صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 668
کل نظرات : 2
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 6 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 168 نفر
بارديد ديروز : 50 نفر
ای پی های امروز: 73 نفر
ای پی های ديروز : 33 نفر
بازديد هفته : 1,018 نفر
بازديد ماه : 1,018 نفر
بازديد سال : 31,695 نفر
بازديد کلي : 128,620 نفر
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

رسانه‌های عبری: حمله ۱۴ آوریل ایران متمرکزترین و هماهنگ‌ترین حمله با مهمات دقیق (موشک‌های هدایت‌شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود. پهپادها از پایگاه‌های زیادی و از مسافت بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند. اسرائیل با معضل مهار پاسخ ایران یا حمله دیگری علیه ایران و ریسک تشدید تنش مواجه است.

زمان ارسال:یکشنبه 06 خرداد 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:28
موضوع : خبری ,سیاسی ,مناسبت ها ,

ولادیمیر پوتین در دیدار با ویاچسلاو وولودین ، رئیس دومای روسیه که که برای مراسم تشییع  از کشور روسیه به تهران  آمد گفت:  رئیس‌جمهور رئیسی فردی صریح، مطمئن و با اعتماد به نفس بود و مهم تر از همه همیشه پیگیر منافع ملی بود.  مردی بود که حرف و عملش یکی بود و وقتی توافقی صورت می‌گرفت، می‌توانستی مطمئن باشی که به آن احترام می‌گذارد و کار کردن با او لذت‌بخش بود . لطفا این سخنان را به گوش رهبر ایران برسانید. "

زمان ارسال:یکشنبه 06 خرداد 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:32
موضوع : خبری ,سیاسی ,

صهیونیست ها و ضد انقلاب به شدت در حال شبهه پراکنی، تحریک احساسات و هیجانات و اختلاف افکنی هستند. #مبادا ما ناخواسته در این ایام تکمیل کننده پازل آنها شویم.  در این روزها باید چند موضوع در دستور کارمان باشد:  تبیین خدمات ارزنده شهید رئیسی و دیگر همراهانشان  تقویت وحدت و همدلی اجتماعی  پرهیز از گمانه زنی های امنیتی و مقصریابی  تبیین استحکام نظام برای عبور از شرایط فعلی زدودن دلواپسی و نگرانی از افکارعمومی مردم  مبادا در این شرایط به دنبال یقه گیری سیاسی باشیم.  مبادا به دنبال گمانه زنی های بی اساس و بی سند و مدرک باشیم.  مبادا کاراگاه بازی در بیاوریم و دنبال کشف سرنخ های خیالی از توطئه و ترور و ... باشیم.  دستگاههای امنیتی در حال پیگیر ابعاد مختلف حادثه هستند و پس از به نتیجه رسیدن، اقدامات مقتضی انجام میگردد. اجازه بدیم هر کسی به وظیفه خودش عمل کند.

زمان ارسال:سه شنبه 01 خرداد 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:29
زمان ارسال:شنبه 22 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:26
موضوع : خبری ,سیاسی ,

حمايــت از اســرائيل ننگــی اســت كه به هيچ شکل، توجيه پذير نيست حتی در غرب.
با شروع اعتراضات سراسری در دانشگاه های آمريکا عليه جنايات اســرائيل، اپوزيسيون
پر هياهو خارج نشــين كه بــه رغم رأفت اسلامی نظام در قبال بسياری از دانشجويان
فريب خورده در اغتشاشات 1401 ،كوچک ترين برخورد قانونی را به دستاويزی برای حمله به
نيروهای انتظامی تبديل می كردند، سياست ســکوت در قبال اين برخوردهای خشن در
»محيط دانشگاه« را در پيش گرفتند.
يکی از وجوه تأســف برانگيز تحوالت ماه های اخير، بی شرمی اپوزيسيون فارسی زبان خارج نشين
در حمايت از جنايتکارانی است كه حتی بسياری از رسانه های غربی حاضر به دفاع از آنان نيستند.
فارغ از هر تعهد دينی و ملی و زبانی، بشردوستی آمال و ايده تمامی انســان ها در سرتاســر جهان
به شــمار می آيد. تعجب برانگيز ايــن كه هنوز انسان نماهايی هســتند كه از جنايت وحشيانه و
جنون صهيونيستی حمايت كرده و می كنند.
 دليــل وقاحت اپوزيســيون بيــش از هرچيز وابستگی مالی و سياسی آنان به رژيم صهيونيستی
اســت نااميدی اربابان سابق آنان پس از شکست آشوب های ساليان گذشــته، منجر به مشکالت
مالی عديده برای آنان شــد. شبکه هايی همچون اينترنشنال كه در طی سال های اخير به دنبال ارباب
جديدی برای خود بودند، با چراغ سبز اسرائيل به سرعت خط حمايت از اين رژيم را در پيش گرفته و
عالوه بر كتمان جنايات اسرائيل در غزه از حمله به خاك ايران حمايت كردند

زمان ارسال:سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:25
زمان ارسال:سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:22
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

سعدالله زارعی

در مجموع در این معرکه، به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب اسلامی - دامت برکاته - نیروهای مسلح ایران «ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند».

زمان ارسال:چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:27
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

نکته مهمی که خوانش این مقاله آن را روشن می‌سازد، بیم آمریکا و حامیان آن از پیوند محکم جمهوری اسلامی ایران و عراق و ارتباطات قوی دو کشور است.

 

زمان ارسال:چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:24
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

با توجه به شرایطی که فلسطین و مخصوصا غزه دارد و شبانه روز زیر بمب باران رژیم صهیونیستی قرار گرفته است  فقط سازمان ملل متحد اظهار تاسف میکند و برای برخورد با متجاوز هیچ اقدام عملی ندارد و این موضوع نشانگر ضعف و ناکارآمدی سازمان ملل و شورای امنیت  می باشد و کشورهای عربی هم که در خواب عمیق فرو رفته اند و لذا باید کشورهای عرب بدانند که اگر خاموش بنشینند قطعا نوبت تجاوز رژیم کودک کش دامن آنها را هم خواهد گرفت .

زمان ارسال:جمعه 10 فروردین 1403 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:33
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که از روزهای ابتدایی جنگ، در حمایت از فلسطین به میدان آمد. سفرهای دیپلماتیکی که حسین امیرعبداللهیان انجام داد و همین‌طور تماس‌های تلفنی متعددی که رئیس‌جمهور با سران کشورهای خارجی برقرار کرد، نشان داد عزم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین جدی است. مردم مظلوم فلسطین از جمهوری اسلامی ایران انتظار داشتند به عنوان پرچمدار مقابله با اسرائیل، زبان گویای آنها در عرصه‌های بین‌المللی باشد؛ آن هم در شرایطی که دولت‌های غربی به حمایت تمام قد از اسرائیل برخاسته بودند و دولت‌های عربی در انفعال به سر می‌بردند.
جمهوری اسلامی و مردم ایران بخوبی توانستند انتظار مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی را برآورده کنند. این موضوعی است که رهبران مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز بر آن تاکید دارند و معتقدند ایران بخوبی صدای مظلومیت و اقتدار مردم غزه را به گوش دنیا رساند.

زمان ارسال:شنبه 04 آذر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:37
موضوع : خبری ,سیاسی ,

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه ام‌بی‌سی، در پاسخ به سوال مجری برنامه که باتوجه به جنگ اسرائیل و حماس از او پرسید «برای جمهوری اسلامی چه پیامی دارید» گفت:
«نکن».
مجری از او پرسید: «همین؟ مثل رئیس جمهوری بایدن فقط می‌گویید نکن؟» و هریس پاسخ داد:
«دقیقا، یک کلمه. خیلی سرراست»
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم پیش‌تر در واکنش به پرسش مشابه گفته بود:
«نکن، نکن، نکن، نکن»

زمان ارسال:سه شنبه 09 آبان 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:36
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

کشورهای عرب و مسلمان باید راهکارهایی برای کمک های تسلیحاتی و اقدامات عملی را برای پشتیبانی از مردم مظلوم غزه در نظر بگیرند، در غیر اینصورت ، روز به روز شاهاد فجایع بیشتری خواهیم بود

زمان ارسال:شنبه 29 مهر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:28
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان معمدانی، تل آویو هدف حمله گسترده موشکی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های قسام در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان معمدانی، شهر اشغالی تل آویو را هدف حمله گسترده موشکی قرار داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع انفجاری مهیب در شهر تل آویو خبر داد.
وزارت خارجه قطر در ادامه از جامعه بین‌الملل خواسته که به مسئولیت خود عمل کرده و اسرائیل را از ارتکاب جنایات بیشتر در حق غیر نظامیان بازدارند.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: «گسترش حملات اسرائیلی به شمولیت بیمارستان‌ها و مدارس تشدید خطرناک تنش است و عواقب وخیمی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.»
«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه نیز در واکنش به بمباران بزرگ بیمارستان غزه گفت: «بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه‌ترین مثال بر حملات اسرائیل است که به دور از هرگونه انسانیت انجام می‌گیرد. همه بشریت را به اتخاذ اقداماتی فوری جهت توقف وحشی‌گری اسرائیلی‌ها در غزه که تاریخ تاکنون به خود ندیده، فرامی‌خوانیم.»
سردبیر سابق الجزیره نوشت: «امشب مردم جهان هلوکاست را به چشمان خود دیدند.» وضاح خنفر در ادامه نوشت: «این صهیونیست‌های مجنون می‌خواهند به زودی میزبان بایدن باشند، آیا از رهبران عرب صدایی در خواهد آمد؟ یا تسلیم بودن به یک صفت ذاتی برای آنها تبدیل شده است؟!»
زمان ارسال:چهارشنبه 26 مهر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:33
موضوع : خبری ,سیاسی ,

در زمانی  که در بیشترین کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای غربی و اروپایی از رشادت های مقاومت  سخن ها و تحلیل های چشمگیری داشته اند ، تعدادی از تماشاچی های فوتبال پرسپولیس با بی احترامی به ورود پرچم فلسطین به میدان ، شعارهای بی ادبانه ای را سر داده اند که این امر نشان از بی فرهنگی و اجیر بودن آنها توسط دشمنان می باشد و در این خصوص باید به موارد زیر توجه گردد:

1-ضعف مدیریتی در کنترل میدانهای ورزشی کاملا مشهود می باشد. 

2- عناصر اصلی که تحریک کننده ی میدان بوده اند را لازم است تا شناسایی شده و با آنها برخورد جدی صورت پذیرد.

3- حضور بانوان در میدانهای ورزشی در صورتی قابل قبول است که موضوعات اخلاقی مورد توجه قرار گیرد و در غیر اینصورت باید برای حضور آنها تجدید نظر شود.

4- کسانی که اقدام به فیلم برداری از صحنه های زشت و شعارهای غیر اخلاقی نموده و در شبکه ها به نشر آن پرداخته اند باید شناسایی و با آنها برخورد شود.

5- اسقاطیل جنایتکار بداند که تشویق و تمجید از یک عده اوباش ، تاثیری در روحیه انقلابی و شهادت طلبانه جبهه ی مقاومت نخواهد داشت و پشتیبانی از این حرکات زشت ، نشان از بی هویتی افراد خودفروخته داخلی و خارجی می باشد.

زمان ارسال:دوشنبه 17 مهر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:35
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

ارتش‌های روسیه و سوریه پایگاه‌های تروریست‌ها را در ادلب درهم کوبیدند

سرلشکر باقری: اقدام عراق در دور کردن گروهک‌های ضد انقلاب گامی مهم، اما ناکافی است

زمان ارسال:یکشنبه 16 مهر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:63
موضوع : خبری ,سیاسی ,معارف ,معارف اسلامی ,

دروغ پردازی شبکه های معاند و ضد دین :

عصبانیت شبکه‌های فارسی زبان از شرکت پر شور در پیاده‌روی اربعین کارشناس اینترنشنال: پیاده‌روی اربعین هیچ ارتباطی به ایرانی‌ها ندارد؛ این جمعیتی که در پیاده‌روی اربعین می‌بینید ایرانی‌ها نیستند، حکومت از کشورهای دیگر آدم می‌آورد!

تحلیل:

مردم فهیم و انقلابی ما به دروغ پردازی های معاندین توجه نخواهند کرد و به آنها ثابت شده است که یک سخن سنجیده و صادق از حلقوم کثیف آنها خارج نمی شود و نشانه های بارز آن را از دروغ پردازی های اربعین میتوان مشاهده نمود .

در اربعین سال جاری بیش از 30 میلیون از عاشقان امام حسین علیه السلام از کشورهای مختلف و جمهوری اسلامی ایران و با سلائق و حتی از ادیان دیگر شرکت نمودند و این همایش بزرگ ضربه کاری را بر اپوزیسیونهای آنها وارد نمود و دیگر راهی غیر از دروغ پردازی برای انها نمانده است اما باید بدانند که خون امام حسین علیه السلام روز به روز نهال دین را بیشتر آبیاری خواهد نمود و بر عاشقان او در دنیا اضافه خواهد شد به کوری چشم حسودان و خود فروخته ها به بیگانگان.

زمان ارسال:سه شنبه 14 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:33
موضوع : خبری ,سیاسی ,

در پی کسب رتبه برتر در زمینه ارزیابی و عملکرد در سطح ملی توسط وزارت امور خارجه، در جریان برگزاری هجدهمین جشنواره شهید رجایی، علی‌اکبر صالحی، منوچهر متکی و علی‌اکبر ولایتی وزرای خارجه پیشین امور خارجه با ارسال پیام‌های جداگانه و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه، از خدمات وزیر امور خارجه و کارکنان این وزارتخانه تجلیل کردند.

پیام ولایتی، متکی و صالحی و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به امیرعبداللهیان

زمان ارسال:سه شنبه 14 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:34
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

به نظر میرسد مشاوران نظامی در روسیه از ابتدا عواقب جنگ فرسایشی را برای رئیس جمهور به طور کامل تبیین نکردند و آن کشور را درگیر جنگی نمودند که عاقبت آن شاید برای روسیه شرایط خوبی نداشته باشد و بهتر است هرچه سریعتر به این جنگ خانمان سوز و خطرهایی که در آینده خواهد داشت پایان داده شود.

کشورهای آمریکا و اروپایی در حاشیه و پشت صحنه این جنگ تصمیم دارند روسیه را در جهان تضعیف نموده و به تک قطبی بودن آمریکا کمک کنند و با شرایطی که روسیه پیدا خواهد نمود ، احتمال دارد ادامه ی این زورآزمایی به اتمی و یا شیمیایی ختم گردد که برای منطقه خطرناک خواهد بود.

زمان ارسال:دوشنبه 13 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:23
موضوع : خبری ,سیاسی ,

روزنامه هم‌میهن تحلیلی منتشر کرده با عنوان «مقایسه کارنامه دو سال اول دولت رئیسی و دو سال اول دولت روحانی»؛ و حال آن که منطقا باید بررسی می‌کرد دولت روحانی کدام وضعیت و شاخص‌های اقتصادی منفی شده را تحویل دولت داد و دولت رئیسی پس از دو سال دست و پنجه کردن با آن میراث، اکنون در کدام موقعیت ایستاده است.
این شکل از مغالطه که تکرار آن در روزنامه‌های وابسته به‌اشرافیت غربگرا حاکی از ماموریت واحد است، به نحوی است که انگار روحانی در سال دوم، دولت را تحویل رئیسی داده و هشت سال رئیس‌دولت نبوده است!

زمان ارسال:دوشنبه 13 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:23
موضوع : خبری ,سیاسی ,انتخابات ,انتخابات مجلس ,

یکی از سردمداران آشوب نیابتی علیه جمهوریت و اسلامیت در سال 1388، مدعی نگرانی برای انقلاب و حاکمیت شد.
خاتمی در دیدار عده‌ای از زندانیان قبل از انقلاب گفت: باید در کنار مردم ایستاد و دردهای آنها را شناخت و بیان کرد و به حاکمیت اعلام کنیم که به مردم بد می‌کند.

زمان ارسال:پنجشنبه 02 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:33
موضوع : خبری ,سیاسی ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، از سال 81ـ82 که ماجرای هسته‌ای ایران آغاز شد صورت مسئله به این شکل بود: آمریکا و چند کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) و برخی دیگر از قدرت‌های هسته‌ای اساساً علاقه‌ای نداشتند که ایران به جمع دارندگان این فناوری راهبردی و بسیار تأثیرگذار در آینده جهان بپیوندد؛ آنها می‌دانستند که نفت و به‌طور کلی انرژی‌های فسیلی در آینده نه‌چندان دور تمام خواهد شد و یا آن‌قدر سهمش از بازار انرژی کم می‌شود که نبض تکنولوژی و پیشرفت و اداره جهان به دست دارندگان صنعت کامل تولید انرژی هسته‌ای خواهد افتاد.

زمان ارسال:چهارشنبه 01 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:171
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

مدتی است که ترور کارکنان خدوم نیروی انتظامی در دستور کار عناصر وابسته به رژیم های بیگانه و ضد انقلاب داخلی قرار گرفته است که اینگونه اقدامات برای امنیت کشور ناخوشایند می باشد که به نظر میرسد اقدامات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

1- ارتقاء آموزش نیروهای انتظامی متناسب با جنایات برنامه ریزی شده ی دشمنان

2-تقویت نیروهای انتظامی در جاده های مواصلاتی کشور 

3- ایستگاه های ایست و بازرسی در بین مسیرهای مواصلاتی توسط بسیج و نیروهای مردمی همانند اوایل انقلاب جهت شناسایی و جمع آوری سلاح های قاچاق که از زمان اغتشاشات سال 1401 تا کنون در کشور موجود می باشد که این اقدام شایسته به عنوان پیشگیری و کمک به نیروهای انتظامی قابل توجه و ضروری می باشد .

4- اعلام عمومی به دارندگان سلاح های غیر مجاز با زمان بندی مشخص جهت تحویل سلاح ها به مراکز تعریف شده

5- برخورد جدی و به موقع با صاحبان سلاح های غیر مجاز همراه با اشد مجازات در صورت عدم تمکین به قوانین مربوطه

امید است مسئولین امر در موجهه با این موضوع مهم برخورد شایسته و بایسته ای را داشته باشند.

زمان ارسال:سه شنبه 03 مرداد 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:42
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی-صهیونیستی در چند استان کشور بازداشت و 43 بمب کشف و ضبط شد، سر شبکه‌ها در دانمارک و هلند اقامت دارند.

زمان ارسال:سه شنبه 03 مرداد 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:49
موضوع : خبری ,سیاسی ,

استادیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا معتقد است غرب در زمینه محروم کردن ایران از حقوقش در برجام دچار خطای محاسباتی بزرگی شد و پیش‌بینی‌اش درباره به زانو درآمدن ایران ‌اشتباه از آب درآمد.

زمان ارسال:سه شنبه 13 تیر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:47
موضوع : خبری ,فرهنگی ,سیاسی ,اقتصادی ,

title
یک تحلیلگر مسائل منطقه گفت: نباید خیلی هم انتظار داشت با توجه به اصلاح بنیادی عربستان و محور مقاومت صرفاً بهبود روابط ایران و عربستان بتواند تمام مشکلات عربستان و کشورهای محور مقاومت را حل و فصل کند، اما در مجموع می‌توان گفت مسیر بهتر از قبل خواهد بود و در این مسیر می توان کشورهای اسلامی را برای حل موضوع و مبارزه با اسرائیل متحد کرد.
زمان ارسال:شنبه 10 تیر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:59
موضوع : خبری ,فرهنگی ,سیاسی ,

خون شهدا انتقام خواهد گرفت و مصداق بارز آن در شرایط فعلی منافقین در آلبانی قابل مشاهده می باشد و این خبر مهم باید درس عبرتی برای بعضی از معاندین داخلی باشد که باید بدانند ،  اقدامات ضد دینی و ضد انقلابی آنها دوام نخواهد یافت و آب زلال انقلاب هر روز نمایان تر خواهد شد.

زمان ارسال:چهارشنبه 31 خرداد 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:52
موضوع : خبری ,سیاسی ,

۱-طالبان با بازدید ایران از سد کجکی موافقت کرد.
۲- تنش‌های مرزی با طالبان کنترل شده و این گروه با افزایش نیرو در مرز، گروه‌های خودسر را فعلا مهار کرده است.
۳-رفت و آمد تجاری برقرار و همه مرزها باز است.
۴-امریکا، اسراییل و سعودی درحال تقویت گروهک انصارالفرقان وابسته به القاعده در مرزهای ایران و داعش در شمال افغانستان هستند. راهبرد آمریکا ایجاد تنش در روابط ایران با همسایگانش می باشد که با درایت ایران ناکام مانده است

زمان ارسال:یکشنبه 28 خرداد 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:41
موضوع : خبری ,فرهنگی ,سیاسی ,

دشمن‌شناسی یک مسئله مهم در سیاست، امنیت و روابط بین‌الملل است. در واقع، دشمن‌شناسی به معنای تشخیص و شناسایی دشمنان و اقدامات مقابله با آن‌ها است.
اهمیت دشمن‌شناسی در امور سیاسی و امنیتی از آن جهت است که با شناسایی دشمن یا حتی ظرفیت و پتانسیل‌های آن می‌توان از خطرات پیشگیری و از از بین رفتن جان و اموال عزیزان جلوگیری کرد. همچنین می‌توان در برابر اقدامات و تهدیدات امنیتی احتمالی مکانیسم‌های مقابله‌ای برای خنثی نمودن آسیب‌ها در نظر گرفت.

زمان ارسال:یکشنبه 28 خرداد 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:81
موضوع : خبری ,سیاسی ,

پایگاه عبری زبان mivzaklive در گزارشی در این رابطه نوشت: ایران اخیرا روند تنش زدایی روابط با بسیاری از کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس را به انجام رسانده است که از آن جمله می‌توان به گسترش روابط با امارات متحده عربی هم اشاره کرد.

بازتاب سفر وزیر خارجه سعودی در رسانه‌های عبری؛ شکست پروژه نتانیاهو برای انزوای ایران

زمان ارسال:یکشنبه 28 خرداد 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:52
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

با توجه به اغتشاشات سال گذشته و ورود سلاح های مختلف به کشور و با عنایت به ترورهای کوری که در نقاط مختلف به چشم می خورد باید مسئولین امر در این خصوص حساسیت بیشتری داشته و همانند اوایل انقلاب با شیو های مختلف از جمله : با برقراری ایست و بازرسی های  بین شهری و ورودی های شهرها بتوانند نسبت به شناسایی و جمع آوری سلاح های غیر مجاز اقدام نمایند .

زمان ارسال:پنجشنبه 11 خرداد 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:70
موضوع : خبری ,سیاسی ,

با ادامه اعتصاب‌ها در تل‌آويو، نتانياهو براي سفر خارجي با مشكل بزرگي رو‌به‌رو شده و هيچ‌كدام از خلبانان شركت هواپيمايي ال‌عال حاضر به خدمات‌رساني به نخست وزير و كابينه او نيستند.

زمان ارسال:سه شنبه 16 اسفند 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:75
موضوع : خبری ,سیاسی ,

title
شنبه‌های سرزمین‌های اشغالی به روزهای سیاه نتانیاهو تبدیل شده‌ است. صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به تندروی‌ها، اقدامات غیرقانونی و جولان کابینه افراطی راست‌گرایان به خیابان‌ها می‌آیند و تا سرنگونی حزب «لیکود» و متحدانش، قصد تداوم اعتراضات را دارند.
زمان ارسال:دوشنبه 24 بهمن 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:70
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

در زمانی که آمریکا و اسرائیل و چندین کشور دیگر دارای کلاهک هسته ای هستند ، فشار بر روی ایران برای چیست ؟

مگر دنیا جنگل است که هرکس ادعای قدرت بیشتر دارد باید حاکم باشد و هرچه بگوید باید کشورهای دیگر عمل کنند؟

آنهایی که از طرف جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در پای میز مذاکرات برای برجام نشستند و تعهداتی را برای کشور ایران ایجاد کردند آیا این موضوع را نمی دانستند که اولا پذیرفتن برجام یعنی نابودی علوم هسته ای  و در ثانی آیا آمریکای جنایتکار را نمی شناختند که تعهد پذیر نمی باشد و فقط زبان زور را میخواهد در دنیا حاکم کند .

و نتیجه اینکه : آمریکا و اسرائیل و کشورهایی که کلاهک و بمب های هسته ای دارند باید یا کلاهک و بمب های خود را نابود کنند و یا باید از دخالت در کشورهای دیگر خودداری نمایند و تا زمانی که اقدام عملی نداشته باشند ، برجام معنایی ندارد و صهیونیست ها بدانند که اگر دست از پا خطا کنند نابودی آنها حتمی خواهد بود.

زمان ارسال:جمعه 09 دی 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:54
موضوع : خبری ,سیاسی ,

فشار از پایین، چانه زنی از بالا خرج دارد نامه سرگشاده آقای محقق داماد به قضات کشور و بیانیه ها، تیترهای مطبوعات و میزگردها در تقبیح تقابل محکم نظام با براندازان و محاربین سه ماه گذشته در قالب تبیین فقهی و حقوقی محاربه، همه و همه نشان از این دارد که جریان اصلاح طلبی در کشور، پشت صحنه و موتور محرکه آشوب ها در ماههای اخیر بوده است و اینک که پروژه کثیف و خیانت آلود خود در همراهی و هم آوایی با فواحش عصیان گر و دین گریز را در حال افول می بینند و عوامل محارب را بر چوبه دار نظاره می کنند، اشک تمساح برای حرمت دماء ریخته و فقه و دین را بر سر نیزه کرده و وااسلاما سر می دهند! اصلاح طلبان نه تنها در حاشیه این قٍصه پُر قُصه نبودند که نویسنده متن داستان اند. تصور آنان از همراهی با جنبش فواحش، هم جنس گرایان، بهایی ها، منافقین و تجزیه طلب ها این بود که مجموعه های بدنام فوق الذکر در حکم فشار از پایین باشند تا آنها در چانه زنی های سطوح عالی، خواسته های دشمنان نظام را فاکتور کرده و امتیازات لازم را که همان تسلیم پذیری در مقابل نظام سلطه است، به دست آورند! بیانیه های محمد خاتمی، محقق داماد، حسن خمینی و موضع گیری سایر افراد، رسانه ها و مجموعه های مرتبط با اصلاح طلبان نشاندهنده اهداف شُوم آنها می باشد. تفاوت فشار از پایین این دوره با فتنه های ۷۸، ۸۸ و آشوب های دهه ۹۰ در قساوت، تقابل صریح و روشن با هنجارهای دینی و انقلابی است. در این دوره انسان ها را به جرم بسیجی یا طلبه و یا حافظ امنیت بودن، سلّاخی می کردند، آتش می زدند... چه چادرها از سر کشیده نشد و چه حرمت ها از زنان عفیف ایران زمین که شکسته نشد! مسجدها و حسینه ها، حوزه های علمیه، مزار شهیدان و هر نماد دین و دین داری را در آتش کینه خود سوزاندند و با کمال تأسف نه تنها از سوی اصلاح طلبان اعتراضی صورت نگرفت که چتر حمایتی رسانه ای خود را بر سر آنان قرار دادند. شاید هیچ زمانی مناسب تر از این زمان، مفهوم و معنای مرگ بر ضد ولایت فقیه خودنمایی نکند... این مرگ یعنی هر کس تیغ نامردی و قساوت و خیانت به روی ملت و نظام الهی کشید، محکوم به اشدّ مجازات است و هرگونه ترحّم و بخشش بی جا، بسترساز فتنه ها، خونریزها و جنایت هایی به مراتب وحشتناک تر از آنچه تاکنون انجام گرفته است، خواهد بود.

زمان ارسال:چهارشنبه 30 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:49
موضوع : خبری ,سیاسی ,

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان می‌گوید: حکومت ایران به حساب اغتشاشگران بازداشت‌شده در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارد و به نظر می‌رسد که شرکت‌های فناوری توان متوقف کردن این روند را ندارند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارش خود، به یکی از اغتشاشگران بازداشت‌شده در مهرماه اشاره کرده و مدعی‌شده که به‌دلایل امنیتی، نام او تغییر داده و «نگین» گذاشته است. این فرد گفته در زمانی که تحت بازجویی بوده، متوجه شده که ماموران از چت‌های خصوصی او در تلگرام، شنود تلفن‌ها و پیامک‌هایش برای متهم کردن وی استفاده می‌‌کردند.
به گزارش شبکه ایران اینترنشنال، نگین به سی‌ان‌ان گفته: ماموران به من گفتند از همه‌چیز آگاهند و من را به اداره یک گروه در تلگرام متهم کردند.
او همچنین با اشاره به اینکه دوستانی دارد که زندانی بودند، گفت: «ماموران، پرینت‌ مکالمات تلفنی من با آن دوستان را جلوی من گذاشتند و از من پرسیدند که رابطه‌ام با آن افراد چیست.»
نگین گفته که بر این باور است که ماموران ایرانی در روز دوازدهم ژوئیه حساب تلگرام او را هک کردند؛ زمانی که او متوجه شد آدرس آی‌پی دیگری به آن حساب دسترسی پیدا کرده است.
او افزود که وقتی در زندان بوده، ماموران حساب تلگرام او را دوباره فعال کردند تا ببینند چه کسی سعی کرده با او تماس بگیرد و افرادی را که او با آنها در تماس بوده، پیدا کنند.
سی‌ان‌ان افزود: با وقوع اعتراضات، بیشتر توجه‌ها به تلاش حکومت برای قطع اینترنت متمرکز شد، اما برخی نگرانند که حکومت با دسترسی به برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، برای نظارت و سرکوب معترضان استفاده کنند. به عقیده کارشناسان، ممکن است شرکت‌های فناوری برای مقابله با چنین تلاش‌هایی مجهز نباشند. سی‌ان‌ان نوشت: جمهوری اسلامی ممکن است از روش‌های هک کردن مشابه برای ردیابی حساب‌های دیگران در تلگرام و اینستاگرام استفاده کرده باشد.
سی‌ن‌ان می‌گوید: حساب کاربری برخی دیگر از فعالان اعتراضات (اغتشاشات) نیز هک و مورد دسترسی قرار گرفته است. داده‌های زیادی از کاربران در تلگرام وجود دارد و به همین دلیل است که حکومت به هک کردن این اپلیکیشن علاقه‌مند است.
آنهائیکه از مرگ بر آمریکا گفتن ناراحت میشوند به متن فوق توجه کنند
زمان ارسال:سه شنبه 29 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:43
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

🔹سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اتهام‌زنی جدید، روسیه را به عرضه سلاح و جنگنده‌های پیشرفته به ایران متهم کرد.

🔹«جان کربی» با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا، مدعی شده روسیه به ایران «سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را ارائه می‌دهد که روابط آن‌ها را به یک مشارکت دفاعی تمام عیار تبدیل می‌کند».

🔹کربی مدعی شده روسیه و ایران در حال بررسی راه‌‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای جنگ اوکراین هستند و این در حالی است که روسیه استفاده از جنگنده «سوخو-۳۵» را به خلبان‌های ایرانی آموزش می‌دهند و احتمالاً ایران در سال جاری میلادی این جنگنده را دریافت خواهد کرد.

🔹او گفت: این جنگنده‌ها به طرز چشمگیری نیروی هوایی ایران را در مقایسه با همسایگان منطقه‌ای خود افزایش خواهد داد.

🔹کربی همچنین مدعی شد آمریکا بر این باور است که ایران در حال بررسی مسئله ارسال صدها موشک بالستیک به روسیه است اما با این حال اعتراف کرد که آمریکا «نقطه‌نظر کاملی از تفکر ایران مبنی بر این ندارد که به چه دلیل این توافق انجام نشده است».

🔹او مدعی شد انتقال تسلیحات در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و «ایالات متحده از ابزارهایی که در اختیار دارد برای افشا و مختل‌کردن این فعالیت‌ها استفاده خواهد کرد».

  • بلاخره ایران به روسیه سلاح می دهد یا روسیه به ایران ؟
  • شورای امنیت فعلا فقط علیه ایران و روسیه اسب می تازد و مثل اینکه کار دیگری ندارد!!!!!!!
زمان ارسال:یکشنبه 20 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:59
موضوع : خبری ,سیاسی ,

طی روزهای اخیر هشتگ # اعتصابات سراسری، به محور عملیات روانی و رسانه‌ای دشمنان کشورمان بدل گردیده است به طوری که تا کنون تنها 21878 محتوا در کانال‎‌های تلگرام، 42285 محتوا در گروه‌های تلگرامی، 4025794 توئیت و 10428 پست در اینستاگرام در این رابطه تولید و منتشر شده است! پر واضح است که تمام محتواهای منتشر شده یک هدف واحد را تحت عنوان ایجاد اعتصابات گسترده در سطح صنایع و کسب و کارهای کشورمان دنبال می‌کنند. بنابر تعاریف علمی «اعتصاب» به معنی توقف موقت و هدفمند کار توسط گروهی از کارکنان و مردم به منظور بیان اعتراض یا تحمیل یک تقاضا است. در اعتصاب اقدام علیه کارفرمایان انجام می‌گیرد و در نهایت ممکن است کارگران و مدیران وارد «ستیز اجتماعی» شوند. همانگونه که مشخص است هدف از اعتصاب تحمیل خسارت به کارفرما است اما نکته اینجاست که با وارد شدن خسارت به کارفرما(که گاه متشکل از مجموعه‌ای از افراد و گروه‌ها می‌باشد)، طبیعتاً کارفرما امکان و توان کمتری برای انجام تعهدات خود در قابل کارکنانش را خواهد داشت، لذا عملاً در پی شکل گیری و تداوم اعتصابات زمینه تشدید تنش بین کارفرما و کارکنان فراهم می‌شود که این مسئله در سطح گسترده مورد انتظار دشمنان ملت ایران است چرا که این تنش‌ها خود منجر به تشدید بی‌ثباتی اقتصادی کشورمان خواهد شد! به عبارت بهتر دشمنان کشورمان به خوبی دریافته اند که جمهوری اسلامی ایران به واسطه بیش از چهار دهه سرمایه گذاری هوشمندانه حکمرانان خود در عرصه قدرت آفرینی و تولید سرمایه هیبریدی سخت و نرم، به یکی از مهمترین، گذارترین و البته باثبات ترین کشورهای جهان بدل گردیده است، لذا برای مقابله با این نظام مقتدر بایستی از درون، کشور را دچار دوقطبی سازی اجتماعی و اقتصادی کرد! گرچه این پروژه قدیمی که بارها دشمن درصدد استفاده از آن برای فشار برجمهوری اسلامی ایران بوده است، همواره شکست خورده است ولیکن شناخت دقیق ابعاد روانی این موضوع میتواند ما را در جهت تبیین بهتر نقشه دشمنان یاری رساند. لذا پس از شکست پروژه دو قطبی سازی جنسیتی شاهد شروع پروژه تشویق به اعتصاب کارکنان صنایع و کسب و کارهای مختلف هستیم که مواجه هوشمندانه با آن جز به مددد تبیین و روشنگری در بین جامعه کارفرمایان و کارگران و کارمندان ممکن نخواهد بود.

زمان ارسال:شنبه 12 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:50
موضوع : خبری ,سیاسی ,

ارتباط با همسایگان همیشه خصوصا در دولت جدید که تلاش برای همگرایی با همسایگان و تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار است بسیار مهم است. ذربایجان به عنوان یک همسایه مسلمان با اکثریت جمعیت شیعی، از زمان استقلال تاکنون، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران برخوردار است. پیوندهای عمیق تاریخی، تمدنی، فرهنگی، زبانی، نژادی و... این کشور با ایران، باعث شده است که به خصوص در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی تلاش‌های زیادی برای تخریب روابط دو کشور انجام دهد. گزاره‌های خبری: در روزهای گذشته الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان یکبار دیگر اقدام به طرح سخنان تحریک‌آمیز علیه ایران کرده است که برخلاف اصول همسایگی ارزیابی می‌شود. وی در این باره طی اظهاراتی گفته است: «من با سه رئیس‌جمهور ایران، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی کار کرده‌ام، سال‌هاست که وضعیت هیچ‌گاه مانند امروز نبوده است. ایران هیچ‌گاه دو رزمایش نظامی متوالی در طی چند ماه در مرزهای ما انجام نداده است. هیچ گاه اظهاراتی پر از نفرت‌پراکنی و تهدید علیه آذربایجان مطرح نشده بود. ما همیشه به هرگونه اقدام ضد آذربایجانی پاسخ داده‌ایم و خواهیم داد، چه در کلام باشد و چه در عمل. بنابراین، ما مجبور شدیم در مرزهای‌مان با ایران رزمایش نظامی دهیم تا نشان دهیم که از ایران نمی‌ترسیم. ما نهایت تلاش‌مان را خواهیم کرد تا از شیوه زندگی‌مان، از مسیر سکولار توسعه و پیشرفت آذربایجان و آذربایجانی‌ها از جمله آذربایجانی‌هایی که در ایران زندگی‌ می‌کنند، صیانت کنیم. آنها بخشی از ملت ما هستند!» گزاره‌های تحلیلی: در خصوص رفتارهای اخیر رئیس‌جمهور آذربایجان و اظهارات و مطالب نامتعارفی که علیه جمهوری اسلامی ایران هر از گاهی بر زبان می‌آورد، نکات مهمی وجود دارد که لازم است تا مجدداً مورد یادآوری و تأکید قرار بگیرد.

۱ ـ امنیت و منافع ملی و مصادیق فرهنگی و تمدنی آن از جمله قومیت‌ها، زبان، مذهب و... جزو خطوط قرمز مهم و اساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که نقض آن از جانب دولت‌های خارجی و کشورهای همسایه به هر دلیلی که صورت بگیرد، با واکنش جدی و قاطع مواجه می‌شود.

۲ ـ سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آذربایجان مبتنی بر پیشبرد روابط مسالمت‌آمیز و گسترش همکاری‌های دوجانبه و رعایت حسن همجواری است. متقابلاً از دولت آذربایجان نیز این انتظار وجود دارد، از اصول، اقدامات و سخنان مغایر با لزوم رعایت وجوه همسایگی خودداری نموده و تحت تأثیر القات بازیگران درون‌منطقه‌ای و برون‌منطقه‌ای دچار محاسبات اشتباه نشود.

۳ ـ رزمایش‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی، از قبل برنامه‌ریزی شده و یک امر طبیعی است که هر کشوری برای پیشگیری از تهدیدهای خارجی و تمرینات نظامی انجام می‌دهد. این رزمایش‌ها به نوعی پیام صلح و امنیت به منطقه در مقابل عوامل و عناصر و بازیگران ناامن‌ساز برون‌منطقه‌ای است. برخلاف برخی القائات خارجی، جمهوری اسلامی هیچ برنامه‌ای برای تقابل در حوزه میدانی، دفاعی و نظامی با کشورهای همسایه ندارد و براساس اصل سیاست همسایگی به دنبال تعمیق مناسبات منطقه‌ای است. در همین حال، ایران براساس یک سیاست دیرینه، امنیت آذربایجان را امنیت خود می‌داند لذا در قبال هرگونه عوامل ناامن‌ساز حساس است.

۴ ـ زبان مشترک مردم آذربایجان با بخش‌های از مردم ایران، نباید به عاملی برای تحریک گسل‌های قومی، واگرایی و تخریب روابط خارجی دو کشور و بهره‌برداری‌های سیاسی، امنیتی و... تبدیل شود. بلکه این مؤلفه و سایر اشتراکات فرهنگی، فرصت منحصربفردی برای همگرایی و ارتقاء مناسبات و روابط دوجانبه به سطح راهبردی است.

نکته پایانی؛ بازی در زمین رژیم صهیونیستی و گسترش تعاملات دوجانبه با این رژیم، تنها دربرگیرنده منافع کوتاه‌مدت برای آذربایجان است. قطعاً این مسئله در بلندمدت منافع و امنیت ملی آذربایجان را که یک کشور مسلمان و شیعه در جهان است تهدید خواهد کرد.

زمان ارسال:شنبه 12 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:67
موضوع : خبری ,سیاسی ,نظامی ,

اینجا کودکان کشته می شوند و وجدان مردم دنیا، در حالی که به دروغ ادعای دفاع از کودکان را دارند در خواب هستند.
 اینجا یمن است، جایی که کودکان در حملات تجاوزکارانه آمریکا و عربستان کشته می شوند، در حالی که جهان به عنوان تماشاگر باقی می ماند.

زمان ارسال:چهارشنبه 02 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:64
موضوع : خبری ,سیاسی ,مناسبت ها ,

سلام به عزیزان ، با توجه به شرایط موجود می توان از آیات و روایات استفاده نمود و با دشمنان برخورد جدی داشت:
فَمَن اعتدَی عَلَیکم فَاعتَدُوا علیه بمثلِ ما اعتدی علیکم سوره بقره، آیه 194.
ترجمه آیه به نثر: پس هر کس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدی و تجاوز کنید.
ترجمه آیه به نظم :
اگر سوتیان گشت دستی دراز        تقابل نمایید با حضم  باز
به مقدار ظلمی که شد بر شما       همانقدر سازید جنگ ودغا
.......
مگو ناخوش که پاسخ ناخوش آید     به کوه آواز خوش ده تا خوش آید
کلوخ اندازرا پاداش سنگ است        جواب است ای برادر این نه جنگ است
حدیث مشابه در پایگاه نورحدیث
و فرمود:
سنگ به همانجا كه از آن آمده برگردانيد زيرا دفع شر همان باشد
بحارالأنوار (جلد 71و72) / ترجمه کمره ای ؛ ج 2 , ص 132
وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: رُدُّوا اَلْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ فَإِنَّ اَلشَّرَّ لاَ يَدْفَعُهُ إِلاَّ اَلشَّرُّ .
بحار الأنوار ؛ ج 72 , ص 212
زمان ارسال:پنجشنبه 26 آبان 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:85
صفحات سايت
تعداد صفحات : 3

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو