صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 651
کل نظرات : 2
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 4 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 8 نفر
بارديد ديروز : 174 نفر
ای پی های امروز: 6 نفر
ای پی های ديروز : 94 نفر
بازديد هفته : 613 نفر
بازديد ماه : 182 نفر
بازديد سال : 19,940 نفر
بازديد کلي : 116,865 نفر

واکاوی 2 نکته مهم با محوریت شعار سال 1403

تصاویر_متحرک_شباهنگ_فاسی_خوش_آمدید_shabahang_gifs_Persian_Welcome

لطفا به سایت m-silani.ir  مراجعه فرمایید


برای تبدیل زبان صفحات وب میتوانید بر روی پرچم کشور مورد نظر کلید کنید

زمان ارسال:یکشنبه 26 فروردین 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:552
موضوع : خبری ,سیاسی ,

حمايــت از اســرائيل ننگــی اســت كه به هيچ شکل، توجيه پذير نيست حتی در غرب.
با شروع اعتراضات سراسری در دانشگاه های آمريکا عليه جنايات اســرائيل، اپوزيسيون
پر هياهو خارج نشــين كه بــه رغم رأفت اسلامی نظام در قبال بسياری از دانشجويان
فريب خورده در اغتشاشات 1401 ،كوچک ترين برخورد قانونی را به دستاويزی برای حمله به
نيروهای انتظامی تبديل می كردند، سياست ســکوت در قبال اين برخوردهای خشن در
»محيط دانشگاه« را در پيش گرفتند.
يکی از وجوه تأســف برانگيز تحوالت ماه های اخير، بی شرمی اپوزيسيون فارسی زبان خارج نشين
در حمايت از جنايتکارانی است كه حتی بسياری از رسانه های غربی حاضر به دفاع از آنان نيستند.
فارغ از هر تعهد دينی و ملی و زبانی، بشردوستی آمال و ايده تمامی انســان ها در سرتاســر جهان
به شــمار می آيد. تعجب برانگيز ايــن كه هنوز انسان نماهايی هســتند كه از جنايت وحشيانه و
جنون صهيونيستی حمايت كرده و می كنند.
 دليــل وقاحت اپوزيســيون بيــش از هرچيز وابستگی مالی و سياسی آنان به رژيم صهيونيستی
اســت نااميدی اربابان سابق آنان پس از شکست آشوب های ساليان گذشــته، منجر به مشکالت
مالی عديده برای آنان شــد. شبکه هايی همچون اينترنشنال كه در طی سال های اخير به دنبال ارباب
جديدی برای خود بودند، با چراغ سبز اسرائيل به سرعت خط حمايت از اين رژيم را در پيش گرفته و
عالوه بر كتمان جنايات اسرائيل در غزه از حمله به خاك ايران حمايت كردند

زمان ارسال:سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:3
زمان ارسال:سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:3
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

سعدالله زارعی

در مجموع در این معرکه، به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب اسلامی - دامت برکاته - نیروهای مسلح ایران «ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند».

زمان ارسال:چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:7
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

نکته مهمی که خوانش این مقاله آن را روشن می‌سازد، بیم آمریکا و حامیان آن از پیوند محکم جمهوری اسلامی ایران و عراق و ارتباطات قوی دو کشور است.

 

زمان ارسال:چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:8
موضوع : خبری ,نظامی ,

لایه اول : «انفعال ایران» در نبرد طوفان الاقصی خوراک رسانه ای بود که مدتها تلاش میکردند ذیل کلان پروژه «تحقیر و یأس و انسداد» به کام ذهن مردم ایران ریخته شود و طبق معمول عده ای که کمشان هم زیاد است تکرارش میکردند.

لایه دوم: از این لایه اساسی تر اینکه بستر رسانه ای جدید که در ظاهر فضای گفتگو و همفکری را فراهم میکند، در حقیقت نقش جدی در ایجاد جهان های موازی فکری و دو قطبیهای اجتماعی دارد. به گونه ای که به مرور آدمها در یک جغرافیای واحد، هیچ زبان مشترکی با هم ندارند. این نکته را اضافه کنیم به اینکه اساسا حاکمیت مجازی مدتها است در دست همان کسانی است که نسل‌کشی غزه را مدیریت میکنند، و آنها دنبال فروپاشی ایران و کل جبهه مقاومت در بستر فکری و مجازیند.

لایه سوم: از همه اینها جدی تر «خشیت فرهنگی» بخشی از مردم مقابل ابهت غرب است. این که «او با یک دکمه چنان میکند» که ظریف میگفت یک جمله معنا دار فرهنگی است. اصلا بسیاری از آدمها در ایران و کل جبهه مقاومت که تحلیلهای غرب را میپذیرند و ذهنشان را به «مدیریت رسانه ای» غرب میسپارند، حقیقتا در عمق جانشان مقابل هیمنه غرب کرنش میکنند. این یک واقعیت از فرهنگ باقیمانده پهلوی است.

آری، شما باید درگیر این جنگ رسانه‌ای_ فرهنگی باشی تا بفهمی اگر چه عبور از فلاخن داوود و گنبد آهنین و پدافند اسراییل و فرانسه و انگلیس وآمریکا و رسیدن به صحرای نقب و زدن پایگاه هوایی نواتیم، مهم بود اما مهمتر از همه آنها، عبور از این بستر چند لایه انفعال فرهنگی و رسانه‌ای بود.

هماهنگی جریانات مختلف ایران حتی تا سلبریتیها و بسیاری از خودتحقیرها و غربزده ها و برجامیها و اصلاحاتچی ها که شاید آخرین بار در ماجرای شهادت حاج قاسم اینطور با هم یکصدا شده بودند(حول مظلومیت جمهوری اسلامی) حالا حول هیبت و اقتدار جمهوری اسلامی یکصدا شدند. این عبور موشکها از دوقطبی های غربساخته ساده نبود که اتفاق افتاد.

سطح دیگر عبور از رسانه های غربی بود. آچمز شدن نخست وزیر انگلیس در مصاحبه و یبوست شورای امنیت در دادن حتی یک بیانیه و اقتدار ایران در موضع گیری که نه فقط از زبان سلامی و امیرعبداللهیان که حالا از زبان دشمنان ایران حتی شنیده میشد و شکستن تصویر انفعال ایران را هم جدی بگیرید که موشکها از آن هم عبور کردند.

و اما و هزار هزار اما ، از همه مهمتر و اساسی تر ضربه موشکها به آن فرهنگ عمیق ریشه دار «خشیت مقابل هیبت پوشالی غرب» بود. موشکها به آنجا خوردند. متزلزلش کردند. خیلی ها در عمق جانشان از خود میپرسند این همان اسراییل کذایی بود، آن همان آمریکای رویایی بود که اینطور همه با هم تحقیر شدند؟ این پیروزی مهمتر بود این را باید جشن گرفت. این که به قله نزدیکیم را ظاهربین ترین ایرانی ها هم تماشا کردند و در چشم خودتحقیرترین گفتمانها هم فرو شد، این یک واقعه تماشایی بود.

من شخصا بیشترین لذت را از این عبور تماشایی موشکها از سطوح چند لایه فرهنگ غربزدگی بردم و سجده شکر بر خاک ایران کردم.

زمان ارسال:چهارشنبه 29 فروردین 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:7
موضوع : خبری ,نظامی ,

سردار سلامی تصریح کرد: هواپیماهای متعددی مانند اف16 و اف 35 که هواپیمای پیشرفته‌ای هستند، هواپیمای گلف استریم و حتی سوخت رسان‌ها در آسمان سرزمین‌های اشغالی به طور مداوم پرواز می‌کردند و یک دفاع هوایی متراکم و چند لایه را از لحظه ورود پرنده‌های ما به فضای هوایی کشور عراق تا میانه اردن به عهده گرفته‌ بودند.

وی اظهار داشت: این دفاع ضد هوایی و ضد موشکی که با پیشرفته‌ترین سامانه‌ها همراه بود، در مقابل ما قرار داشت و عبور از این سیستم چند لایه و پیچیده کار بسیار سختی است یعنی طراحی عملیاتی که بتواند پهپادها،‌ موشک‌های کروز و بالستیک را از این فضا عبور دهد و آنها را روی زمین با دقت فوق العاده بنشاند. علاوه بر این، اقدامات به هم پیوسته آمریکا و اسرائیل در حوزه جنگ الکترونیک می‌توانست تاثیرات تعیین کننده‌ای روی ابزاری که در میدان نبرد بکار گرفته شد بگذارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این امر مستلزم آن بود تا در طراحی تاکتیکی این عملیات نبوغ خاصی به خرج داده شود،‌ گفت:‌ طراحی‌های مبتکرانه،‌ هوشمندانه و نوآورانه و ناشناخته برای دشمن و استفاده از ابزاری که قادر به خنثی کردن توانمندی دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد و استفاده از تاکتیک‌هایی که بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند، در دستور کار قرار داشت.

وی ادامه داد: ترتیب و توالی این عملیات به شکلی بود که الان قابل گفتن نیست ولی ده‌ها فروند پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک در فاصله زمانی مناسب توانستند لایه‌های عمیق دفاع هوایی به ظاهر مطمئن رژیم صهیونیستی را در هم بشکنند و ائتلاف پدافند هوایی آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار دهند و بتوانند اهداف مورد نظر ما در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهند.

سردار سلامی تاکید کرد:‌ ما یک عملیات محدود در حد و اندازه شرارت‌های رژیم صهیونیستی انجام دادیم و این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد ولی ما دامنه عملیات را به آن بخش از امکاناتی که رژیم برای حمله به کنسولگری ما از آن استفاده کرده بود محدود کردیم.

فرمانده سپاه تصریح کرد: عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما- تا این لحظه که اطلاعات ما روی تمام اصابت‌ها کامل نیست- بود. آن بخش از اصابت‌ها که ما اطلاعات دقیق، مستند و میدانی  از آن داریم نشان می دهد این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما رخ داده است و قطعاً ساکنان سرزمین‌های اشغالی و مسئولان ارتش رژیم بیشتر از ما از میزان تاثیر این ضربات کوبنده اطلاع دارند.

وی گفت: توصیه می کنم رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته خود دست بردارد و از این اتفاق درس عبرت بگیرد و اگر رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دهد اقدام بعدی ما بر اساس تجربه‌ای که از توانایی‌های آنها بدست آوردیم بسیار سخت تر خواهد بود.

زمان ارسال:یکشنبه 26 فروردین 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:11
موضوع : بیانات رهبری ,سخنرانی ها و پیامها ,

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز.

شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند.

سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است.

رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.

والسلام علی عبادالله الصاحین

سیّدعلی خامنه‌ای

زمان ارسال:چهارشنبه 15 فروردین 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:17
موضوع : خبری ,مناسبت ها ,اطلاعیه ها ,اطلاعیه های مناسبت ها ,

برگ زرین دیگری از دفتر شهادت رقم خورد و جوانمردان دیگر از مجاهدان جبهه مبارزه با استکبار آسمانی شدند. بزرگ مردانی چون سردار محمد رضا زاهدی و همرزمان شهیدش که در دفاع از آرمان های اسلام و حریم اهل بیت علیهم السلام به عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه در بمباران جنگنده های مزدوران صهیونیستی در دمشق به شهادت رسیدند. به یقین با رشادت رزمندگان در تلاقی این جنایت مجازات سختی برای رژیم غاصب اسرائیل در انتظار خواهد بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت خصوصاً خانواده، فرزندان، اخوان محترم و مردم شریف استان اصفهان برای روح متعال این شهیدان گرانقدر رضوان الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. سید یوسف طباطبایی نژاد نـــماینـده ولـی فقـــیه در استان و امام جمعه اصفهان

زمان ارسال:چهارشنبه 15 فروردین 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:13
موضوع : خبری ,نظامی ,

علل حمله دیوانه وار صهیونیستها به کنسولگری ایران در عصر روز ۱۳ فروردین در سوریه: ۱) همانطور که شاهد بودید وزارت امور خارجه، نقش مهم و تأثیرگذاری را در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین محکوم نمودن جنایات صهیونیستها داشته و دارد که خروجی آن می تواند قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل باشد که برای اسرائیل بسیار سنگین بوده است. ۲) ده‌ها هزار اسرائیلی روز یکشنبه ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی از زمان آغاز جنگ شرکت کردند و خواستار آتش‌بس، دستیابی به توافق جهت مبادله اسرای صهیونسیتی و انتخابات زودهنگام برای برکناری نتانیاهو از قدرت شدند که دولت حاکم برای کاهش این فشار و برای تمرکززدایی از وضعیت آشفته در داخل فلسطین اشغالی این عملیات تروریستی را انجام داده است که البته این نوع تظاهرات‌ها ادامه دارد. ۳) چند روز پیش زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس به همراه هیات همراهان خود به تهران سفری داشته اند و علاوه بر دیدار با مقامات ایران، هرکدام بطور ویژه با مقام معظم رهبری (حفظه الله) دیدار و گفتگو داشته اند که این بازهم نشان دهنده نقش محوری ایران در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین در منطقه بوده است. ۴) قطعاً آمریکا در دادن اطلاعات و دادن چراغ سبز جهت حمله به کنسولگری ایران و مقر فرماندهان و اعضای ایرانی در سوریه نقش داشته است و شریک اول صهیونیستها در این جنایت جدید می باشد. ۵) اسرائیل خودش میداند چیزی برای از دست دادن ندارد و بنابراین باز هم با حمله به سوریه جهت انجام عملیات تروریستی میخواهد جنگ غزه را در منطقه وسعت بدهد. ۶) رژیم صهیونسیتی نمی تواند تحمل کند که نیروهای ایرانی در سوریه باشند چون این حضور را به منزله تقویت حزب الله لبنان می داند حزب اللهی که طرف دیگر جنگ برای اسرائیل می باشد و با عملیات‌های خود سعی دارد که از شدت حملات ناجوانمردانه صهیونیستها به مردم مظلوم غزه بکاهد. ۷) طبق قوانین بین المللی حمله به سفارتخانه هر کشوری به منزله حمله مستقیم به خاک آن کشور می باشد و قطعاً پاسخ به حمله صهیونیستها حق مسلم و غیرقابل انکار برای ایران تلقی می گردد.
✍ محسن صیاد قنبری
زمان ارسال:سه شنبه 14 فروردین 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:17
صفحات سايت
تعداد صفحات : 66

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو