲۳.۱ - تقیه در بیان حکم
       ۲۳.۲ - تقیه در مقام امتثال
       ۲۳.۳ - تقیه به جهت اختلاف در حکم
       ۲۳.۴ - تقیه نسبت به سایر آثار وضعی
۲۴ - احکام وضعی عملی در بحث تقیه
       ۲۴.۱ - نظر محقق کرکی
       ۲۴.۲ - نظر امام خمینی
۲۵ - تقیه به جهت اختلاف در موضوع حکم شرعی
۲۶ - تقیّه در برابر غیر مخالف
۲۷ - ظهور تقیه در عقاید شیعی
۲۸ - فهرست منابع
۲۹ - پانویس
۳۰ - منابع
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 13
[ شنبه 02 خرداد 1394 ] [ 20:2 ] [ mohsensilani ]
۱ - معنای لغوی
۲ - تعریف
۳ - جهل در قرآن
       ۳.۱ - جهالت‌ در آیه‌ ۱۷ سوره‌ نساء
              ۳.۱.۱ - دیدگاه علامه طباطبائی
              ۳.۱.۲ - دیدگاه فخررازی
       ۳.۲ - ایزوتسو و جهل در قرآن
۴ - جهل‌ در روایت
       ۴.۱ - نشانه‌های جهل
۵ - منابع
۶ - عناوین مرتبط
۷ - پانویس
۸ - منبع
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 16
[ شنبه 02 خرداد 1394 ] [ 19:57 ] [ mohsensilani ]
۱ - معنی روح
۲ - احکام روح در طهارت
۳ - احکام روح در صلات
۴ - احکام روح در تجارت
۵ - احکام روح در صید و ذباحه
۶ - احکام روح در دیات
۷ - پانویس
۸ - منبع
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 12
[ شنبه 02 خرداد 1394 ] [ 19:55 ] [ mohsensilani ]
۱ - تقوا در لغت
۲ - تقوا در اصطلاح
۳ - تقوا یکی از اسباب ترجیح
۴ - ویژگی مشترک اقسام تقوا
۵ - کاربرد تقوا در قرآن
۶ - تقوا امری قلبی
۷ - وسعت حوزه‌های تقوا
۸ - شعب تقوا در قرآن
۹ - اهمیت و جایگاه تقوا
۱۰ - اوصاف تقوا در قرآن
       ۱۰.۱ - بهترین پوشش معنوی
       ۱۰.۲ - بهترین توشه معنوی
       ۱۰.۳ - تنها ملاک کرامت، سعادت و برتری
۱۱ - عوامل تقوا
       ۱۱.۱ - پیروی از صراط مستقیم و دوری از راه های دیگر
       ۱۱.۲ - مراعات و اجرای حدود الهی
       ۱۱.۳ - روزه داری
       ۱۱.۴ - یادآوری پیام های آسمان
       ۱۱.۵ - پرستش خدا
۱۲ - مراتب و درجات تقوا
       ۱۲.۱ - تقوای خاص الخاص
       ۱۲.۲ - تقوای خاص
       ۱۲.۳ - تقوای عام
۱۳ - آثار تقوا
       ۱۳.۱ - آثار دنیوی-فردی
       ۱۳.۲ - آثار دنیوی-اجتماعی
       ۱۳.۳ - آثار اخروی
۱۴ - ویژگی های متقیان
       ۱۴.۱ - ایمان به غیب، معاد، ملائکه، انبیاء و کتب اسمانی
       ۱۴.۲ - ترس از خدا و نگرانی درباره قیامت
       ۱۴.۳ - برپا داشتن حقیقی نماز
       ۱۴.۴ - زکات و انفاق مال در راه خدا
       ۱۴.۵ - طلب مغفرت و عدم اصرار بر گناه
       ۱۴.۶ - وفا به عهد و صبر در سختی ها
       ۱۴.۷ - طهارت از گناه و شرک
       ۱۴.۸ - احسان کردن
       ۱۴.۹ - فرونشاندن خشم و گذشت از لغزش ها
       ۱۴.۱۰ - تعظیم شعائر الله
       ۱۴.۱۱ - رعایت عدالت
۱۵ - مقالات مرتبط
۱۶ - پانویس
۱۷ - منابع
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 9
[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 22:42 ] [ mohsensilani ]


بقا بر تقلید
پیشینه تقلید
تبدل تقلید
تقلید ابتدایی
تقلید در فقه
تقلید کردن
تقلید میت

درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 14
[ جمعه 29 اسفند 1393 ] [ 20:11 ] [ mohsensilani ]

۱ - پیشینه تاریخی قصاص
۲ - ماهیت قصاص
۳ - صاحبان حق قصاص
۴ - عفو قصاص
       ۴.۱ - عفو توسط مجنی علیه
       ۴.۲ - توسط اولیای دم
       ۴.۳ - توسط ولی امر یا حاکم شرع
۵ - شرایط اجرای قصاص
۶ - پانویس
۷ - منبع

درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 7
[ جمعه 29 اسفند 1393 ] [ 19:25 ] [ mohsensilani ]
[ دوشنبه 04 اسفند 1393 ] [ 19:53 ] [ mohsensilani ]
[ دوشنبه 04 اسفند 1393 ] [ 19:51 ] [ mohsensilani ]
۱ - اقسام گناه
۲ - گناهان کبیره و قرآن
۳ - گناهان کبیره و روایات
۴ - ملاک کبیره بودن گناه
۵ - فهرست گناهان کبیره
۶ - گناهان کبیره در کلام امام صادق)
۷ - پانویس
۸ - منبع
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5

بازديد : 13
[ دوشنبه 04 اسفند 1393 ] [ 19:49 ] [ mohsensilani ]
۱ - حکم تهمت
۲ - اسباب تهمت
۳ - احکام متهم
۴ - پانویس
۵ - منبع درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5

بازديد : 15
[ دوشنبه 04 اسفند 1393 ] [ 19:47 ] [ mohsensilani ]
۱ - معنای لغوی
۲ - معنای اصطلاحی
۳ - وصیت در قرآن
       ۳.۱ - سفارش و موعظه
       ۳.۲ - وصیت از نگاه فقهی
              ۳.۲.۱ - انجام وصیت
              ۳.۲.۲ - توجه به وصیت
              ۳.۲.۳ - حضور شاهد در ثبت وصیت
              ۳.۲.۴ - تغییر دادن وصیت
              ۳.۲.۵ - اصلاح وصیت
۴ - پانویس
۵ - منبع
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 10

بازديد : 7
[ جمعه 01 اسفند 1393 ] [ 21:24 ] [ mohsensilani ]
۱ - تعریف
۲ - اهمیت
۳ - معنای واژه حج
۴ - معنای اصطلاحی
۵ - تعریف مناسک حج
۶ - شعائر حج
۷ - حج اکبر
۸ - روز حج اکبر
۹ - اسامی روزهای خاص
۱۰ - حج در قرآن
۱۱ - حج در احادیث
       ۱۱.۱ - جای‌گاه
       ۱۱.۲ - حکمت‌های تشریع
       ۱۱.۳ - مناسک
۱۲ - حج در کلام عرفا
۱۳ - آداب
۱۴ - شرائط قبولی
۱۵ - منبع احکام حج
۱۶ - آثار فقهی
۱۷ - وجوب
       ۱۷.۱ - دلیل
       ۱۷.۲ - نوع وجوب
       ۱۷.۳ - شرایط
              ۱۷.۳.۱ - استطاعت
              ۱۷.۳.۲ - کمال جسمی و عقلی
              ۱۷.۳.۳ - حرّیت و آزادی
۱۸ - استطاعت
       ۱۸.۱ - مستند فقها
       ۱۸.۲ - اختلاف دیدگاه‌ها
       ۱۸.۳ - مالکیان
       ۱۸.۴ - شافعیان
       ۱۸.۵ - حنفیان و حنبلیان
       ۱۸.۶ - مشهور فقهای شیعه
       ۱۸.۷ - زاد و راحله
       ۱۸.۸ - داشتن دَین
       ۱۸.۹ - استطاعت بذلی
       ۱۸.۱۰ - دوام
       ۱۸.۱۱ - استطاعت بدنی
       ۱۸.۱۲ - راه سفر
       ۱۸.۱۳ - استطاعت زمانی
       ۱۸.۱۴ - زن
۱۹ - استحباب
۲۰ - اقسام
       ۲۰.۱ - تفاوت‌ها
       ۲۰.۲ - تکلیف
              ۲۰.۲.۱ - اهل سنت
              ۲۰.۲.۲ - فقهای امامی
۲۱ - نوع حج پیامبر (ص)
۲۲ - حج تمتع
       ۲۲.۱ - نهی عمر
       ۲۲.۲ - معنای واژه
       ۲۲.۳ - وجه نام‌گذاری
       ۲۲.۴ - شرایط
       ۲۲.۵ - واجبات
              ۲۲.۵.۱ - عمره تمتع
              ۲۲.۵.۲ - حج تمتع
۲۳ - حج اِفراد و قران
       ۲۳.۱ - حج اِفراد
       ۲۳.۲ - حج قران
       ۲۳.۳ - عدول به حج تمتع
۲۴ - واجبات مشترک
۲۵ - حلیت
۲۶ - نیابت در حج
۲۷ - وصیت به حج
۲۸ - صَدّ و اِحصار
۲۹ - نرسیدن به وقوفین
۳۰ - فهرست منابع
۳۱ - پانویس
۳۲ - منبع
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5

بازديد : 16
[ جمعه 01 اسفند 1393 ] [ 21:20 ] [ mohsensilani ]
[ جمعه 01 اسفند 1393 ] [ 21:18 ] [ mohsensilani ]
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 10

بازديد : 10
[ جمعه 01 اسفند 1393 ] [ 21:15 ] [ mohsensilani ]
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 20

بازديد : 9
[ سه شنبه 28 بهمن 1393 ] [ 18:41 ] [ mohsensilani ]
[ سه شنبه 28 بهمن 1393 ] [ 18:38 ] [ mohsensilani ]
[ یکشنبه 26 بهمن 1393 ] [ 22:12 ] [ mohsensilani ]
[ یکشنبه 26 بهمن 1393 ] [ 20:25 ] [ mohsensilani ]

تكيه‌گاه تعليم و تربيت اسلامي عمل است ، اسلام بشر را متوجه

مي‌كند كه سرنوشت او را عمل تعيين مي‌كند

 


ادامه مطلب
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5

بازديد : 8
[ جمعه 12 دي 1393 ] [ 21:2 ] [ mohsensilani ]

 انسان يک موجود ملکوتي است، اگر انسان خودش را آنچنان که هست بشناسد، به عالم ملکوت آشنا شده و عالم ملکوت را شناخته است، و شناختن انسان خودش را مساوي است با پي بردن به عالم ملکوت، و اگر کسي پي نبرده است به دليل اين است که خودش را آنچنان که بايد نشناخته است. در داستان ابراهيم عليه السلام مي خوانيم: «و کذلک نري ابراهيم ملکوت السموات و الارض و ليکون من الموقنين ؛(انعام/75) و بدين سان ملکوت آسمان ها و زمين را به ابراهيم نشان مي داديم تا (بصيرت يابد) و تا از اهل يقين شود» صحبت ارائه ملکوت که (پيش) مي آيد ايقان در کار مي آيد.


ادامه مطلب
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 16
[ پنجشنبه 27 آذر 1393 ] [ 23:0 ] [ mohsensilani ]

انسان بر اثر عبادت به مقام یقین می‌رسد و تا وقتی که با عبادت است و مبنای زندگیش عبادت خداوند است، اهل یقین است و اگر لحظه‏‌ای عبادت را ترک کند به عصیان آلوده می‏‌شود. اگر عبادت را انکار کرد به کفر و ارتداد و محرومیّت ابدی دچار می‏‌شود.

شیطان رانده شده نیز بر این وعده است که همه فرزندان آدم را فریب دهد و در ادعای خود هر چند به بیان صادق قرآن فریبش ضعیف است: «إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا، که نیرنگ شیطان [در نهایت‏] ضعیف است»(النساء /76)،‌ اما شیطان خود اعتراف می‌کند که وسوسه و نیرنگ ضعیفش در وجود بندگان خالص خداوند که به یقین در عبادت رسیده‌اند راهی ندارد.

ابزار شیطان برای فریب انسان تنها وسوسه اوست و وسوسه جایی تأثیرگذار است که وجود آدمی به حق و باطل آمیخته باشد، اما آنان که مصداق آیات قرآن در عبادت می‌شوند، در وجود انسانی آن‌ها جز حق،‌ باطلی راه نمی‌یابد به همین دلیل است که شیطان نیز معترف است،‌ بندگان اهل یقیین و خالص را نمی‌تواند فریب دهد.

درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 10
[ پنجشنبه 27 آذر 1393 ] [ 22:33 ] [ mohsensilani ]

آیا هر علمی می‌تواند اسلامی باشد، یا این که اسلام بعضی علوم را مردود

دانسته و آن را نفی کرده است؟ در هر صورت معیار و ملاک اسلامی بودن

علوم چیست؟


ادامه مطلب
درباره : علوم اسلامی ,
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 11
[ جمعه 21 آذر 1393 ] [ 10:49 ] [ mohsensilani ]
آخرين مطالب ارسالي
آخرین اخبار حج تاريخ : سه شنبه 09 مرداد 1397
تنگه هرمز و اهمیت آن برای ایران تاريخ : سه شنبه 09 مرداد 1397
تحریم یا سوء استفاده تاريخ : سه شنبه 09 مرداد 1397
تابع نفس شدن عاقبتش ویرانی است تاريخ : شنبه 30 تیر 1397
بهشت جزای موحدین تاريخ : شنبه 30 تیر 1397
دل آرام تاريخ : شنبه 30 تیر 1397
صفحات وبلاگ
تعداد صفحات : 2
.: Weblog Themes By roztemp :.

موضوعات
اخلاقی
شعر
خبری
نهج البلاغه
اعتقادی
حدیث
سیاسی
قرآن
علمی
تاریخی
حوزه علمیه
متفرقه
اجتماعی
دفاع مقدس
احکام
فیلم
قوانین
بیانات مقام معظم رهبری
معرفی کتاب
فرقه ها
سپاه پاسداران
جست و جو

رزتمپ