صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 668
کل نظرات : 2
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 6 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 156 نفر
بارديد ديروز : 50 نفر
ای پی های امروز: 61 نفر
ای پی های ديروز : 33 نفر
بازديد هفته : 1,006 نفر
بازديد ماه : 1,006 نفر
بازديد سال : 31,683 نفر
بازديد کلي : 128,608 نفر
زمان ارسال:چهارشنبه 05 مهر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:52
موضوع : خبری ,سپاه پاسداران ,

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آحاد ملت ایران را به حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کرد. 

 در بخشی از این بیانیه آمده است:  با گذشت 44 سال از پیروزی شکوهمند و معجزگون انقلاب اسلامی و فروپاشی رژیم دیکتاتوری و وابسته پهلوی ، به رغم توطئه ها و تلاش های شیطانی شبکه صهیونیسم جهانی و آمریکای مستکبر و تروریست، پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز تحولات و معادلات قدرت جهانی خودنمایی می کند .

این بیانیه می‌افزاید : ظرفیت های بالنده بازدارندگی و تمدن سازی انقلاب و نظام اسلامی به عنوان یک حقیقت مسلم و انکارناپذیر در شرایطی حاصل شده است که ایران عصر پهلوی کشوری وابسته و تحت منویات و سیاست‌های بیگانگان به ویژه ایالات متحده امریکا به شمار می رفت که برای ملت ایران دستاوردی جز حقارت و ذلت به همراه نداشت .

این بیانیه در ادامه عبور پیروزمندانه انقلاب و نظام اسلامی از بحران های سخت و پرخطر را مرهون وحدت ، ایستادگی ، پایداری ، هوشمندی و هوشیاری ملت ایران حول محور ولایت فقیه و امامین انقلاب اسلامی قلمداد و تصریح کرده است: خدای بزرگ را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران با همه چالش های داخلی و بیرونی ناشی از دشمنی ها ،فتنه سازی ها و بحران آفرینی های نظام سلطه و استکبار بر خلاف سایر انقلاب های بزرگ تاریخ معاصر مانند فرانسه و شوروی که پس از مدتی بازگشت دیکتاتوری های سخت و تلخ و یا شکست هولناکی را تجربه کرده‌اند ، دستاوردهای سترگ و خیره کننده خود در حوزه های مختلف سیاسی ، امنیتی ، دفاعی ، نظامی، فرهنگی ، اقتصادی ،علم و فناوری و... را در دهه اول گام دوم انقلاب در معرض جهانیان قرار داده است و مایه مباهات ایران و ایرانی در جامعه بین الملل شده است.

 این بیانیه خاطرنشان کرده است:  اگر امروز انقلاب اسلامی و ملت ایران ، استقلال و امنیت خود را در اوج اقتدار و بلوغ بازدارندگی حفظ و به درخت تنومندی برای تکیه زدن سایر ملت‌های حق طلب،  آزادیخواه و استکبارستیز تبدیل و سر سپرده هیچ یک از قدرت‌های بزرگ نیست و در مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنان اصلی خود را شتابان در مسیر فروپاشی می بیند و تحت زعامت حکیمانه رهبری عزیز و شجاع مسیر  عزت و سعادت را برگزیده  و معنویت ، عقلانیت و عدالت را آرمان تمدن‌ساز خود قرار داده است و با بی اعتنایی محض  به عملیات روانی و جنجال سازی های رسانه‌ای دشمن به مثابه یکی از بزرگترین قدرت های نظامی منطقه و جهان تبدیل شده است ؛ آن را محصول یاد و ذکر خدا و امدادهای الهی دانسته و می داند.

این بیانیه در پایان با تجدید میثاق با آرمانهای بلند حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان عالیقدر انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مدافعان حرم و شهدای امنیت و خدمت کشور به ویژه سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ،22 بهمن ماه سال 1401 را فرصتی تاریخی برای پاسخ قاطع مجدد  به دشمنان و خلق حماسه‌ای تماشایی و ماندگار دیگر در عرصه نمایش پایبندی ایرانیان به آرمانهای بلند انقلاب و تداوم راه امام و  شهیدان توصیف و با تاکید بر عزم و اراده پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع شجاعانه و غیر محافظه کارانه از انقلاب و پاسخ به نیازهای نظام و ملت ایران تصریح کرده است :ملت عظیم‌الشأن ایران با بصیرت و هوشمندی و الهام از تعالیم و رهنمودهایی حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) راهبرد وحدت را ضامن شکست راهبرد دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه و ترویج دروغ و شایعه دانسته و با پیگیری آگاهانه این راهبرد ، نقشه دشمنان در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی و نبرد تمام عیار در فضای مجازی که در پی القای ناامیدی و بن بست و آسیب زدن به اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی نظام است را خنثی و در جشن 45 سالگی انقلاب به آنان یادآور خواهد شد  که در قبال ایران و ایرانی همچنان دچار خطای محاسباتی هستند.

زمان ارسال:پنجشنبه 20 بهمن 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:45
موضوع : خبری ,سپاه پاسداران ,

یکی از اقدامات آمریکا در مذاکرات وین، شانتاژ و پروپاگاندای خبری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات است. یکی از کارکردهای این خبرسازی‌ها، ایجاد جو روانی برای پذیرش خواسته‌هاست که بخشی از دیپلماسی عمومی آمریکا محسوب می‌شود. 
🛑گزاره‌های‌خبری: دو روز پیش خبری از سوی یک رسانه لبنانی مطرح شد مبنی بر آنکه دولت بایدن پذیرفته سپاه پاسداران را از لیست تروریسم بردارد، به شرط آنکه ایران تعهد دهد دست از انتقام عاملین شهادت حاج قاسم سلیمانی بردارد! همچنین خبری دیگر در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شده است که دولت بایدن پیشنهاد داده، در صورت پذیرش ایران، آمریکا در عوض تحریم چند فرمانده عالی‌رتبه سپاه، حاضر به برداشتن نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی است. امکان انتشار این دست خبرسازی‌ها طی روزهای آتی نیز متصور است که خیلی قابل‌اعتنا نیست؛ اما دراین‌بین سؤال اصلی این است که سپاه چه نقشی در ساختار اقتصادی و متعاقباً توافق وین دارد که جمهوری اسلامی تأکید فراوانی روی برداشته شدن نام آن از فهرست کذایی دارد؟ 
🛑گزاره‌های‌تحلیلی: اولین علت را باید در تقلیل تأثیر تحریم‌ها از سوی سپاه دانست؛ در دوره تحریم‌های حداکثری، سپاه تلاش کرد تا با استفاده از تجارب خود، اثر تحریم‌ها در زندگی و معیشت مردم را کاهش دهد؛ سپاه در تولید بنزین با تکمیل سه فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در منطقه غرب آسیا، اثر مهمی در بی‌اثر کردن تحریم بنزین و کم اثر کردن تحریم فروش میعانات گازی داشته است. علت دوم این است که سپاه با اقداماتی مانند انتقال ارز به داخل کشور و انتقال تجهیزات صنایع مختلف، علاوه بر برداشتن آثار سوء تحریم‌ها، موجب کمک به نظام برای دور زدن تحریم‌ها شده است. بر همین اساس است که دولتمردان آمریکایی به دنبال جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط سپاه هستند تا بدین طریق معیشت مردم را در تنگنای بیشتری قرار دهند. راجر ویلیامز، یکی از نمایندگان آمریکا درباره لزوم تداوم اقدامات این کشور علیه سپاه می‌گوید: «حرف من این است که فشار را بر رهبران ایران و مؤسسات مالی حفظ کنید تا مطمئن شویم سپاه و مؤسسات مالی مرتبط با آن در تحریم‌ها رخنه ایجاد نکنند و آن را دور نزنند!». مارشال بیلینگزلی، رئیس و دستیار معاون خزانه‌داری آمریکا نیز می‌گوید: «یکی از کارهایی که آن‌ها (ایرانی‌ها) باید انجام دهند این است که باید یک چارچوب قانونی ایجاد کنند و برای توقف تأمین مالی تروریسم پاسخگو باشند و آن‌قدر اصرار می‌کنیم تا قوانین مقابله با پول‌شویی را تصویب و اجرا کنند. باید علیه بخش مالی آن‌ها اقدام مقابله‌ای انجام دهیم». این بیان بیلینگزلی از تأمین مالی تروریسم و یا پول‌شویی، برگردان‌شده همان واقعیت دور زدن تحریم‌ها توسط سپاه است که fatf قصد دارد با در اختیار گرفتن مبادلات پولی و مالی کشورمان، مانع تحقق این روند شود. به‌عنوان علت سوم، باید گفت که فراتر از این، آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا با نگه‌داشتن نام سپاه در لیست تروریسم، منفذی را برای برگشت دوباره تحریم‌های سایر اجزای نظام به بهانه همکاری با سپاه باز بگذارند؛ تجربه‌ای که در لبنان علیه حزب‌الله لبنان پیاده کردند و هر فرد یا نهادی به بهانه ارتباط با حزب‌الله تحریم شد؛ در صورت اجرای این سیاست آمریکایی در کشور نیز شاهد خودتحریمی در درون نظام خواهیم بود که علاوه بر تحریم‌های بیرونی، وزن عوامل داخلی در افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم را افزایش خواهد داد. 
🛑نکته‌پایانی: آمریکایی‌ها می‌دانند که فشار حداکثری و تحریم‌ها نتوانسته منجر به تغییر نظام اسلامی ایران شود، بلکه مانند بومرنگ کمانه کرده و با مسائلی مانند افزایش قیمت انرژی، به خود آن‌ها ضربه زده؛ لذا مجبور به مذاکره و توافق هستند؛ اما با فرسایشی کردن مذاکرات و اقدامات جهت‌دار رسانه‌ای، تلاش دارند منافذی را برای بازگشت مجدد تحریم‌ها باز بگذارند که با تیزبینی دستگاه دیپلماسی و حاکمیت تا به امروز موفق نبوده‌اند. کریمی

زمان ارسال:چهارشنبه 31 فروردین 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:98
موضوع : خبری ,سپاه پاسداران ,

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در گلزار شهدای کرمان در جمع خبرنگاران با بیان "عقب‌نشینی‌های آشکار دشمنان و قدرت‌های بزرگ را از منطقه شاهد هستیم"، به فرار آمریکا از افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این روزها به‌نوعی عقب‌نشینی و ماه‌های آخر حضور آمریکا در عراق را به‌نحوی ملاحظه می‌کنیم؛ شکست آنها را در پروژه خطرناک لبنان می‌بینیم؛ شکست اهداف دشمن در جبهه سوریه را شاهدیم؛ شکست هدف‌ها و حرکات دشمن در تحریم ایران را مشاهده می‌کنیم و شکست دشمن در محاصره سیاسی و اقتصادی نظام ما را به‌خوبی می‌بینیم.
وی با ابراز "این راه، راهی است که با شهادت شخصیت‌ها و فرماندهان بزرگی مانند حاج قاسم که شخصیت جهانی دارد نه‌تنها متوقف نمی‌شود که به‌نحو بسیار مناسبی توسط دنبال‌کنندگان آن راه و طریق مستقیم ادامه پیدا خواهد کرد"، گفت: امروز آثار اعتماد به نفس و پیروزی در جبهه اسلام و جبهه مقاومت بیش از گذشته نمایان است و ما نمادهای پیروزی و نشانه‌های عقب‌نشینی و شکست دشمن را به‌خوبی می‌بینیم.

زمان ارسال:چهارشنبه 28 مهر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:85
موضوع : خبری ,سپاه پاسداران ,

شگفتی محافل نظامی اسرائیل از تجهیزات جدید نیروی زمینی سپاه

رسانه‌ای شدن تحویل شماری از توانمندی نظامی به بخش‌های رزمی نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، محافل نظامی اسرائیل را شگفت زده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در گزارشی در این رابطه خبرداد، تحویل سامانه‌های جدید تسلیحاتی به نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران کارشناسان اسرائیلی را متعجب کرده است.

به اعتراف این رسانه عبری زبان از روز چهارشنبه گذشته تسلیحات بومی سازی شده مختلفی از جمله ده‌ها هواپیمای بدون سرنشین و موشک تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران شده است، اما آنچه که محافل امنیتی و نظامی اسرائیل را متعجب و شگفت زده کرده ظرفیت مهندسی معکوس و بومی سازی برخی از تسلیحات توسط ایران است.

به زعم شبکه 12 تلویزیون اسرائیل یکی از این جنگ افزارها، موشک ضد زرهی است که تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر شده است و کارشناسان اسرائیلی معتقدند که از موشک اسرائیل "اسپایک" کپی برداری شده است.

براساس سناریوهای ادعایی کارشناسان اسرائیلی، چند سال پیش یک فروند موشک‌هایی از این نوع که به سوی سوریه شلیک شده بود خاک این کشور عمل نکرد و ظاهرا کارشناسان ایرانی موفق به کپی برداری و ساخت انبوه آن شده اند.

این رسانه در عین حال اعتراف می‌کند در حالی کارشناسان اسرائیلی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند که تا به امروز از شلیک موشک‌های مذکور به سوی خاک سوریه سخنی به میان نیاورده بودند.

به زعم این رسانه، تصاویر ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهند ایرانی‌ها اکنون این موشک ضد زره را که تا 8 کیلومتر برد مفید داشته و با اشعه مادون قرمز هدایت می‌شود، در اختیار دارند.

در ادامه گزارش آمده است: ایرانی‌ها همچنین چندی پیش بالگرد طوفان را رونمایی کردند که می‌تواند کپی یکی از انواع بالگردهای آمریکایی کبرا باشد، در حالی که آن را با موشک‌های ساخت داخل به نام قائم 114 مجهز کرده‌اند.

هواپیماهای بدون سرنشین رزمی و شناسایی ایرانی هم کارشناسان اسرائیلی را انگشت به دهان کرده است، آنها به نقل از فرمانده سپاه از برد 7 هزار کیلومتری این هواپیماها سخن می‌گویند.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در پایان گزارش خود تاکید کرد، اسرائیل افزایش توانمندی‌های تسلیحاتی و توسعه صنایع نظامی ایران را با نگرانی دنبال می‌کند.

از دیدگاه کارشناسان ارتش اسرائیل، هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و موشک‌های ضد زره در کنار برخی دیگر از سامانه‌های تسلیحاتی می‌توانند در آینده نزدیک ارکان محور مقاومت از جمله حزب الله را تقویت کرده و به طور حتم در اسرع وقت فناوری آن به دست گروه‌های فلسطینی حاضر در غزه هم خواهد رسید.

این کارشناسان بر این باورند بعد از آن که موشک‌های زمین به زمین ایران، اسرائیل را به شدت وحشت زده کرده بود امروز توانمندی پدافند هوایی ایران نیز به آن افزوده شده است.

زمان ارسال:جمعه 18 تیر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:112

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو