صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 654
کل نظرات : 2
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 2 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 9 نفر
بارديد ديروز : 1,537 نفر
ای پی های امروز: 4 نفر
ای پی های ديروز : 76 نفر
بازديد هفته : 9 نفر
بازديد ماه : 3,776 نفر
بازديد سال : 23,534 نفر
بازديد کلي : 120,459 نفر
موضوع : انتخابات ,خبرگان رهبری ,مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

توضیحات :
سیدیوسف طباطبایی نژاد در شهریور ماه سال ۱۳۲۳ شمسی در روستای ظفرقند اردستان در خانواده ای روحانی متولد شد. پدرش مرحوم آیت الله حاج میرزا علی طباطبایی نژاد از روحانیون اردستان و مادرشان فرزند آیت الله حاج شیخ اسدالله معین اصفهانی بود. شایان ذکر است برادر ایشان حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدنورالله طباطبایی نژاد مردم اردستان در دوره اول مجلس شورای اسلامی بوده و از شهدای حادثه هفتم تیر هستند. 
او پس از طی دوران ابتدایی در سال ۱۳۳۷ با مشورت پدر با هدف فراگیری علوم دینی راهی قم شد. تا سال ۱۳۴۳ دروس مقدماتی و بخشی عمده ای از کتب سطح حوزه را فراگرفت، در اواخر سال ۱۳۴۳ تقریبا همزمان با تبعید امام خمینی (س) به ترکیه برای ادامه تحصیل به نجف رفت و در آنجا در محضر اساتیدی همچون شهید آیت الله مدنی، شهید آیت الله غروی و آیت الله راستی کاشانی حضور یافت. 
سپس در درس خارج فقه امام خمینی (س) و درس خارج اصول آیت الله العظمی خوئی شرکت کرد و مدتی را نیز از دروس خارج آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله العظمی سیدعبدالعلاء سبزواری و آیت الله العظمی آمیرزا باقر زنجانی بهره برد. او فلسفه را نزد مرحوم آیت الله شیخ عباس قوچانی و مرحوم آیت الله لنکرانی فراگرفت. 
طباطبایی نژاد اواخر سال ۱۳۴۸ از نجف به ایران بازگشت و بعد از ازدواج به دلیل نبود امکان برگشت به حوزه علمیه نجف، به ادامه تحصیل خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم پرداخت و از محضر اساتیدی از جمله مرحوم آیت الله العظمی حاج سیدمحمدرضا گلپایگانی و آیت الله العظمی وحید خراسانی بهره برد، او تا سال ۱۳۶۰ به این روش ادامه داد و پس از آن با توجه به این که دوره خارج اصول را به طور کامل فراگرفته بود و بیش از ۱۴ سال در درس خارج فقه علماء شرکت کرده بود نیازی به ادامه تحصیل ندید و بیشتر زمان خود را به تدریس و پرداختن به کار قضایی می پرداخت. 
ایشان تدریس در حوزه را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و تا کنون نیز به تدریس ادامه می دهد. ایشان علاوه بر تدریس در حوزه های علمیه دوره های معارف اسلامی را در دانشگاه اصفهان و دانشکده سپاه قم تدریس کرده اند. ایشان حتی در دوران نمایندگی مجلس نیز تدریس در حوزه علمیه مدرسه شهید مطهری تهران را ادامه دادند. 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان در سال ۱۳۶۰ به دعوت شورای عالی قضائی به عضویت دادگاه عالی انقلاب درآمدند و تا اوایل سال ۱۳۶۶ در این جایگاه به فعالیت پرداختند، در سال ۱۳۶۶ عضو دیوانعالی کشور شدند و به عنوان عضو معاون شعبه ۲۷ که در شهر مقدس قم بود به امر رسیدگی به پرونده های قضایی پرداختند. 
در فاصله سال های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۵ به عنوان نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، در این دوران به صورت همزمان از سوی شورای نگهبان به عنوان نماینده آن شورا به شورای عالی آموزش و پرورش کشور معرفی شده و با حکم رئیس جمهور وقت طی دو دوره به آن سمت منصوب شد. 
بعد از پایان دوره چهارم مجلس شورای اسلامی به کار اصلی خود در دیوان عالی کشور بازگشته و به عنوان عضو معاون شعبه دوم دیوان عالی مشغول به فعالیت شد. 
در شهریور ماه سال ۱۳۷۶ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ایشان در سوریه منصوب شد و سرپرستی دینی کلیه شیعیان آن کشور را به عهده داشت، و تا شهریور ماه سال ۱۳۸۱ در این سمت باقی ماند. از جمله اقدامات ایشان در آن دوران تاسیس بیش از ۶ مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف سوریه، تعمیر و تکمیل مدرسه پسرانه امام خمینی، تاسیس دانشگاه آزاد برای طلاب و ایجاد اتحاد میان شیعیان و دفاتر علما را می توان نام برد. 
 در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ایشان در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان منصوب شدند. ایشان در بهمن ماه سال ۱۳۸۳ با حکم آیت الله مظاهری به عنوان مدیر حوزه علمیه اصفهان منصوب شدند. 
فهرست سایر مسئولیت ها:
  • نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری
  • رئیس کمیسیون برسی راههای پاسداری و حراست از ولایت فقیه
  • عضو کمیسیون اصل  ۱۰۷ و  ۱۰۹ قانون اساسی مجلس خبرگان
  • رئیس کمیته همکاریهای استان ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه
  • عضو شورای سیاستگذاری تبلیغ
  • نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان اصفهان
  • مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان
  • عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 
  • ریاست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان 
  • ریاست بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان 
  • عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان
  • ریاست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان 
  • ریاست بنیاد فرهنگی المهدی
  • ریاست ستاد شعبانیه استان اصفهان 
  • ریاست ستاد زکات استان اصفهان
  • احداث مدارس علمیه جدید در استان
  • با پیگیری و پشتیبانی همه جانبه حضرت آیت الله طباطبایی نژاد  نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و مدیر حوزه های علمیه در استان  از سال 1386  حوزه علمیه های جدید در استان  احداث گردید که به شرح زیر می باشد:

    در شهرستانهای فریدونشهر - داران - تیران و کرون - کوشک - درچه - نایین - خوانسار (با پیشرفت 45%) - الحاقی خوراسگان - الحاقی فولادشهر - مساعدت با ساخت حوزه جوادالائمه خمینی شهر - مساعدت با ساخت حوزه در دولت آباد و ساخت دو حوزه علمیه در شهر اصفهان (حوزه علیمه های شهید بهشتی و شهید سید نورالله طباطبایی نژاد

    همچنین اقدام به مرمت حوزه های علمیه تاریخی تحت نظارت اداره میراث فرهنگی گردید که شامل حوزه های : امام صادق (ع) چهارباغ - صدر بازار - جده بزرگ - جده کوچک - میرزاحسین - اسماعیلیه - صدر خواجو - نیماورد - ملاعبدالله  و چندین حوزه دیگر که هرکدام در چند نوبت مرمت گردیده است

  •  

زمان ارسال:پنجشنبه 26 بهمن 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:37
موضوع : خبری ,سیاسی ,مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

جریان اصلاحات ادعای اصلاح امور حاکمیتی را دارد، ولی بازخوانی کارنامه آنان به هنگام تصدی مسئولیت‌ها مصادیق فراوانی از مفاسد اخلاقی و اقتصادی را فراروی پژوهشگران و تحلیلگران قرار می‌دهد. 

زمان ارسال:سه شنبه 18 مهر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:153
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

محمدهادی صحرایی
فرعون‏ گفت: پيش از آنكه به شما اجازه دهم، به او ايمان آورديد؟
بی‌شک او بزرگ شماست كه به شما سحر آموخته، پس دست‌ها و پاهايتان را يكى از راست و يكى از چپ قطع مى‏كنم و شما را بر تنه‏ هاى درخت خرما به دار مى‏ آويزم، تا خوب بدانيد عذاب كدام يك از ما سخت‏تر و پايدارتر است. (طه، آیه 71)
زمان ارسال:یکشنبه 16 مهر 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:37
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

فردی بنام علی محمد شیرازی معروف به باب حدود ۱۸۰  سال پیش در شیراز ادعا کرد باب (راه رسیدن به ) امام زمان است.  بعد از مدتی ادعا کرد خود امام زمان است. بدستور امیر کبیر او را دستگیر و در میدان شهر تبریز فلک کردند  و او در حضور علماء با دستخط خود نوشت که ادعایش دروغ بوده و مردم را فریب داده است.

زمان ارسال:چهارشنبه 22 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:37
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

حسن هانی‌زاده
تهدید اخیر رئیس موساد درخصوص انجام عملیات تروریستی علیه شخصیت‌های تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران نشانه شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی در داخل و خارج منطقه است که این روند در طول یک سال گذشته و بعد از شکل‌گیری کابینه اشغالی آغاز شده است.
 تظاهراتی که در طول نزدیک به ۴۰هفته گذشته علیه کابینه نتانیاهو شکل گرفته قطب‌بندی‌های جدیدی را درون این رژیم ایجاد کرده است؛ از سوی دیگر شورش سیاهپوستان آفریقایی و یهودی تبار در اراضی اشغالی و همچنین استعفای بیش از ۱۰هزار نفر از نیرو‌های احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد که این رژیم با یک بحران نفسگیر مواجه است.
در یک سال گذشته حداقل سه عملیات گسترده توسط ارتش این رژیم علیه ساکنان اردوگاه جنین و غزه صورت گرفته که هر سه بار با شکست مواجه شده است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی اکنون وارد یک چرخه فروپاشی شده، به‌ویژه بعد از توافقنامه پکن که بین ایران و عربستان انجام شد و فضای تعاملی خوبی بین ایران و کشور‌های عرب منطقه ایجاد کرد، این فضای تهدیدی علیه رژیم بیشتر هم شده است. این امر به انزوای رژیم صهیونیستی در منطقه منجر شده، همچنین اختلاف‌نظر بین تیم جو بایدن و شخص بنیامین نتانیاهو موجب شده است که این تنش‌ها دامنه‌دار شود؛ چراکه نتانیاهو اعتقاد دارد باید بحران داخلی سرزمین‌های اشغالی را به خارج از این رژیم منتقل کند. از سوی دیگر اعلام ترور شخصیت‌های ایران توسط رئیس موساد با قوانین بین‌المللی تناقض دارد که از این رو باید مورد تعقیب قرار گیرد، اما با این وجود رژیم صهیونیستی باتوجه به شرایط داخلی‌اش، سعی دارد به نوعی خود را قدرتمند نشان دهد و از این رو، این اظهارنظر‌ها صرفا برای روحیه دادن به صهیونیست‌های افراطی بوده و هیچ ارزش دیگری ندارد.
طبیعی است که اگر موساد دست به چنین اقدامی بزند، ایران امکانات و توان بسیار بالایی برای پاسخ به این تهدیدات خواهد داشت، اما با این وجود، تهدیدات اخیر رئیس موساد کاملا جنبه پروپاگاندا داشته و در حقیقت نمایش قدرت است که هیچ ارزش و تاثیری بر روحیه مقامات جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت. هرچند هرگاه رژیم صهیونیستی در منطقه هم دست به ماجراجویی زده با واکنش تند جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است، بنابراین امنیت ملی و جلوگیری از ماجراجویی رژیم صهیونیستی، بخشی از سیاست‌های ثابت جمهوری اسلامی ایران است که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد موساد به مرز‌های ایران نزدیک شده و از طریق آموزش گروه‌های تروریستی علیه ایران یا روش‌های دیگر اقدام کند. همچنین رژیم صهیونیستی باید بداند یکی از مولفه‌های جنگ آینده که ضریب آسیب‌پذیری اسرائیل را به‌شدت افزایش خواهد داد، وجود انسجام و هماهنگی میان نیرو‌های محور مقاومت است که درصورت وقوع جنگ، پنج جبهه در داخل و خارج اراضی اشغالی در سوریه، لبنان، عراق و یمن علیه رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد.
زمان ارسال:چهارشنبه 22 شهریور 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:25
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

موفقیت‌های دولت رئیسی در حل برخی مسائل خارجی انباشته شده در دولت سابق، روزنامه زنجیره‌ای را به داستان‌سرایی واداشت.
روزنامه آرمان نوشت: «اگرچه پس از توافق ایران و عربستان در پکن واکنش‌ها نسبت به این اتفاق مثبت بود، اما یک سوال مهم مطرح شد که چرا چنین توافق مهمی توسط وزارت امور خارجه انجام نشده و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این توافق را امضا کرده است. این در حالی است که در ماه‌های اخیر خبرهای ضدونقیضی درباره احتمال تغییر شمخانی از دبیری شورای ‌عالی امنیت ملی به‌گوش می‌رسید؛ اتفاقی که رخ نداد و در نهایت یکی از گره‌های مهم سیاست خارجی ایران در منطقه توسط وی باز شد.
زمان ارسال:سه شنبه 15 فروردین 1402 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:43
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

روزی پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله در حالی که عده‌ای از یارانش نزد ایشان بودند، فرمودند: «خداوندا! برادران مرا به من بنما! ایشان سخن را دو مرتبه تکرار کردند. در این هنگام گروهی از یاران که گرد آن حضرت بودند، گفتند: ‌ای پیامبر خدا! آیا ما برادران شما نیستیم؟ پیامبر اکرم(ص) فرمودند: نه! شما یاران من هستید؛ برادران من قومی هستند که در آخرالزمان خواهند آمد.

زمان ارسال:سه شنبه 16 اسفند 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:73
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

آقای وزیر اقتصاد فقط شناسایی پشت پرده اختلالات ارز و... کافی نیست بلکه باید در مقابل با حجم اختلالات موجود برنامه ریزی جهادی و برخورد جدی صورت پذیرد تا مردم آرامش را در بازار لمس نمایند.

باید شعارهای دولت عملی گردد و در مقابل جنگ روانی که در امور اقتصادی ایجاد شده است به شدت ایستادگی گردد و این مردم هستند که باید رضایت خود را اعلام نمایند و بتوانند در محیط آرام به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند .

دولت باید دارای تیم های اقتصادی به روز و فعال و کارشناس باشد و فقط در جلسات برای خود ، اظهار رضایتمندی نکند و مجددا شرایط را برای سوء استفاده عده ای  مغرض فراهم نکند که اگر جامعه به بی نظمی و اعتراض کشیده شد ، کنترل آن هزینه های فراوانی خواهد داشت.

باید در مقابل دلالان و سودجویان  با اعمال قانون ، ایستادگی نمود و به این موضوع توجه نمود که شرایط فعلی فقط برای آنها سودآوری کلان دارد و عده ای باید به  تحمل سختی ها تمکین کنند که آن هم حد و حدودی دارد و لذا دیگر کوتاهی به ساماندهی امور اقتصادی کشور اگر خیانت نباشد اما تعلل خواهد بود .

زمان ارسال:یکشنبه 07 اسفند 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:43
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

 آقای روحانی رئیس‌جمهور سابق کشورمان گفته‌اند «‌کشورهای ۱+۵ در اسفند ۹۹، حتی شروط ما برای رفع برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم پذیرفته بودند اما مصوبه مجلس جلوی [احیای برجام] را گرفت‌»!؟؟؟

زمان ارسال:چهارشنبه 26 بهمن 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:39
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، «آری» دوباره به نظام جمهوری اسلامی و «نه» بزرگ دیگر به دشمنان و فتنه‌گران بود.

زمان ارسال:دوشنبه 24 بهمن 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:41
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

برخی از خیانت های رژیم پهلوی علی رغم گذشت بیش از ۴۳ سال همچنان آثار مخرب خود را نشان می دهد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

برخی از خیانت های رژیم پهلوی علی رغم گذشت بیش از ۴۳ سال همچنان آثار مخرب خود را نشان می دهد. خیانتهایی که رژیم منحوس پهلوی بر منافع ملی زد، با هیچ گونه اقدامی نمی توان جبران آن خیانتها را کرد. ازجمله مهم‌ترین این خیانتها تاراج بخشی از اراضی ایران به کشورهای همسایه است. در واقع رژیم پهلوی در امتیازدهی به بیگانگان و تحمیل قرارداد‌های استعماری به مردم ایران نسبت به شاهان قاجار از اقدامی فروگذار نکرد و به قول معروف دست قاجار را از پشت بست. ضمن اینکه هم در دوره رضاشاه و هم در دوره پادشاهی پسرش، بخش‌هایی از خاک کشورمان جدا شد که نمونه برجسته آن جدایی بحرین از ایران است که البته به گفته خودشان بحرین دختری بود که شوهر داده شد!
حال این سوال مطرح می شود که کدام مناطق در زمان پهلوی از ایران جدا شده بود و اهمیت هرکدام از آن مناطق جداشده از ایران چیست؟

چه مناطقی از ایران در زمان پهلوی جدا شد؟/ خیانت آشکار پهلوی

 بحرین

بحرین با ساده لوحی و بی کفایتی رژیم پهلوی و با فریبکاری غرب از ایران جدا شد که اگر در حال حاضر ملحق به خاک ایران بود، فقط به‌خاطر عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز، منجر به کسب درآمد شده و اثر فوق العاده ای در اقتصاد ایران داشت؛ درآمدی که به راحتی نیز تحریم‌پذیر نبود.

چه مناطقی از ایران در زمان پهلوی جدا شد؟/ خیانت آشکار پهلوی

در قرن ۱۹، انگلستان با سوءاستفاده از وضعیت نامطلوب حکمرانی قاجار چندین قرارداد را با شیخ‌نشینان بحرین که آن زمان جزئی از خاک ایران بود، امضا کرد. انگلستان بعد‌ها با استناد به همین قرارداد‌ها این ادعا را مطرح کرد که از زمان انعقاد اولین قرارداد یعنی قرارداد ۱۸۲۰ بحرین را کشور مستقل می‌دانست. انگلستان در نفوذی که طی سال‌ها در بحرین برای خود ایجاد کرده بود، شیوخ بحرین را برای اعلام استقلال تحریک کرد. در ۱۴دی سال ۱۳۴۷ محمدرضا پهلوی در گفت‌وگویی با مجله بیلتز سیاست انگلیس برای جدایی بحرین از ایران را استعماری می‌خواند؛ اما در قبال استقلال این کشور به‌راحتی کوتاه آمده و می‌گوید: «من می‌خواهم بگویم که اگر مردم بحرین مایل نباشند به کشور ما ملحق شوند، هرگز به زور متوسل نخواهیم شد، زیرا این خلاف اصول سیاست دولت ما است که برای گرفتن این سرزمین خود، به زور متوسل شویم. ثانیا گرفتن و حفظ کردن سرزمینی که مردم آن با شما ضدیت داشته باشند چه فایده‌ای خواهد داشت؟!» سخنان محمدرضا پهلوی در این مصاحبه مطبوعاتی درواقع نقطه پایانی بر ادعای حاکمیت ایران نسبت به بحرین بود.

در مذاکرات محرمانه میان ایران و انگلیس بر سر مساله بحرین در ۱۳۴۶ خورشیدی در مونترو سوئیس دوطرف به این نتیجه رسیدند که موضوع را به دبیرکل سازمان ملل ارجاع دهند که وی مساعی خود را در ارتباط با آن به‌کار اندازد. درحالی‌که برای استقلال کشور‌ها نتایج رفراندوم محل استناد است، درمورد استقلال بحرین به نتایج یک نظرخواهی گزینشی اکتفا می‌شود. نظرخواهی از ۱۰ فروردین ۱۳۴۹ خورشیدی از بین شیوخ بحرین آغاز شد و ویتوریو وینتسپیرگیچیاردی، دیپلمات ایتالیایی و مدیر دفتر سازمان ملل در ژنو از طرف اوتانت مامور انجام این کار شد. وی پس از پایان ماموریت دوهفته‌ای خود در بحرین گزارش برداشت‌های خود از صحبت با مردم و گروه‌های بحرین را که به ادعای وی از علاقه آنان به استقلال حکایت می‌کرد، تسلیم دبیرکل کرد.

با اعطای این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۷۸ خود را در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۴۹ خورشیدی صادر کرد که در آن خواسته مردم بحرین مورد تایید قرار گرفته بود. اسدالله علم در خاطرات خود درمورد واگذاری بحرین چنین نوشته است: «گوینده رادیو ایران خبر جدایی بحرین را چنان با افتخار خواند که گویی هم‌اکنون بحرین را فتح کرده‌ایم.» براساس اسناد ساواک، وقتی در جلسه یکی از احزاب، از هویدا درباره علت واگذاری بخشی از مملکت به اجانب سوال شد، وی پاسخ داد: «بحرین دختر ما است، دختر بزرگ می‌شود، به خانه شوهر می‌رود.» معلوم نبود اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، دیگر کدام قسمت‌ها به تعبیر دولتمردان این حکومت قرار بود شوهر داده شود.

مناطق مرز شمال‌غرب

در جریان اشغال ایران در جنگ‌جهانی دوم ارتش شوروی با پیشروی در حدود مرزی آذربایجان مناطق (مغان، نمین، باغچه‌سرا، یدی‌اولر، دیمان، تازه‌کند و بهرام‌تپه) را مورد اشغال قرار داد که تا پایان دوره رضاشاه نیز هیچ تلاشی برای بازگرداندن این سرزمین‌ها به ایران نشد و درنهایت در دوره زاهدی بخشی از این مناطق با قصبه فیروزه معاوضه شد و بخشی نیز برای همیشه از خاک ایران جدا شد.

چه مناطقی از ایران در زمان پهلوی جدا شد؟/ خیانت آشکار پهلوی

آرارات

در فاصله سال‌های ۱۳۰۶ تا ۱۳۰۹ شمسی کرد‌ها در منطقه آرارات بر ضد دولت ترکیه به پا خاستند. در سال ۱۳۰۶ «ممدوح شوکت‌بیگ» سفیر ترکیه در تهران، ضمن ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه ایران از آغاز اقدامات نظامی ترکیه بر ضد کرد‌های آرارات در ماه ایلول (نهمین ماه در تقویم ترکیه) خبر می‌دهد. شوکت‌بیگ همچنین از مقامات ایرانی می‌خواهد ایران نیز در انجام این اقدامات با دولت ترکیه مشارکت داشته باشد.
عملیات ترک‌ها بر ضد کرد‌ها در آرارات در شهریور ۱۳۰۹ آغاز شد و آن‌ها از سمت بازرگان و کوه (آی‌یک) وارد خاک ایران شده و کرد‌ها را به محاصره خود درآوردند. ارتش ایران برای کمک به ترکیه غیر از عقب‌نشینی از سرحد به کرد‌های ایران اجازه نداد به کرد‌ها در آرارات کمک کنند. کوه آرارات کوچک برای دولت ترکیه، جهت سرکوب کرد‌ها و نیز تسلط بر آذربایجان، اهمیت راهبردی داشت. آن‌ها پس از عقب‌نشینی نیرو‌های ایرانی آرارات کوچک را اشغال کردند، اما پس از پایان جنگ آن را تخلیه نکردند. پس از سفر رشدی‌بیگ (وزیرخارجه وقت ترکیه) به ایران در بهمن ۱۳۱۰، موضوع تعیین حدود در دستورکار قرار گرفت. به این ترتیب در ناحیه آغری‌داغ (آرارات) قطعه زمینی از کوهستان مذکور به دولت ترکیه تسلیم شد و درعوض دولت ترکیه در ناحیه بارژ مقداری از اراضی خود را به دولت ایران واگذار کرد. درضمن در ناحیه قطور که سال‌ها بین دولت دو کشور محل اختلاف بوده و خط سرحدی مبهم مانده بود، دولت ترکیه پذیرفت مقداری از اراضی محل منازعه را به ایران واگذار کند. به این ترتیب خط سرحدی مشخص شد و اختلافات مرزی به‌طور موقت رفع شد. به‌دنبال این توافق، کمیسیون تعیین حدود ایران و ترکیه، پس از مدتی وقفه در اواخر سال ۱۳۱۱ کار خود را دوباره از سر گرفت و عملیات تعیین حدود و نشانه‌گذاری مرزی از محل برخورد رود‌های ارس و قره‌سو آغاز شد و تا اواسط سال ۱۳۱۳ در کوه دالانپر، یعنی در نقطه مرزی مشترک میان ایران، ترکیه و عراق، پایان یافت. براساس قرارداد سعدآباد در سال ۱۳۱۶، آرارات کوچک که در خلال لشکرکشی ترک‌ها بر ضد کرد‌ها به اشغال نظامیان ترک درآمده بود، به دولت ترکیه واگذار شد و در مقابل دولت ترکیه از ادعایش بر ناحیه قطور که اصولا براساس پروتکل ۱۹۱۳ به ایران واگذار شده بود، صرف‌نظر کرد. برای اطلاع از اهمیت ژئوپلیتیکی منطقه آرارات (آغری‌داغ) نامه سرهنگ ریاض، آتاشه نظامی ایران در پاریس به مقامات سیاسی ایران محل رجوع مناسبی است. او با اشاره به تسلط این منطقه بر دره ارس، راه‌آهن جلفا و فلات مجاور می‌نویسد: «اگر ترک‌ها روزی نظر خوبی نسبت به ما نداشته باشند، مقصودشان این خواهد بود که حائل و نوار کردنشین را که بین آذربایجان و ارض‌الروم است، برطرف کنند.»

او در ادامه گزارش خود ضمن هشدار نسبت به اینکه رفع این حائل به نفع ما نیست، در اختیار داشتن کوه آرارات کوچک را باعث تثبیت بهتر حکمیت ایران در منازعات دانسته و می‌گوید: «اگر این کوه را از دست بدهیم، نه فقط نقطه راهبردی مهمی را از دست داده‌ایم، بلکه کرد‌ها نیز از ما سرخورده می‌شوند و به جلب‌توجه و مساعدت دیگران روی خواهند آورد.» با وجود این هشدار‌ها سرانجام بنا به نظر رضاشاه، این کوه راهبردی از قلمرو ایران خارج و به ترک‌ها داده شد.

سرلشکر ارفع در خاطرات خود درمورد بی‌توجهی رضاخان به منطقه آرارات می‌نویسد: «من نقشه‌ها و کاغذ‌ها را جمع کردم و یک‌راست به کاخ سلطنتی رفتم و به اتاق داخل شدم و گفتم عرایضی دارم. چند دقیقه بعد شاهنشاه وارد شدند، درحالی‌که من نقشه‌ها را روی میز پهن کرده بودم. همین که نقشه‌ها را دیدند، فرمودند: «موضوع چیست؟» من شروع کردم به توضیح دادن که فلان تپه چنین است، فلان منطقه چنان است، آنجا سخت مورد نیاز ماست، و از این حرف‌ها…، ولی پس از مدتی که با حرارت عرایضی کردم، با کمال تعجب دیدم اعلی‌حضرت چیزی نمی‌فرمایند. وقتی سرم را بلند کردم، دیدم شاه با حالت مخصوصی به من نگاه می‌کند، گویی به حرف‌هایم چندان توجهی ندارد و تنها چشم به چشم من دوخته است تا ببیند من چه می‌گویم. من سکوت کردم. فرمودند: «معلوم است منظور مرا نفهمیدی… بگو ببینم این تپه اینجا از آن تپه که می‌گویی بلندتر نیست؟» عرض کردم: «بلی قربان.» ... فرمودند: «آن را چرا نمی‌خواهی؟ این یکی چطور؟» عرض کردم: «بلی.» فرمودند: «منظور این تپه و آن تپه نیست. منظور من این است که دودستگی و جدایی که بین ایران و ترکیه از چندین صد سال وجود دارد و همیشه به زیان هر دو کشور و به سود دشمنان مشترک ما بوده است، از میان برود. مهم نیست که این تپه از آن که باشد. آنچه مهم است این است که ما با هم دوست باشیم.» درحال‌حاضر ترکیه با در دست‌داشتن ناحیه قره‌سو که با آرارات کوچک از ایران جدا شد، توانسته با جمهوری آذربایجان هم‌مرز شود. مناقشات قره‌باغ و تلاش ترکیه برای بهره‌برداری از این مناقشات در جهت اشغال کریدور زنگزور نشان داد همین هم‌مرزی با آذربایجان، اردوغان را به طمع انداخته تا برای رسیدن به آسیای میانه و تحقق آرمان‌های نوعثمانی‌گرایانه خود دست به بحران‌آفرینی در مرز‌های شمالی ایران بزند. چه‌بسا اگر چنین امکانی در زمان رضاخان به ترکیه داده نمی‌شد، حال بعد از گذشت یک قرن تبعات آن را در بحران قره‌باغ شاهد نمی‌بودیم.

اروندرود و مناطق نفتی بین قصرشیرین و خانقین

پیدا شدن نفت در جنوب‌غرب ایران عثمانیان را به طمع انداخت تا برای تسلط بر مناطق نفت‌خیز وارد درگیری با ایران شوند. نتیجه این مناقشات به پروتکل استانبول در ۲۰ آذر ۱۲۹۰ انجامید. پروتکلی که مطابق آن حق دریانوردی روی اروند از ایران سلب شده و مناطق نفتی بین قصرشیرین و خانقین نیز از ایران جدا می‌شد. این پروتکل هیچ‌وقت رسمیت پیدا نکرد؛ اما منجر به ایجاد یک مناقشه مرزی دائمی شد. با شکست طرف عثمانی در جنگ‌جهانی اول بخشی از سرزمین‌هایی که امروز عراق خوانده می‌شود از عثمانی جدا شد. از آنجا که عراق قبل از اعلام استقلال در سال ۱۳۱۱ نیاز به صلح با همسایگان خود داشت، در مذاکره با ایران پذیرفت هر دو کشور به‌طور مساوی بر اروند حق حاکمیت داشته باشند. اما عراق بعد از اعلام استقلال به‌عنوان وارث خودخوانده امپراتوری عثمانی مدعی حاکمیت بر سراسر شط‌العرب و اروندرود شد.

درنهایت رضاخان طی معاهده سعدآباد در سال ۱۳۱۶ مناطق نفتی مورد مناقشه را به عراق واگذار کرده و حق کشتیرانی در اروندرود به‌جز ۵کیلومتر از آب‌های مقابل آبادان تا خط تالوگ را نیز از ایران سلب می‌کند. درواقع مسیر اروند به‌کلی به عراق واگذار شد و مرز‌های ایران تا حد سواحل شرقی اروند عقب نشست. مطابق قرارداد الجزایر مجدد خط تالوگ اروند به‌عنوان مرز دو کشور تعیین شد؛ اما معاهده سعدآباد که رضاخان تن به پذیرش آن داد، بهانه‌ای را در اختیار صدام قرار داد تا وی با دستاویز قراردادن آن، قرارداد الجزایر را پاره کرده و با ادعای دوباره بر حاکمیت اروند جنگ تحمیلی علیه ایران را آغاز کند.

اترک

مطابق پیمان آخال سرزمین‌های شمالی اترک به روسیه واگذار شد؛ اما روس‌ها با حملات پیاپی به ایران برخی سرزمین‌های ایران شامل (سرخس کهنه، قصبه فیروزه، قریه حصار و حاشیه شیخ‌حسینقلی) را اشغال کرده و مرز را ۳۰ کیلومتر به جنوب آورده و نهر موسی‌خانی را به‌عنوان رود اترک قلمداد کردند. مطابق قرارداد ۱۹۲۱ دولت شوروی ریاکارانه پذیرفت مرز‌های معاهده ۱۸۸۱ را به رسمیت شناخته و سرزمین‌های اشغالی را به ایران واگذار کند؛ اما این اتفاق هیچ‌وقت نیفتاد و رضاخان با سکوت مصلحت‌اندیشانه برای کسب قدرت به اشغال این مناطق رسمیت بخشید و مناطق جنوب اترک را به دولت شوروی هدیه داد.

تجزیه سیستان

جدایی افغانستان از ایران در معاهده پاریس یک مناقشه آبی را بین دو کشور برجای گذاشت. مناقشه‌ای که بعد از یک قرن و نیم هنوز تبعات آن دامنگیر مردم جنوب‌شرق ایران است. درقبال این مناقشه آبی، اما بدترین مواجهه را رضاخان از خود نشان داد.

رضاخان که تصمیم گرفته بود در توافق سعدآباد هزینه رویای ثبات و از بین‌رفتن مناقشات مرزی در منطقه را به‌تن‌هایی و البته از جیب مردم ایران پرداخت کند، افغانستان را نیز از این بخشش کریمانه بی‌نصیب نگذاشت.

قبل از توافق سعدآباد رضاخان برای پایان‌دادن به مناقشه آبی با افغانستان، آتاتورک را به‌عنوان حکم معرفی کرد و او هم نماینده‌ای به ایران فرستاد. نتیجه مذاکرات امضای توافقی به ضرر منافع ایران بود. مطابق این توافق که درابتدا پنهانی بسته شد و در زمان پیمان سعدآباد آشکار شد، ۱۶۰ فرسخ از خاک ایران شامل مناطق (هشتادان، موسی‌آباد، شمتیغ و...) در شرق ایران به افغانستان واگذار شد و در مقابل قرار شد ایران و افغانستان به‌طور مساوی از آب هیرمند استفاده کنند که این مورد با ساخت سدی روی هیرمند توسط افغانستان زیر پا گذاشته شد و ایران از حقابه خود محروم ماند، یعنی دشت ناامید بدون هیچ دستاوردی از دست رفت. دشت ناامید منطقه‌ای در امتداد مرز ایران و افغانستان است که در میان چندمنطقه پرارتفاع واقع شده و بخشی از آن به‌وسیله رودخانه فراه و شاخه‌های فرعی آن آبیاری می‌شود. اگر این دشت امروز در دست ایران قرار داشت، مردم منطقه می‌توانستند از منابع آبی آن بهره‌مند شوند. همان‌طوری که روزگاری از آن برای کوچ‌نشینی و دامپروری بهره می‌بردند. چه‌بسا استفاده از موقعیت حاصلخیز این منطقه نیز ضمن رونق کشاورزی می‌توانست مانع از فرسایش خاک شده و آنچه امروز به باد‌های ۱۲۰ روزه معروف شده، متوقف می‌ساخت.

منطقه چکاب، منطقه دیگری از دشت ناامید بود که برای اعتمادسازی به افغانستانی‌ها داده شد. رضاشاه در توجیه این واگذاری به شوکت‌الملک، حاکم سنتی چکاب، معتقد است: «ارزش چکاب چه از لحاظ سوق‌الجیشی و چه از نظر وجود مراتع برای دام‌ها بدان پایه نیست که همسایه خود ناراضی باشد و روابط دو دولت ایجاد سوءتفاهم کند.» سیاست اهدای خاک برای جلوگیری از ناراحتی همسایگان همان سیاستی است که رضاشاه را قانع کرد تا مناطق کوهستانی آرارات را تقدیم دست ترک‌زبان خود یعنی آتاتورک کند.

منطقه فيروزه هم قطعه ای جدا افتاده از مام وطن

قصبه فیروزه که در زمان قاجار اشغال و در زمان پهلوی دوم رسما به روسیه داده شد، شهری استراتژیک در ۳۰ کیلومتری غرب قوچان است که در دامنه رشته‌کوه‌های بین ایران و ترکمنستان قرار دارد. این شهر امروزه به‌عنوان منطقه‌ای ییلاقی به تفرجگاه مردم ترکمنستان تبدیل شده است.

حتی مطابق قرارداد آخال نیز قصبه فیروزه به‌طور رسمی به روسیه واگذار نشده بود و این مناطق مدت‌ها در اشغال دولت شوروی باقی مانده بود؛ اما در زمان پادشاهی قاجار دولت شوروی براساس قرارداد ۱۹۲۱ متعهد شده بود که مناطق اشغالی در دوره روسیه تزاری ازجمله قصبه فیروزه را به ایران بازگرداند، بااین‌حال این تعهد هیچ‌وقت اجرایی نشد و رضاشاه که مدتی قبل از کودتا جایگاه رئیس‌الوزرایی ایران را برعهده گرفته بود این حق را مسکوت می‌گذارد تا بتواند رضایت شوروی را برای انتقال حکومت کسب کند، به همین جهت زمانی که به نخست‌وزیری می‌رسد، با شومیاتسکی، سفیر وقت شوروی در ایران، مذاکره کرده و متعهد می‌شود که منافع شوروی را در ایران تامین کند. رضاخان در مشی از دست‌دادن سرزمین‌های متعلق به ایران روی قاجار را سفید کرد و بدون هیچ جنگی منطقه فیروزه را صرفا با هدف کسب قدرت از دست داد.

بهره سخن

یکی از ناکارآمدترین حکومت در ایران رژیم منحوس پهلوی بوده است. این رژیم نه تنها به مردم خود رحم نکرده است بلکه در کمال ناباوری بخش های مهم و راهبردی سرزمین ایران را نیز به دیگران بخشش کرده است. تنها اگر بخواهیم در شاخص تمامیت ارضی بین انقلاب اسلامی و رژیم پهلووی مقایسه ای انجام دهیم معلوم می شوذ که در یک قرن اخیر جنگی بزرگتر از حمله صدام به ایران وجود نداشته است و تقریبا همه قدرت های بزرگ پشت سر صدام علیه انقلاب اسلامی ایران جنگیدند. در این جنگ حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشدو چنان این موضوع برای انقلاب اسلامی اهمیت داشت که فرماندهان بزرگی در این راه جان خود را از دست داده اند. اما پهلوی با خیانت تمام بخش های کشور در قبال هیچ به دیگری واگذار کرد.

آیا امروز کسی است تنها با در نظر گرفتن یک خیانت پهلوی، ار آن ها دفاع کند؟ بنظر نمی رسد که کسی حب وطن داشته باشد و بخواهد از پهلوی مطلبی بگوید و آن ها را حمایت کند. بنابراین رژیم پهلوی مطلوب نه تنها مردم ایران بلکه حتی مطلوب سرزمین ایران نبود و تنها این این رژیم مطلوب غرب و همسایگان ایران بود که با بذل و بخش سرزمینی روز به روز ایرا تضعیف کند. 

چه مناطقی از ایران در زمان پهلوی جدا شد؟/ خیانت آشکار پهلوی

چه مناطقی از ایران در زمان پهلوی جدا شد؟/ خیانت آشکار پهلوی

چه مناطقی از ایران در زمان پهلوی جدا شد؟/ خیانت آشکار پهلوی



زمان ارسال:دوشنبه 24 بهمن 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:137
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

رجبعلی خیاط می گوید: «در ایّام جوانی دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته مَنْ شد و سرانجام در خانه ای خلوت مرا به دام انداخت، با خود گفتم: «رجبعلی! خدا می تواند تو را خیلی امتحان کند، بیا یک بار تو خدا را امتحان کن! و از این حرام آماده و لذّت بخش به خاطر خدا صرف نظر کن. سپس به خداوند عرضه داشتم: «خدایا! من این گناه را برای تو ترک می کنم، تو هم مرا برای خودت تربیت کن!» آن گاه یوسف گونه پا به فرار می گذارد و نتیجه این ترک گناه، باز شدن دیده برزخی او می شود؛ به گونه ای که آنچه را که دیگران نمی دیدند و نمی شنیدند، می بیند و می شنود و برخی اسرار برای او کشف می شود.  کیمیای محبت، ص79

زمان ارسال:یکشنبه 11 دی 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:53
موضوع : خبری ,مناسبت ها ,مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

چند سالی است که به مناسبت سالگرد شهید بزرگوار آیت الله مفتح  (ره) برنامه ریزی شده است که این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری نمایند و جلساتی در سراسر کشور بین حوزه و دانشگاه برگزار گردد اما این جلسات و هم اندیشی ها چه مقدار بر وحدت واقعی حوزه و دانشگاه تاثیر داشته است ؟ جای بسی نقد و بررسی دارد.

به نظر میرسد تا کنون تاثیر واقعی و کاربردی در این وحدت به چشم نمی خورد و فقط جلسات برگزار شده برای رفع تکلیف بوده است .

در این رخدادهایی که اخیرا بوجود آمد مشاهده گردید که بسیاری از دانشجویان ما تحت تاثیر القائات شبکه های مجازی و عناد دشمنان خارجی و داخلی قرار گرفته و مشکلاتی را در دانشگاه ها بوجود آوردند که در حوزه های علمیه شرایط برعکس بوده و اکثرا به دفاع از انقلاب و ارزشهای آن برخاسته و تعدادی هم شهید در این راه نثار انقلاب گردید . حال سئوال اینجاست که چرا بعضی از دانشجویان با اغتشاشگران همراه شدند و دانشگاهی که باید برای جامعه الگو باشد بعضا به مسیری حرکت کرد که موجبات خشنودی دشمنان خارجی و داخلی را فراهم نمود .

در این خصوص باید به چند نکته بطور جدی توجه شود:

1- در پذیرش یا استخدام اساتید دقت بیشتری بعمل آید تا افرادی به عنوان استاد در دانشگاه ها و حوزه ها  تدریس نمایند که باور  انقلابی دارند  و یقین داشته باشند که در درون جمهوری اسلامی هستند و باید دانشجویان  و حوزویان را به نوعی تربیت نمایند که وفادار به ارزشها و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.

2- در پذیرش اعضای هیئت علمی توجه ویژه ای بعمل آید .

3- جو فرهنگی و معنوی دانشگاه ها باید تقویت شود و روسای دانشگاه ها در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند.

4- حوزه های علمیه میتوانند نسبت به ارتقاء امور فرهنگی و معنوی دانشگاه ها نقش مهمی را داشته باشند و این در صورتی است که آموزش عالی خواهان این امر باشد .

5- کمیته های انضباطی دانشگاه ها بصورت جدی با متخلفین و برهم زنندگان محیط دانشگاه ها برخورد و طبق آیین نامه انضباطی که موجود می باشد بدون اغماض اقدام نماید .

6- با توجه به قوانین موجود که ورود نیروهای امنیتی و پلیس را به داخل دانشگا هها منع نموده است ، باید حراست برای ایجاد نظم و امنیت نقش قابل قبولی داشته باشد .

7-جلسات مستمری بین دانشگاه ها و حوزه های علمیه در طول سال برقرار و موضوعات فرهنگی و معنوی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب و انقلابی تهیه و اجرا گردد.

زمان ارسال:سه شنبه 29 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:49
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

 شرایط کشور پس از اینکه روند اعتراض‌ها و اغتشاشات اخیر در مدار کاهشی قرار گرفته است، نیاز به وارسی جدی از منظرها و ابعاد مختلف آسیب‌شناختی دارد. در واقع، باید تلاش کرد به سؤالات، شبهات و تردیدات موجود در اذهان و افهام بخش‌های مختلف مردم‌ـ که عمدتا با کار دقیق علمی و مهندسی شده طرح شده‌اند‌ـ پرداخت و در صدد تمهید پاسخ‌های دقیق برآمد. این موضوع درباره ضرورت ارتباط‌گیری و تعامل با نوجوانان و جوانان و تشریح موقعیت «خود» و مدینه فاضله‌ای که امپراتوری رسانه از «غیر» به ویژه غرب برای‌شان ساخته، اهمیت فوق‌‌العاده‌ای دارد؛ چرا که این قشر در کانون جنگ شناختی و رسانه‌ای دشمن قرار دارد. از سؤالات مهمی که در میان دانشجویان و دانش‌آموزان‌ـ اعم از زن و مرد‌ـ مطرح است، این است که چشم‌انداز روشنی را در پیش‌روی خود و کشور نمی‌بینند و از علت‌های عمده شرایط اعتراضی را همین وضعیت اقتصادی و تورمی و بی‌ثباتی انواع بازارها می‌دانند. در این باره فکر نمی‌کنم کسی وجود داشته باشد که متوجه این موضوع و مشکلات گفته شده نباشد اما چرا نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم؟ چون هنوز درباره برخی از مسائل مهم به اشتراک نظر نرسیده‌ایم؛ از جمله سؤالات پیشینی که قبل از پاسخ به این سؤال و نظیر آن لازم است پیرامونش همه با هم گفت‌وگو کنیم، این است که خاستگاه این مشکلات چیست یا کجاست؟ آیا جمهوری اسلامی می‌تواند مانند اکثر کشورهای دنیا در روندی عادی به بررسی علل معمول مشکلات خودش بپردازد، دنیا یا لااقل کشورهای قدرتمند نه تنها نگاه عادی به ما ندارند بلکه مسائل و موضوعاتی غیرعادی هم برای ما به وجود می‌آورند؟ همین مشکلات و حوادث اخیر آیا تماما ریشه داخلی داشته و دارد؟ آیا در این هشتاد روز درگیری‌ها در ایران شعارها و اعتراض‌ها و اغتشاشات رنگ مطالبات اقتصادی داشت یا چیزهای دیگری طرح شده و می‌شود؟ تا زمانی که افق فکری افراد و جریان‌های سیاسی و حتی مردم عادی که دنبال درک علل واقعی مشکلات هستند، در این قبیل موضوعات و سؤالات به هم نزدیک نشوند بلکه در دو یا سه قطب مخالف هم باشند، انرژی‌ها به جای حل موضوعات صرف دعواهای حیدری و نعمتی بی‌حاصل خواهد شد. البته منظور این نیست که همه عین هم فکر کنند نه، اما می‌شود حرف همه را شنید و تلاش کرد به هم نزدیک شد. چیزی که جامعه ما امروز به این هم‌فکری‌ها، گفت‌وگوها و رسیدن به پایه‌هایی برای ایستادن روی آنها و اندیشیدن به آینده فرزندان ایران به شدت نیاز دارد.

طالب پور

زمان ارسال:سه شنبه 29 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:55
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

آیت الله کعبی با اشاره به حکم محاربه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ تصریح کرد: حکم محاربه شامل کسانی است که ارعاب و تخریب اموال عمومی را انجام می‌دهند و با اعمال شان امنیت جامعه را مختل می کنند حتی اگر منجر به قتل هم نشوند اما به نفس اینکه امنیت و آرامش را مختل کنند و مردم را به قصد جان، مال و ناموس بترسانند را شامل می‌شود.  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی از امام باقر -علیه السلام- و تصریح قانون مجازات ادامه داد: اغتشاشاتی که منجر به اخلال در امنیت عمومی، تخریب اموال عمومی و خصوصی شود حتی اگر منجر به کشتن فردی هم نگردد، تصمیم و حکم نهایی با قاضی، حاکم شرع و نظام اسلامی است که می توانند حکم اعدام را بر او بار کنند.  وی خاطرنشان کرد: براساس روایت امام باقر -علیه السلام- حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد محارب را مجازات کند چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست.

زمان ارسال:یکشنبه 27 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:61
موضوع : مقاله و تحلیل ,

پس از بیانیه دیروز #محمد_خاتمی، حالا شاید محمدعلی ابطحی جواب گلایه‌ خود را گرفته باشد که چرا نامه‌های خاتمی به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پاسخی نگرفته است. نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما را؛ نمی‌شود روی مرز حق و باطل حرکت کرد و به وقت منفعت، گاه این سو خزید و گاه آن سو و نامش را حرکت اصلاح‌خواهانه گذاشت. از قضا این حرکت زیگزاگی اوج محافظه‌کاری است. محمد خاتمی روز گذشته بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو (۱۶ آذر) منتشر کرد که نکات قابل تاملی دارد، بی آنکه در مورد خود خاتمی نکته جدیدی بتوان از آن استنباط کرد. خاتمی سال‌هاست همین است. مهم‌ترین بخش بیانیه خاتمی را باید همان جایی دانست که می‌نویسد «اینک که جامعه با شعار زیبای زن زندگی آزادی حرکت خود را به سوی آینده بهتر نشان می دهد، بگونه ای کم سابقه و شاید بی سابقه فرهیختگان، استادان، نخبگان و دانشجویان را در اصل حرکت حاضر می‌بینیم.» شعاری که خاتمی آن را «زیبا» و نشانه «حرکت جامعه به سوی آینده بهتر» می‌داند، فارسی‌شده شعار کردهای تجزیه‌طلب است؛ «ژن، ژیان، ئازادی». کلمات خوب وقتی در معنایی دیگر بکار می‌رود یا وقتی نماد یک گروه، یک حرکت یا یک جریان سیاسی می‌شود، بار معنایی دیگری می‌گیرد و خاتمی می‌داند این شعار در چه معنایی بکار می‌رفته و می‌رود. با این عبارات، خاتمی پیوستگی خودش با جریان آشوب اخیر در کشور را اعلام می‌کند. او یک روزه این بیانیه را ننوشته است و بی‌راه نیست اگر احتمال دهیم دو نامه را با هم نوشته است، یکی را برای دفتر رهبری فرستاده و یکی را در پوشه نگه داشته که اگر پاسخ دلخواه از آن سو گرفته نشد، این طرف را داشته باشد و از آنجا رانده و از اینجا مانده نشود! آن روزها هم که پیک‌هایی از کوفه به مکه می‌رفت و نامه‌های کوفیان به حسین ابن علی علیه‌السلام را می‌برد، همزمان نامه‌هایی از کوفه به دمشق و برای یزید ابن معاویه لعنة الله علیهما می‌رفت و شهید آوینی در «#فتح_خون» نکته دقیقی می‌آورد که «متأسفانه تاریخ متن همه آن نامه‌ها را که به مكه و دمشق فرستاده شده و نیز نام امضاکنندگان آن را، برای ما ضبط نكرده است. اگر چنین اسنادی را در دست داشتیم، مطمئناً می‌دیدیم که گروهی بسیار به خاطر محافظه‌کاری و ترس از روز مبادا زیر هر دو دسته از نامه‌ها را امضا کرده‌اند.» چنین حرکتی فقط مصداق همان ضرب‌المثلی است که با دو کلیدواژه «توبره» و «آخور» به ذهن می‌آید. خاتمی می‌خواهد هم سمپات‌های برانداز را و هم نظام را با هم داشته باشد و از هر دو پلی برای به قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان بسازد و اینگونه هر دو را می‌بازد. این سو رهبری بارها تلویحی از او خواسته‌اند ظلمی را که سال ۸۸ و نیز در همین ماجرای اخیر به نظام کرده است، جبران کند و او نخواسته شفاف و صادق باشد و آن سو، براندازان به سانتیمانتالیسمی که خاتمی، آن هم صرفاً در حرف و بیانیه جاری می‌کند، قانع نیستند و فریب موج سواری او را نمی‌خورند. اینگونه است که او هم خدا را از دست می‌دهد و هم خرما را؛ و هم پل رسیدن به قدرت را نساخته، تخریب می‌کند. این سرنوشت وسط‌بازهایی است که خود را «اصلاح‌طلب» می‌نامند. خاتمی بعید است جرات کند به میان همین دانشجویان اقلیتی برود که حرکت و حضور آنها در اتفاقات اخیر را به نام همه دانشجویان مصادره و تحسین کرده است. آنهایی که براندازی و مقابله با اصل نظام برایشان هدف حرکت سیاسی شده است و همان را هم به فحاشی رکیک آلوده‌اند، برایشان خامنه‌ای و خاتمی و رئیسی و روحانی یکی‌ست و وقتی فریاد می‌زنند «آخوند باید گم بشه» محمد خاتمی را استثناء نکرده‌اند. او تجربه حضور در میان براندازان که نه، اما در میان دانشجویان رادیکال اصلاح‌طلب را دارد و همان روز دانشجوی سال 83 وقتی صدای شعارهایشان علیه خاتمی بالا رفت، دیگر از این اداهای اصلاح‌خواهانه خبری نبود و خاتمی صریح، تند و با فریاد تهدیدشان کرد که «کاری نکنید بدهم بیرون‌تان کنند، آدم باشید!» حالا چه شده است، به مسئولان دیگر که رسید، فحاشان رکیک، آدم شده‌اند؟! خاتمی سوار بر اعتراضاتی شده است که از آن او نیست؛ چه آنکه او در بزنگاه انتخاب میان نظام و براندازان نظام، در ادامه همه این سال‌های ۸۸ تاکنون، ترجیح داد وسط باز باشد و حالا نامه‌اش به رهبری بی جواب می‌نامد و دفاعش از دانشجویان برانداز هم صرفاً تیترهای زیبایی برای رسانه‌های اصلاح‌طلب می‌سازد و مورد استقبال براندازان قرار نمی‌گیرد. او از همه سو رانده و مانده است، چون همه از «نفاق» حس تنفر دارند. مولوی زیبا حال امثال او را وصف می‌کند: دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکن چون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن باده خاص خورده‌ای جام خلاص خورده‌ای بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن

زمان ارسال:پنجشنبه 17 آذر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:73
موضوع : خبری ,متفرقه ,مقاله و تحلیل ,

کشور جمهوری اسلامی ایران به مرور به نسل سالخورده و پیر مواجه خواهد شد که برای رشد جمعیت  نیاز به تدابیر جدی و کاربردی دارد و برای عبور از این بحران به بعضی از راهکارها اشاره میشود:

1- کنترل تورم به طور جدی

2- ایجاد شرایط لازم برای ازدواج جوانان که مهمترین آن را می توان به اشتغال و مسکن اشاره نمود

3-تسهیلات لازم از جمله : وام های بلند مدت با سود اندک

4- رفع چشم و هم چشمی ها و کاهش مهریه های خارج از عرف

5- تشویق جوانهایی که ازدواج میکنند به فرزند آوری

6- تسهیلات لازم برای زایمان ، تغذیه ، نگهداری و تربیت فرزندان درخانواده از قبیل اعطای وام مناسب و یارانه برای امورات درمانی و خرید تغذیه مکمل برای رشد فرزندان

7- ایجاد شرایط مطلوب برای آموزش و پرورش فرزندان از قبیل : رایگان بودن ثبت نام در مدارس دولتی ، پیش بینی یارانه برای کتب درسی و لوازم التحریر و ایاب و ذهاب

و در نهایت اقداماتی که موجب تشویق ازدواج و فرزند آوری خواهد شد

زمان ارسال:دوشنبه 28 شهریور 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:433
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

اصلاح‌طلبان که کارنامه هشت ساله دولت‌شان همچنان بر دوش مردم سنگینی می‌کند، حالا چند ماهی است که ایده و نظرات اقتصادی برای دولت رئیسی می‌دهند و روشن نیست چرا وقتی مدیریت اجرایی کشور دست خودشان بود، این ایده‌ها برای شکوفایی اقتصادی اجرایی نشد و کار به اینجا رسید. حالا هم حسین مرعشی پا را از نقد دولت رئیسی فراتر گذاشته و گفته که عمر دولت رئیسی به پایان نمی‌رسد، چون هیچ کاری انجام نداده است!

زمان ارسال:چهارشنبه 08 تیر 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:85
موضوع : مقاله و تحلیل ,

«تریتا پارسی» از مدیران اندیشکده کوئینسی و فعال در شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک)، در یادداشتی نوشت: «ترور شهید حسن صیادخدایی در تهران بی‌ارتباط با مذاکرات وین نیست». به نظر او ترورهای پیشین در زمانی رخ دادند که ایران و آمریکا در آستانه توافق بوده‌اند. او می‌نویسد که ترور دکتر فخری‌زاده نیز دو ماه قبل از استقرار بایدن در کاخ سفید رخ داد. پس مقصود از آن ترور نیز جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای بود. وی اشاره دارد که رژیم صهیونیستی اولین مظنون این ترور است. نویسنده اذعان دارد که اگر هدف از ترورها، کاهش سرعت برنامه هسته‌ای ایران بوده، موفقیتی کسب نکرده است؛ زیرا پس از هر ترور، ایران شتاب بیشتری به فعالیت‌های هسته‌ای داده است؛ اما احتمالاً هدف از ترور، جلوگیری از پیشرفت دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای است. به همین دلیل تیم دیپلماتیک اوباما در زمان برجام منتقد این ترورها بود. وی بیان می‌کند که هدف رژیم صهیونیستی از این ترور، جلوگیری از انعطاف تهران و واشنگتن در مسئله حذف سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» وزارت خارجه آمریکاست. به همین دلیل این بار به‌جای دانشمندان هسته‌ای، یک سرهنگ سپاه را هدف قرار دادند. ترور اخیر انگیزه و اراده ایران در پافشاری بر ضرورت حذف سپاه از فهرست مذکور را افزایش می‌دهد؛ زیرا حفظ سپاه در آن فهرست، به دشمنان ایران برای ارتکاب چنین جنایاتی، پشتوانه و مشروعیتی قانونی ایجاد می‌کند.

زمان ارسال:چهارشنبه 04 خرداد 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:71
موضوع : مقاله و تحلیل ,

آینده دنیا بسیار پیچیده و سخت خواهد بود
همه دنیا دچار این قحطی بزرگ خواهند شد و تنها کشوری برنده خواهد بود که متکی به داخل باشه
و با اتکا به منابع سرشار خودش بتونه بدون کمترین مشکلی در این بحران جهانی مردم خودش رو مدیریت کنه
و بعد از قحطی بزرگ با رفتارشناسی صهیونیزم باید منتظر یک جنگ جهانی دیگر بود
که میتونه جنگ روسیه و اوکراین سرآغاز اون جنگ جهانی باشه
به همین منظور خیلی ها سوال می‌کنند که ما الان چیکار میتونیم بکنیم
مقام معظم رهبری در بیانات امسالشون در اولین روز های سال فرمودن که ما باید در حوزه کشاورزی و دامپروری و همچنین صنعت، اقدامات سریع و فوری انجام بدیم
بعضی ها هم طرح تامین نهاده دامی از تفاله های میوه رو دادن که با توجه به بررسی و مطالعه ای که انجام دادیم اصلا این امر با این قیمت‌های جدید به صرفه نیست
تفاله های کارخانجات آبمیوه، نان خشک ها، میوه فروشی‌ها که تا پارسال در خیلی جاها رایگان بود الان تا پنج شش هزار تومن رسیده
هر کس در هر نقطه از کشور که تکه زمینی داره سعی کنه یا گندم و یا یونجه بکاره
این دو محصول به شدت میتونن کمک کنند در بحران آینده
دامداری ها اگر میخوان ادامه حیات بدن حتما سعی کنند یونجه و علوفه خودشون رو خودشون بکارند
یعنی یک چرخه ایجاد کنند
اول از همه تامین خوراک دام خودشون به وسیله همون زمینی که کاشتن
بعد افزایش دام
و فروش مازاد یونجه و علوفه و تهیه نهاده های دامی از محل فروش یونجه مازاد
در هیچ نقطه از کشور نباید زمین بیکار بمونه
به جرات میگم هر کسی که وارد حوزه کاشت گندم و یونجه بشه در آینده نزدیک سود عظیمی خواهد کرد
امنیت غذایی خودمون و دامهامون باید به عهده خودمون باشه
تا دولت بتونه زیرساخت‌های اون رو به روز رسانی کنه
کاشتن هر نوع غذای دامی از یونجه و علوفه و ذرت دامی گرفته تا کلزا و دانه های روغنی به شدت در آینده نزدیک سودآور بوده و نقش طلا رو پیدا خواهند کرد
گندم و جو در اولویت اول غذای انسانی هستند
هر کسی هر مقدار توانایی با هر متراژ زمین داره حتی دیم، بره گندم و جو بکاره
از کاشتن میوه های غیر استراتژیک مثل هندوانه و طالبی و خربزه و میوهدهایی که آب زیادی مصرف می‌کنند به شدت پرهیز بشه
کاشتن برنج بغیر از محلهایی که پر آب هستن اشتباه بزرگیه
چون برنج چندین برابر آب مصرف میکنه و کاشتن اون در یک منطقه باعث کم آبی شدید منطقه در یکی دو سال آینده خواهد شد
باید در مصرف میوه های غیر استراتژیک به شدت ملاحظاتی رو به خرج داد تا تقاضا در بازار کم بشه وکاشتن اونها مقرون به صرفه نباشه
مدیریت تغذیه و نوع سبک مصرف مواد غذایی رو از همین الان آموزش ببینید
درست مصرف کردن، کم مصرف کردن نیست بلکه به جا مصرف کردنه
به جرات میگم باید طریقه مدیریت مالی و مصرف تغذیه رو به خانواده ها آموزش داد
تا در فرهنگ درست استفاده رو مردم یاد بگیرند
حرف بسیاره و امروز هم به درازا کشید
ان شاالله روز های آینده بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد و راههای مقابله با بحران های آینده رو آموزش خواهیم داد
رفقا تو نشر مطالب ما رو یاری کنید
جبهه انقلاب نیاز به حمایت و تقویت داره
هر کس در این جبهه یک وظیفه ای داره
عکس نوشت بلد نیستی؟؟؟ اشکال نداره
کلیپ درست کردن بلد نیستی؟؟؟؟ اشکال نداره
پادکست صوتی درست کردن بلد نیستی؟؟ بازم اشکال نداره
تحلیل هم نمیتونی انجام بدی؟؟؟ بازم اشکال نداره
گروه هم نداری و نمیتونی مطالب رو پخش کنی؟؟؟ باشه اشکال نداره
اما میتونی که دوستانت رو به گروه ها و کانالهای روشنگری ، بصیرتی ، مطالبه گری آرمانها و جهاد تبیین دعوت کنی
این جبهه نیاز به تقویت داره
این حرفها باید به گوش همگان برسه
و وظیفه ماست که برای بزرگتر شدن این جمع کاری بکنیمیک توصیه به دوستان مهدوی امسال خودتون را برای شرایط بسیار سخت آماده کنید مبادا به خاطر شرایط اقتصادی و گرانی و بعضی تهمتها پشت رهبری را خالی کنید خدا را شاهد میگیرم که مقدار فاصله ما با ظهور به اندازه ای شده که گویی پشت در رسیدیم و در باز بشه ظهور شده ....مبادا این دم آخر جا بزنید و بی خیال بشید هر چی بشه و هر اتفاقی بیافته پشت سر رهبر بایستید و ایشون را تنها نگذارید فتنه های شدیدی در راهه یک روز ایشون را به خاطر واکسیناسیون متهم میکنند روز بعد به خاطر تعین روز عید و ... اگر قرار باشه با این جماعتی که دنبال این افکار هستند همراه بشید یک وقت چشم باز میکنید که بین حق و باطل شما در لشکر کفر ایستاده اید و خودتون متوجه نشده اید ..
دشمن و جبهه کفر از هر واقعه ای دست آویزی میسازه تا رهبری و نظام را بزنه خصوصا رهبری را عامل همه مشکلات نشون بدن ..ببنید چی شده که بعضی افراد مذهبی به خاطر این واقعه استهلال ماه و اعلام روز عید به رهبری ایراد میگیرند اینقدر زود بازی نخورید این چه ولایت پذیریه که هر چیزی به نفعتون نیست جا میزنید یعنی اینقدر به علم و درایت و فهم رهبرتون باور ندارید که سر یک موضوعی مثل این جا میزنید؟ تازه این موضع کوچیکی در برابر فتنه های بعدی خواهد بود.
آماده باشید هر چی و هر کجا هستید پشت سر رهبرتون بمونید و جا نزنید اگر واقعا ظهور میخواهید باید امتحان ولایت پذیری را قبول بشید در همه زمینه ها .
یاعلی🖐
باعث دردسر خواهد شد
و اما یک موضوع
در جنگ جهانی اول و دوم
قبل از هرجنگ جهانی، شیوع یک پاندمی را داشتیم
بعد از اون یک قحطی مصنوعی ایجاد شده
و بعد از اون جنگ جهانی رخ داده
حالا هم دقیقا داره این اتفاق میفته
یک پاندمی مسخره و دروغین رو ایجاد کردن
بعد با ضعیف شدن اقتصاد کشورها و همچنین زدن زیر ساخت‌های تغذیه کشورها بالاخص کشور ایران و غرب آسیا توسط نفوذی هاشون به مبال ایجاد یک قحطی مصنوعی بزرگ هستند
البته این قحطی بزرگ دامن خودشون رو اینبار خواهد گرفت
چندین ساله که توسط دولت روحانی بیشرف زیرساخت کشاورزی کشور نابود شده
در حوزه دامداری بر اساس یک آمار دم دستی کشور روزانه نیاز به حداقل بیست میلیون تن نهاده دامی داره تا صنعت دامپروری بتونه رشد کنه
به جرات میتونم بگم الان کمتر از یک دهم این در کشور موجوده
و خیلی از دامداران دیگه براشون صرف نمیکنه که دام نگهداری کنند
الان هم یا دارن دامهاشون رو میبرم کشتارگاه و یا میفروشن
میبرن کشتارگاه چون نهاده موجود نیست
و خرج روزانه یک دام سنگین به شدت بالاست
یونجه ای که تا پارسال از هزار هفتصد تا دو هزار و هفتصد بود به هفت هزار و پانصد تومن و در برخی جاها به ٩ هزار تومن در هر کیلو رسیده
و این اصلا برای دامدار به صرفه نیست
به همین دلیل خیلی ها دارن دام ها شون رو میفروشن تا غذا بخرم برای دامهای دیگشون و یا میفرستن کشتارگاه
در سال‌های قبل به هیچ عنوان شما نمی‌توانستید در کشتارگاه‌ها گاو حامله ای که جنین در شکم داره رو ببینید
اما الان این امر داره تبدیل به یک امر عادی میشه
دامهای حامله دارن ذبح میشن
اگر دولت برای تامین نهاده های دامی کاری انجام نده به جرات میگم در آینده نزدیک ما یک مشکل عظیم در حوزه گوشت خواهیم داشت و پیش‌بینی بنده رسیدن گوشت به مبلغ سیصد هزار تومن در هر کیلو در آینده نزدیکه
از طرفی هم به دلیل کمبود بارش خیلی از کشاورزان مایل به کاشت گندم نیستن
چون در دولت روحانی قیمت تضمینی گندم تغییر آنچنانی نکرد
الان کشور به شدت در حوزه گندم دچار کمبوده
دقت کنید آرد الان بسیار کمیاب شده
از این رو اقلامی مثل بيسکوئيت وکیک و ماکارونی و... به شدت گرون شده و از ٣٠ درصد تا ۶۵ درصد تغییر قیمت داشته
خیلی از کارخانه های تولید این اقلام تولیدشون رو تعطیل کردن
قیمت قند وشکر هم که در دولت روحانی در یک شب از ۶٧٠٠ تومن به ١٢ هزارتومن رسید
و الان از ١٨ هزار تومن در کارخانه ها داره عبور میکنه
و این یعنی تا فرآوری بشه و تبدیل به قند بشه و به بازار ارائه بشه برای مصرف کننده نزدیک به سی هزار تومن در هر کیلو خواهد رسید و البته از این عدد هم عبور خواهد کرد
اگر سری به بازار زده باشید روغن های مایع پخت و پز در کشور به شدت نایاب شده و روغن‌های سرخ کردنی به شدت گرون شده
البته تمام این موارد در کشورهای دیگه مثل ترکیه و عراق و جاهای دیگه هم اتفاق افتاده است
قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده است
و مردم دیگه توانایی خرید زیادی را ندارند
از طرفی هم با وارد کردن مرغ منجمد سعی در تنظیم بازار داشتن که این امر به قدری زیاد بود خیلی از مرغداری ها دیگه مشتری برای مرغشون نداشتن و مجبور بودن مرغهاشون رو نگه دارن که این اصلا مقرون به صرفه نیست و مرغداران هم به دنبال تعدیل تعداد مرغهاشون هستن
درست کردن این زیرساخت‌ها هم حداقل یکسال طول خواهد کشید
در حوزه گندم که شما ناچار هستید تازه از برج ٧ یا ٨ گندم سال بعد رو بکارید و برداشت اون میفته به اوایل سال بعد
این یعنی مشکل گندم و آرد به زودی نمیشه که حل بشه
در حوزه دام هم همینطور
یک گوساله بر فرض تامین نهاده دامی تا یک سال طول میکشه به سن ذبح برسه و یا مجبورند از خارج دام سنگین وارد کنند یا اینکه باید تحمل کرد تا یکسال
برای همینه که میگفتم دولت روحانی مین‌هایی روی زمین کاشته که رئیسی داره دونه به دونه با اونها برخورد میکنه
و اگر فکری به حال اینها نشه در آینده نزدیک به شدت دچار بحران غذا خواهیم شد
از طرفی هم که باعث تعطیل شدن حداقل ١٧ هزار کارخانه شد و تولید داخل رو نابود کرد
در حوزه اقتصادی هم ۶٠ تن طلا رو آب کردن و وارد بازار کردن و...
در حوزه سایبری هم اینقدر زیرساخت‌های اینترنتی رو ارتقا ندادن که وضعیت الان سرعت اینترنتها و خدمات اینترنتی متاثر از اون تخریب زیرساخت‌ها ست
برای همینه که حضرت آقا دستور مستقیم دادن که دولت که به جای اینکه در بازار پول پاشی کنه به شدت پیگیر ایجاد زیرساخت های اقتصادی باشه
چون اگر این زیرساخت‌ها ایجاد نشه اون قحطی عظیم جهانی گریبان ما رو خواهد گرفت
بنازم به این رهبر حکیم که سالهاست دارن فریاد می‌زنند که اقتصاد مقاومتی رو اجرا کنید
متکی به داخل باشید
تولید ملی رو تقویت کنید
اشتغال ایجاد کنید
بر اساس پتانسیل‌های استان‌ها زیرساخت ایجاد کنید
زمان ارسال:پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:95
موضوع : خبری ,مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

نادر طالب‌زاده سینماگر و فعال فرهنگی پس از یک دوره بیماری در غروب روز قدس و در 69 سالگی آسمانی شد.
🔸این کارشناس، منتقد، نویسنده، کارگردان، مجری، مستندساز و دبیر رویدادهای فرهنگی بیش از 40 سال   در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد و مدت‌ها  به یکی از بزرگان این عرصه بدل شده بود.  

✅ از تایم به صداوسیما
🔹طالب‌زاده متولد 1332 در تهران بود. او پیش از انقلاب اسلامی در دانشگاه معتبر کلمبیا در ایالت نیویورک، کارگردانی سینما خواند و همکار دفتر شبکه مهم تلویزیونی CBS در ایران بود. 
🔹می‌گویند او در بهمن 57، به عنوان عکاس مجله مشهور تایم به ایران آمده بود. طالب‌زاده که جوان موفق و کارمند رسانه‌های معتبر بین‌المللی بود، در عنفوان جوانی با پدیده انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) آشنا و پیرو آن شد و در نتیجه فعا…
🔹تعجب نمی کنید که چرا در ماه های آغازین فتنه 88، ناگهان در روز قدس، شعار "نه غزه - نه لبنان" از آشوبگران شنیده شد؟ ادعای "تقلب در انتخابات" کجا و شعار دادن به نفع رژیم اشغالگر صهیونیست کجا؟! معلوم شد پشت آن بهانه جویی، نقشه دیگری هست و سرِ رشته به بانیان اشغال قدس بر می گردد.
♦️حکایت ملت ما با صهیونیسم بین الملل، فراتر از پدر کشتگی است. آن روز ها، 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و 61 سال از  تاسیس رژیم جعلی اسرائیل می گذشت.
🔹از نگاه صهیونیسم بین الملل، اگر انقلاب اسلامی پدید نیامده بود، نه تنها رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین اشغالی مسقر شده بود، بلکه می  توانست نقشه سرطانی "از نیل تا فرات" را عملی کند و از مصر و لبنان گرفته، تا اردن و سوریه و عراق را هم به تسخیر در آورد.
♦️اما رژیم اشغالگر حالا در اثر الهام بخشی  انقلاب اسلامی، با ملت روحیه گرفته فلسطین دست به گریبان بود. اسرائیل ظرف دو سال، دو شکست سهمگین را در سال های 2005 و 2006 میلادی، از مقاومت غزه و حزب الله لبنان به جان خرید.  پیش از آن هم مجبور به فرار خفت بار از جنوب لبنان، پس از دو دهه اشغالگری شده بود.
🔹صهیونیست ها همه این مصیبت ها را از چشم انقلاب اسلامی می بینند. حقیقت این است که آنها در موقعیت ظلم و تجاوز ایستاده اند و ستمگر متجاوز، دیر یا زود به زمین می خورد.
♦️صهیونیست ها و شبکه مزدوران آنها، در کنار آمریکا و انگلیس، یکی از ارکان غارت منابع ایران در دوران رژیم پهلوی بودند و توانستند عوامل خود را در بسیاری از مناصب ارشد  سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بگمارند.
🔹از سوی دیگر، "موساد" یکی از سرویس های خارجی بود که در راه اندازی سرویس امنیتی مخوفی به نام "ساواک" در ایران نقش آفرینی کرد و شیوه های وحشیانه جنایت و بازجویی از مبارزان را به ماموران ساواک آموزش داد.
♦️بنابراین طبیعی بود مبارزه با رژیم صهیونیستی، از همان دهه چهل شمسی، به یکی از ارکان انقلاب ایران تبدیل شود. ملت ایران چه از موضع منافع غارت شده ملی و حق حاکمیت سلب شده توسط، چه از منظر نگرش اسلامی، و چه از موضع نگرش قانونی و انسانی، حق داشت  از رژیم اشغالگر صهیونیست بیزاری باشد.
🔹فراتر از اینها، مسجد الاقصی، نقطه کانونی نبرد آخر الزمانی با شیطان و لشگریان اوست. می شد معراج ، مستقیما از مسجد الحرام اتفاقا بیفتد و پیامبر اعظم (ص) از همان جا به ملکوت الهی عروج کند.
♦️اما مشیت الهی بر این بود که آن حضرت، به مسجد الاقصی برود و عروج به سمت عرش الهی از بیت المقدس آغاز شود. "سبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیر".
🔹این رمزی است میان خداوند و بندگان صالح آخر الزمانی او. زعمای یهود، مانند خود شیطان، آگاه ترین و لجوج ترین دشمنان احکام الهی هستند و مهم ترین نبرد موعود آخر الزمان (عج) هم با همین دشمنان دسیسه گر خواهد بود. مقدمات این نبرد، سالهاست آغاز شده است.
♦️در اهمیت فوق العاده کار امام خمینی (ره) همین بس، که "روز جهانی قدس" را بنیان گذاشت و آن را مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (ماه صبر و استقامت) اعلام کرد.
🔹... دیروز که پس از دو سال وقفه، راهپیمایی روز قدس در تهران و دیگر شهر های ایران اسلامی برگزار می شد، گستردگی جمعیت و نشاط راهپیمایان روزه دار، پیروزی های قریب الوقوع در برابر صهیونیسم جهانی را بشارت می داد. این روزها، فلسطین هم آن فلسطین توسری خور و منفعل نیست.
♦️"الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي يُؤْمِنُ الْخَائِفِينَ، وَ يُنَجِّي الصَّالِحِينَ، وَ يَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفِينَ، وَ يَضَعُ الْمُسْتَكْبِرِينَ، وَ يُهْلِكُ مُلُوكا وَ يَسْتَخْلِفُ آخَرِينَ".
#محمدایمانی

زمان ارسال:یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:69
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

رضا الماسی
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثه‌ دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند، هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.» (رهبر معظم انقلاب – 21 آذر 1400)
این جملات رهبری خطاب به جوانان در دیدار با خانواده‌ شهدای سلامت در واقع طرحِ یک مسئولیت و تکلیفِ مهم است. ایشان در همین سخنرانی با اشاره به مجاهدت‌های حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) بار دیگر موضوع «جهاد تبیین» را مورد تأکید قرار‌دادند.

زمان ارسال:دوشنبه 15 فروردین 1401 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:123
موضوع : مقاله و تحلیل ,

اظهارات طرف‌های مذاکره کننده در وین حکایت از پیشروی مثبت مذاکرات در مسیر نقشه راه طراحی‌شده ایران دارد.

نکات تحلیلی:
1⃣جمهوری اسلامی در شرایطی با اعضای ۱+۴ وارد گفت‌وگو شده که ضمن آنکه تمامی ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی را برای پشتیبانی از دیپلماسی به میدان آورده، به‌تمامی الزامات برای حمایت از مذاکره‌کنندگان پایبند بوده و پیام متعارض به طرف مقابل منتقل نکرده است. خاستگاه جمهوری اسلامی در مذاکره با ۱+۴ بر مبنای دو مؤلفه توان چانه‌زنی و تجربه اندوخته شده از گذشته شکل گرفته است.

2⃣جمهوری اسلامی در پس تجربه اندوخته شده و متراکم در دوران پسابرجام به‌خوبی آموخته است که باید در مذاکره‌ای قدم بردارد که در آن دست برتر را برای چانه‌زنی با طرف مدعی در اختیار داشته باشد. به عبارتی این تجربه برای ایران از این حیث درس‌آموز بوده که نباید از مذاکره‌ای انتظار انتفاع داشت که در آن توانی برای گفتگو در اختیار ندارد.

3⃣تجربه آنچه بر ایران در دوران اوباما و ترامپ گذشت بسیار درس‌آموز بوده است. تجربه دوران اوباما در بدعهدی و یک‌طرفه کردن برجام، اکنون توجیه کننده شرط‌گذاری ایران برای راستی آزمایی رفع تحریم‌ها در مذاکرات گردیده و در کنار آن خروج یک‌جانبه ترامپ از برجام، شرط‌گذاری ایران برای اخذ تضمین از آمریکا را منطقی نموده است

4⃣- مقاومت جمهوری اسلامی و اتخاذ ابزارهای لازم برای دیپلماسی در حال پاسخ دادن است. اکنون مقاومت ملی، آمریکایی‌ها را وادار به پذیرش کلیات شروط ایران نموده و مذاکره بر سر جزئیات آن در حال انجام است؛ اگر طرف مقابل اراده لازم را برای توافق بر مبنای اصول منطقی، مستدل و ابتکاری ایران که تأمین‌کننده منافع اعضای برجام است، داشته باشد، توافق دست‌یافتنی خواهد بود. برای جمهوری اسلامی توافقی مطلوب است که تضمین‌کننده انتفاع اقتصادی باشد و این صرفاً از طریق راستی آزمایی رفع تحریم‌ها میسر است. دستیابی به این مهم درگرو این است که اقدامات عملی ایران در فریز بخش‌های مرتبط با هسته‌ای، پسینی باشد و نه پیشینی؛ به زبان ساده اقدامات عملی ایران بایستی بعد از رفع تحریم‌ها از سوی طرف مقابل آن‌هم با فاصله زمانی و پس از راستی‌آزمایی ایجاد انتفاع اقتصادی صورت گیرد؛ چیزی که اکنون کیفیت و جزئیات آن محل چانه‌زنی است.

نکته راهبردی:
اگر ملت بدون تأثیرپذیری از عملیات رسانه‌ای دشمن، از موضع عزتمندانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان پشتیبانی کند و هم‌زمان اجازه داده نشود اقتصاد نیز با فرازوفرودهای مذاکره پیوند خورده و شرطی شود، می‌توان میوه مقاومت را در آینده نزدیک چید.

زمان ارسال:یکشنبه 26 دی 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:65
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت روحانی تأکید کرد: گرانی یک شبه به‌وجود نیامده که آقای رئیسی بتواند آن را فوری حل کند.
سید رضا اکرمی در گفتگو با تابناک و درباره این سوال که آیا دولت می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم و کشور را خیلی زود حل کند یا خیر، گفت: گرانی، مشکلات اقتصادی و معیشتی یک شبه به وجود نیامده که رئیس‌جمهور بتواند آن را فوری و یک شبه حل کند، اما تلاش آقای رئیسی و دولتش در این زمینه قابل تقدیر است.
وی اظهار کرد: در مدتی که دولت آقای رئیسی روی کار آمده که البته زمان زیادی هم نیست، سه اتفاق مهم در کشور رخ داده است: نخست اینکه دعوای بین قوا از بین رفته و در شرایط کنونی می‌بینیم نوعی همدلی و همراهی در بین سه قوه به وجود آمده و قوا تلاش می‌کنند به هم کمک کنند که اتفاق مهمی بوده است. برگزاری مرتب جلسات سران قوا حتما در هماهنگی امور رهگشاست. در گذشته بین قوای سه‌گانه تنش و درگیری وجود داشت که امروز این وضعیت وجود ندارد. بدون تردید این وضعیت از نظر روانی شرایط تصمیم‌گیری را بهتر از گذشته می‌کند و می‌تواند زمینه‌های تصمیم‌گیری‌های مهم را به وجود بیاورد.
نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: اگر تصمیمات عقلایی گرفته شود و نهاد‌های تصمیم‌گیر به هم کمک کنند امیدوارم که به‌تدریج بهبودی حاصل خواهد شد. این اتفاق نیز نیازمند ارجح دانستن منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار داشته باشد.
اکرمی درخصوص دومین اتفاق مثبت تصریح کرد: موضوع دوم تلاش دولت است. در طول مدتی که آقای رئیسی مدیریت کشور را به دست گرفته، سفر‌های استانی زیادی رفته و نشست‌های زیادی با نخبگان و کارشناسان به‌خصوص در زمینه اقتصادی برگزار کرده است. بدون تردید این تلاش‌ها در تغییر وضعیت اقتصادی و امنیتی تأثیرگذار است و در آینده می‌تواند شرایط را بهتر کند.
رئیس‌شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت روحانی گفت: نکته سوم به موضوع روابط بین‌الملل بازمی‌گردد. در هفته‌های اخیر، مذاکرات ایران و کشور‌های غربی آغاز شده و از فضای مذاکرات چنین برمی‌آید که کشور‌های غربی به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برخورد با ایران، گفتگو و مذاکره و احترام متقابل است که راه صحیحی نیز هست.
وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: مردم باید تغییر و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی را در زندگی خود لمس کنند. تنها در چنین شرایطی است که دولت می‌تواند کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارد.
اکرمی در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه مردم موضوع گرانی کالا‌های مورد نیاز آنهاست. آیا دولت در مسیری قرار دارد که بتواند گرانی‌ها را مهار کند، عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته، دهه‌ای نبوده که ما با چالش‌های مختلف در زمینه اقتصادی، نظامی و یا سیاسی مواجه نباشیم. این نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. گرانی در کشور یک شبه به وجود نیامده که بتوان یک‌شبه آن را از بین برد. این وضعیت به شکل‌های مختلف تا امروز ادامه داشته است. این در حالی است که در برخی مقاطع، «گران‌فروشی» نیز به‌دلیل نوسان قیمت ارز و یا کاهش ارزش پول ملی در کنار تورم قرار گرفته است.
اکرمی‌تأکید کرد: نباید همه مشکلات معیشتی را به سیاست خارجی گره زد، بلکه باید واقع‌بینانه به قضیه نگاه کرد. ما باید این نکته را بپذیریم که در درون کشور استعداد‌ها و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که هنوز نتوانسته‌ایم به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنیم.
یادآور می‌شود سید رضا اکرمی تابستان ۹۵، هنگامی که «رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری» بود، ضمن اعتراض به پرداخت حقوق‌های نجومی گفت: «متأسفانه نتیجه‌محور عمل نمی‌کنیم. سوئیسی حرف می‌زنیم، آفریقایی عمل می‌کنیم... خداوند نوبخت (سخنگوی وقت دولت که مدعی شده بود نجومی‌بگیران، ذخیره و سرمایه کشور هستند) و صفدرحسینی (رئیس نجومی‌بگیر صندوق توسعه ملی) را به موزه بسپارد. اگر حسینی آن‌گونه که نوبخت می‌گوید، ذخیره و امانتدار کشور بود، چرا از ریاست صندوق توسعه ملی برداشتید؟! خداوند به همه عقل بدهد».

زمان ارسال:پنجشنبه 09 دی 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:89
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

در حال حاضر از شمال سوریه و عراق گرفته تا هند شاهد بروز خشکسالی جدی هستیم، مطالعات نشان می‌دهد یک‌سوم جمعیت 7 میلیارد نفری جهان به نوعی با بحران کمبود آب مواجه هستند، در40 سال گذشته مصرف آب در جهان 1.5 برابر شده است و به زودی 20 درصد چاه‌های آب جهان خشک می‌شود.
به گزارش فارس، بحران آب چند وقتی است که به یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها در ایران و برخی کشورهای همسایه تبدیل شده است.
از یک طرف شاهد وقوع خشکسالی و کاهش شدید نزولات آسمانی هستیم و از سوی دیگر نبود زیرساخت‌ها برای توزیع آب مناسب در کنار بالا رفتن تقاضا در همه حوزه‌ها از شهری گرفته تا کشاورزی و صنعتی، موجب شدت گرفتن بحران شده است.
به گزارش وایو نیوز، آب یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی است که برای زندگی در زمین، حیاتی است، با وجود آنکه 70 درصد سطح زمین را آب فرا گرفته اما فقط 2.5 درصد این آب قابل استفاده و آشامیدن است، به‌خاطر افزایش قابل توجه جمعیت جهان، تقریبا در اغلب نقاط جهان با کمبود آب مواجه هستیم، هم اکنون جمعیت جهان بیش از 7 میلیارد نفر برآورد می‌شود و حدود یک سوم 
از این جمعیت معادل حدود 2.5 میلیارد نفر به آب آشامیدنی پاک دسترسی ندارند، حال سؤال اینجاست که با توجه به پیش‌بینی رسیدن جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر در سال 2050 بحران آب چقدر جدی‌تر خواهد شد.
افزایش جمعیت جوامع موجب می‌شود که تقاضا برای آب آشامیدنی و قابل استفاده افزایش یابد و اگر اقدامات پیش‌دستانه برای تامین آب انجام نشود، بدون شک کمبود آب به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات علیه کشورها در آینده تبدیل خواهد شد.
همان‌طور که قابل پیش‌بینی است افزایش تقاضای آب در جهان موجب شده تا منابع و ذخایر آب رو به کاهش برود، سازمان ملل در برنامه هدف توسعه پایدار 6 خود، به دنبال تامین آب کافی برای تمام جهان تا سال 2030 است، اما گزارش این سازمان برای سال 2021 نگران‌کننده است.
بر اساس این گزارش که به تازگی منتشر شده است، فقط 1.6 میلیارد نفر از جمعیت جهان از لحاظ اقتصادی با کمبود آب مواجه هستند، این بدان معناست که از نظر فیزیکی آب در محدوده آنها موجود است اما به‌خاطر کمبودهای اقتصادی از نظر زیرساختی شرایط برای دسترسی آنها به آب مهیا نیست.
از سوی دیگر طی 100 سال گذشته همواره مصرف آب در جهان افزایش یافته و از سال 1980 تاکنون سالانه یک درصد به مصرف آب جهان اضافه شده است، یا به عبارت دیگر طی 40 سال گذشته مصرف آب در جهان 1.5 برابر 
شده است.
وقتی کشاورزی 
70 درصد آب جهان را می‌بلعد
به طور کلی 70 درصد آب قابل استفاده در جهان صرف بخش کشاورزی می‌شود و همین بخش یکی از اصلی‌ترین عوامل آلاینده آب در جهان به شمار می‌رود، زیرا استفاده از مواد شیمیایی و باقیمانده کودها و برخی مواد ارگانیک موجب می‌شود که منابع آبی آلوده شوند.
با افزایش جمعیت جهان کاهش کیفیت آب به یکی از بحران‌های بین‌المللی تبدیل شده است، در کنار کشاورزی عوامل دیگری نیز موجب گسترش آلودگی در منابع آبی شده که از جمله آنها فاضلاب و پسماندهای صنعتی که وارد رودخانه‌ها می‌شوند، هستند.
در کنار آنچه گفته شد‌ تأثیر پسماندهای بیمارستانی و دارویی نیز به شکلی نگران‌کننده در حال پایین آوردن کیفیت آب در جهان است، خشکسالی، کرونای بعدی که جهان را درگیر می‌کند. اخیرا سازمان ملل هشدار داده که خشکسالی یک مسئله پنهان بین‌المللی است که می‌تواند پس از کرونا بحران بعدی جامعه بین‌الملل باشد.
کارشناسان بر این باورند که خشکسالی غالباً محصول فعالیت‌های انسانی از جمله جنگل‌زدایی در سطح گسترده، از بین‌بردن خاک، استفاده بیش از حد و نامتعادل از منابع آبی است.
برخی کارشناسان می‌گویند که به زودی 20 درصد چاه‌های آب جهان خشک خواهد شد و دسترسی میلیارد‌ها نفر به آب آشامیدنی از بین می‌رود.
به گزارش الجزیره، ابومحمد شیخ حسین،
71 سال از 81 سال عمر خود را در حال کشاورزی روی زمین خود در شمال سوریه بوده است؛ وی می‌گوید: دو سال اخیر بدترین شرایط آبی را در طول عمر خود تجربه کرده است.
به گفته شیخ حسین طی سال‌های گذشته 
هر کسی هم که از رودخانه فاصله داشت می‌توانست یک چاه حفر کند و به آن برسد، اما حالا هر چقدر بکنند به آب نخواهند رسید.
با توجه به آنکه در منطقه شیخ حسین، کشاورزان دسترسی به منابع آبی را از دست داده‌اند در حال حاضر برای تامین آب فقط به رود فرات وابسته هستند، با این حال برنامه جهانی غذای سازمان ملل اخیرا گزارش داده که سطح رود فرات هم طی سال جاری به شدت پایین آمده است.
حدود 5 میلیون نفر در شمال سوریه آب مورد نیاز خود برای زندگی را از رود فرات می‌گیرند و برق حدود 3 میلیون نفر نیز از همین سطح تامین می‌شود.
شیخ حسین می‌گوید: به‌خاطر پایین آمدن آب سد روی رود فرات وی و خانواده‌اش روزی فقط دو ساعت برق دارند. به‌دلیل افزایش دما و متعاقبا کاهش بارش سطح رود فرات به شدت پایین آمده است.
یکی دیگر از مشکلات اهالی شمال سوریه سدهای متعددی است که کشور‌ترکیه روی این رود زده و می‌خواهد مجموعا 22 سد و 19 نیروگاه برقابی را روی دجله و فرات احداث کند.
گفته می‌شود شرایط کمبود آب در شمال سوریه به قدری بحرانی است که سد تشرین که روی فرات زده شده است، فقط 47 سانتیمتر تا رسیدن به کف خود فاصله دارد.
یکی از کارمندان این سد می‌گوید: هر روز یک سانتیمتر از سطح آب سد تشرین کم می‌شود و این بدان معناست که فقط 47 روز دیگر در این سد باقی خواهد ماند.
بحران آب در همین همسایگی
به گزارش ریلیف وب، کودکان و جوانان در عراق در معرض بیشترین خطر کمبود آب قرار دارند.
یونیسف خواستار اقدام عاجل برای مقابله با بحران کم‌آبی و تبعات آن برای کودکان و جوانان در عراق شده است.
به گزارش یونیسف، عراق از منظر در خطر بودن اقشار آسیب‌پذیر کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات آب و هوایی و خشکسالی در جایگاه شصت‌ویکم جهان قرار دارد.
سازمان ملل می‌گوید: ‌کمبود آب جوانان و فرزندان آینده عراق را به شدت تهدید می‌کند.
یونیسف معتقد است که نخست باید در زمینه بهبود شرایط آب و هوایی سرمایه‌گذاری کرد و سپس برای جوانان و نوجوانان آموزش‌های کافی در راستای آماده شدن برای آینده فراهم کرد.
‌بی‌آبی در هند
هند 16 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده‌اما فقط 4 درصد آب قابل استفاده جهان را در اختیار دارد و گفته می‌شود کمتر از نیمی ‌از جمعیت هند، به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.
کارشناسان می‌گویند: 70 درصد آب قابل استفاده هند و اغلب رودخانه‌های بزرگ این کشور آلوده هستند.
راهکار برای تشنگی هند
البته باید گفت که هند بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب در جهان است و پیش‌بینی می‌شود نبود آب کافی باعث خواهد شد تا سال 2025 معادل 20 درصد از حجم تولیدات کشاورزی این کشور کاهش خواهد یافت.
تصفیه آب و استفاده مجدد از منابع آبی بهترین راهکار برای حل بحران نبود آب در هند است.
کارشناسان می‌گویند: استفاده از تکنیک‌های ذخیره‌سازی آب می‌تواند به این کشور در جلوگیری از بروز کمبود طی سال‌های آینده کمک کند.
تبعات بحران آب در جهان با راهکارهای مختلفی قابل کم‌اثر شدن است که از جمله آنها محدود کردن مصرف آب توسط صنایع و شرکت‌هاست.
از سوی دیگر جهان باید به سمت راهکاری برای تصفیه آب‌های آلوده رفته و با تغییرات آب و هوایی هم مقابله کند. باید توجه داشت که توسعه فناوری‌های جدید در کنار کنترل جمعیت در کشورهای پر جمعیت نظیر هند با 1.38 میلیارد نفر جمعیت نیز یکی از راه‌های حفظ منابع آبی است. جمعیت هند در طول 60 سال گذشته از حدود
500 میلیون نفر به تقریبا 3 برابر رسیده است.
این کشورها باید قبل از آنکه خیلی دیر شود، به فکر بیفتند و نباید از اقدامات عملی‌ غافل شوند، برای نگه داشتن منابع آبی برای نسل‌های آینده اجرای این سیاست‌ها بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.
سجاد زمانی علیشاه

زمان ارسال:دوشنبه 22 آذر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:71
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

شکاف‌های اجتماعی در آمریکا به مرز خطرناکی رسیده است. بسیاری از جمهوری خواهان در این کشور هنوز بر این باورند که در انتخابات به نفع بایدن تقلب شده و ریاست جمهوری بایدن نامشروع است. از سوی دیگر نظرسنجی‌ها نیز از تشدید فضای دو قطبی در این کشور حکایت دارد. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از مردم از وقوع یک جنگ داخلی تمام عیار و حتی تجزیه کشور نگرانند.
طبق یک نظرسنجی در آمریکا که نتایج آن آبان ماه منتشر شده، یک نفر از هر سه جمهوری‌خواه آمریکایی یا همان ۳۰ درصد بر این باورند که به منظور جلوگیری از سقوط آمریکا و نجات این کشور باید به خشونت متصل شد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها در مجموع بر این باورند که میهن‌پرستان آمریکایی باید برای حل مشکلات کشور دست به سلاح شوند. پیش‌تر نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا درخصوص افزایش درخواست هواداران ترامپ برای دست زدن به اعمال خشونت‌بار هشدار داده بود.
در همین راستا «جان هِیلمن» کارشناس آمریکایی روز یکشنبه تاکید کرد، میلیون‌ها نفر در آمریکا آماده استفاده از سلاح  و برکنار کردن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هستند. به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، این کارشناس امور داخلی شبکه آمریکایی «ام‌.اس.‌ان.‌بی.‌سی» گفته، «20 تا 30 میلیون نفر» از هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا آماده هستند تا «دست به سلاح شده» و بایدن را برکنار کنند. «چاک تاد» مجری این شبکه نیز در برنامه‌ای با حضور «هیلمن» به مقاله جدید نشریه «آتلانتیک» پرداخت که در آن نوشته شده: «کودتای ترامپ همین حالا شروع شده است».
«هیلمن» در این برنامه گفت: «تحقیقی هست که نشان می‌دهد چیزی بین 8 تا 12 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند [دولت] بایدن نامشروع است و اینکه استفاده از خشونت ابزار مناسبی برای برکنار کردن او و بازگرداندن ترامپ است.» به گزارش فارس این کارشناس آمریکایی این را هم گفته که: «این تعداد، معرف چیزی بین 20 تا 30 میلیون نفر است. 20 تا 30 میلیونی که آماده دست بردن به سلاح و جنبش بزرگی در راستای خشونت سیاسی هستند.»
حمله به کنگره تمرین بود
در گزارش نشریه آتلانتیک نیز آمده بود: «کودتای ترامپ بیشتر بر خرابکاری اتکا خواهد داشت تا خشونت» و حمله به کنگره «تمرینی» برای رئیس‌جمهور سابق بود. در این گزارش آمده است، مانورهای سیاسی از سوی ترامپ و هوادارانش و همچنین استقرار هواداران درخور در موقعیت‌های درست، در سطح ملی و محلی می‌تواند به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ ختم شود که نتیجه آن با برگه‌های رأی تعیین نشود. پیشتر «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز انجام کودتا علیه دولت دموکرات این کشور را خواستار شده بود «فلین» در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه «کیواِنان» در ایالت تگزاس گفته بود: «می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟»این ژنرال بازنشسته آمریکایی در میان فریاد تشویق افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس، ادامه داد: «هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید اینجا هم اتفاق افتد.»
نارضایتی 70 درصدی از عملکرد بایدن
خبر دیگر از آمریکا اینکه نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود 70 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در مهار تورم ناراضی هستند. وزارت کار آمریکا اعلام کرده میزان تورم این کشور در حدود ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است.به گزارش فارس، طبق نظرسنجی شبکه «ای بی‌سی نیوز-ایپسوس»، ۶۹ درصد از مردم آمریکا از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مهار تورم ناراضی هستند. بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها
۲۸ درصد از آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد بایدن در مهار تورم رضایت دارند و ۶۹ درصد دیگر از عملکرد وی درخصوص این موضوع مهم ناراضی هستند.طبق این گزارش، این آمار و ارقام در بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به این شکل است که ۹۴ درصد از جمهوری‌خواهان از عملکرد بایدن در مهار تورم ناراضی هستند و ۵۴ درصد از دموکرات‌ها چنین نظری دارند و در بین احزاب مستقل، ۷۱ درصد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در قضیه تورم ناراضی هستند.طبق این گزارش، در قضیه بهبود اوضاع اقتصادی نیز، 57 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تأکید کردند که تاکنون از عملکرد بایدن رضایت نداشته‌اند.شبکه‌ای بی‌سی نیوز همچنین گزارش کرد که میزان محبوبیت بایدن در قضیه رسیدگی به جرایم و خشونت‌های مرتبط با سلاح نیز افت چشمگیری داشته است به طوریکه تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد بایدن در رسیدگی به جرایم را مورد تأیید قرار‌دادند و ۳۲ درصد نیز از عملکرد وی در مقابله با خشونت‌های مرتبط با سلاح رضایت داشتند.با این حال آن طور که پایگاه اطلاع‌رسانی هیل بر اساس نتایج نظرسنجی‌های منتشر شده گزارش کرده است، میزان محبوبیت بایدن در موضوع مهار ویروس کرونا تا حدودی قابل قبول بود به طوریکه طبق نتایج نظرسنجی‌ای بی‌سی نیوز و ایپسوس، ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها تأکید کردند که از نحوه مدیریت جو بایدن در مقابله با شیوع ویروس کرونا، رضایت داشتند.

زمان ارسال:دوشنبه 22 آذر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:81
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

در حالی که برداشت از صندوق توسعه ملی در سال‌های 90 تا 92 (دولت دهم) صفر بود، دولت روحانی چندین اقدام به برداشت و خالی کردن این صندوق کرد.
روزنامه ایران ضمن گزارشی در همین زمینه نوشت: پس از ناموفق بودن تجربه حساب ذخیره ارزی، صندوق توسعه ملی باهدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و براساس بند ۲۲ سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب و ماده
۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۹۰ تأسیس شد. این صندوق براساس مفاد اساسنامه خود که در ماده ۱۶ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور تنفیذ شده موظف به تأمین مالی طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قالب اعطای تسهیلات بانکی به بخش‌های غیردولتی و سرمایه‌گذاری در بازار‌های پولی و مالی خارجی است. این درحالی است که کاهش سهم صندوق از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز از
یک‌سو و برداشت‌های مکرر دولت قبل از منابع آن باعث بروز یک انحراف بزرگ درمأموریت‌های این نهاد فرانسلی شده است.
بر اساس این تصمیم هیأت امنای صندوق توسعه ملی در جلسات مورخ
20 بهمن 1398 و 2 مهر 1399 مبنی بر امهال بخش عمده بدهی‌های سررسید شده دولت تا سال 1399 به صندوق توسعه ملی به سال‌های 1401 و 1402، بدهی‌های سررسید شده دولت به صندوق توسعه ملی در سال 1400 بسیار کاهش یافته و کمتر از 300میلیون دلار (در حدود 3 هزار میلیارد تومان) خواهد بود. این درحالی است که بدون احتساب این دو امهال انجام شده، مجموع بدهی‌های سررسید شده دولت در سال 1400 به صندوق توسعه ملی در حدود 12 میلیارد و 221میلیون دلار و 500 میلیون یورو به‌صورت ارزی و 20 هزار میلیارد ریال به‌صورت ریالی خواهد بود.
براساس اطلاعیه صندوق توسعه ملی، کل منابع واریزی به حساب صندوق تا تاریخ ۳۱ تیر۱۳۹۲ یعنی پایان کار دولت دهم، ۵۲.۹ میلیارد دلار بوده که فقط ۲۰.۱ میلیارد دلار آن بابت تسهیلات ارزی-ریالی پرداخت شده بود؛ بنابراین مابقی منابع صندوق یعنی رقم ۳۲.۸ میلیارد دلار آن به‌صورت نقد یا تعهدی مانده بود.
براساس برنامه پنجم توسعه، سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در سال ۱۳۹۰ معادل۲۰ درصد تعیین و مقرر شد هر سال ۳ درصد به این سهم اضافه شود.در قانون برنامه ششم توسعه کف رقم واریزی به صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در سال اول (سال ۱۳۹۶) ۳۰ درصد شد و باید در ادامه هر سال ۲ درصد به این رقم اضافه می‌شد. اما دولت یازدهم به بهانه‌های مختلف، سهم مصوب برنامه‌های پنجم و ششم را رعایت نکرد و هر سال سهم کمتری به صندوق توسعه ملی داد. بدین ترتیب در قوانین بودجه سالانه، در حالی که دولت دهم هیچ استقراض و برداشتی از صندوق توسعه ملی نداشت، دولت‌های یازدهم و دوازدهم با احتساب لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را برداشت کرده‌اند.
درحالی که میزان برداشت دولت از صندوق درسال 1393 برابر
با 431 میلیارد تومان بود درسال 1394 این مبلغ به 4 هزار و 275 میلیارد تومان افزایش یافت رقمی که درسال 1395 و 1396 با اندکی کاهش به ترتیب به 599 و 660 میلیارد تومان رسید. ولی از سال 1397 به‌صورت تصاعدی برداشت‌های دولت از صندوق افزایش یافت. به طوری که درسال 1397 حجم برداشت از این صندوق به 21 هزارمیلیارد تومان رسید و درسال 1398
به 40 هزارمیلیارد تومان رسید. با رشد تقریباً دو برابری، دولت درسال گذشته نیز 72 هزار و 130 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت کرد. طبق برآوردهای صورت گرفته درسال‌جاری نیز براساس تعهداتی که از دولت قبل برجای مانده ، میزان برداشت از صندوق به 75 هزار و 500 میلیارد تومان می‌رسد.

زمان ارسال:سه شنبه 16 آذر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:77
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

قنادباشی در خصوص ارزیابی تهدیدات مکرر آمریکایی‌ها مبنی بر توسل احتمالی به گزینه های نظامی گفت:  آمریکایی‌ها تصور غلطی از توانمندی های ما دارند و از طرفی  فشاری را هم پیوسته از جانب صهیونیست‌ها تحمل میکنند و این دو زمینه‌ساز چنین حرکاتی است.
وی عنوان کرد: آنها تصور می کنند با تهدید مبنی بر اینکه گزینه‌های مختلف روی میز است میتوانند ما را وادار به نرمش و تعدیل مواضعمان بکنند اما این اشتباه است زیرا با هربار تهدید آمریکا مواضع ملت و دولت مستحکم‌تر می شود به خصوص الان که یک انسجام بین قوا شکل گرفته‌است و این انسجام باعث توانمندی بزرگی میشود.
قنادباشی با اشاره به  تصور اشتباه آمریکا  در مورد توانمندی ما و توانمند دانستن خودشان ابراز کرد: آمریکا الان از نظر نظامی و تاثیرگذاری در معادلات بین‌المللی در حال تبدیل شدن به ضعیف‌ترین مهره است اما فشار صهیونیست‌ها آمریکایی‌ها را وادار میکند که از منافع ملی‌شان چشم بپوشند و به منافع صهیونیستی اهمیت بدهند.
وی افزود: این فشار متاسفانه از ابتدای انقلاب ما پیوسته وجود داشته و صهیونیست‌ها پیوسته آمریکایی‌ها را به جنگ افروزی و توطئه علیه ما تحریک میکرد. در حال حاضر هم این فشار ها علیه ایران ادامه دارد تا آمریکایی ها را وادار کند در برجام به اقداماتی دست بزنند که خلاف سیاست راهبردی ما و در واقع مخالف آن است.
این کارشناس با بیان اینکه  بزرگترین مشکل آمریکا این است که منافع ملی‌شان قربانی سیاست‌های دیکته‌شده اسرائیلی هاست، گفت:  ما در 42 سال گذشته بارها این را  تجربه کردیم که حرکات آمریکایی‌ها علیه ما به خصوص در برجام و ادامه مذاکرات در وین تحت تاثیر القائات، تشویق‌ها، ترغیب‌ها و مداخلات رژیم صهیونیستی است.
قنادباشی گفت:  آمریکایی‌ها ما را تهدید میکنند به امید آن که ما از مواضعمان که تاکید بر شکستن تحریم‌ها است دست برداریم و امیدشان این است که ما امتیازاتی را  بدهیم و آنها به تعهداتشان عمل نکنند. فضاسازی برای دست کشیدن ایران از مواضعش در مذاکرات و وادارکردن  آمریکایی ها به سیاستی که خلاف منافع ماست یک تجربه عادی  برای مااست.
وی ابراز کرد: آمریکایی‌ها قبلا هم در زمان آقای ترامپ سعی کردند قطعنامه ای را علیه ما به تصویب برسانند ولی هربار با مخالفت دیگر اعضا روبه‌رو شدند. و بارها در قضایای مختلف مانند قضیه موشکی، یمن و... خواستند قطعنامه‌ای علیه ما صادر کنند. لذا هیچ دورنمای امید بخشی برای آمریکایی ها مبنی بر بردن پرونده به شورای امنیت وجود ندارد.
قنادباشی گفت: اگر هم بر فرض محال قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ما تصویب شود، اجرا نمیشود؛ اخیرا چند قطعنامه علیه اسرائیلی‌ها تصویب شده و هیچ کدامشان اجرا نشده است. لذا از قضیه قطعنامه یک مترسک درست میکنند که مردم و دولت ما را وادار کنند که به آنها امتیاز بدهد.
این کارشناس در مورد سخنرانی رابرت مالی و تهدید علیه ایران ابراز کرد: آمریکایی‌ها قبلا هرچه توانستند به ایران فشار حداکثری آورده‌اند. در زمان ترامپ این فشارها به حداکثر رسیده و بالاتر از آن دیگر وجود ندارد  لذا الان دستشان خالی است و هر تهدیدی که انجام دهند قبلا عدم تاثیر آن را تجربه کرده‌اند. آمریکایی‌ها در زمان رئیس جمهور های گذشته مانند بوش، ریگان و کلینتون تهدیدات زیادی را علیه ما مطرح کردند؛اما هیچکدامش تحقق پیدا نکرد و باید تاکید داشت این تهدیدات ما را از مواضعمان باز نمیدارد.

زمان ارسال:یکشنبه 14 آذر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:107
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

⚪️۱- تمام تلاش آمریکا و اروپا بر این است که این مذاکرات را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند. ایران اما در مقابل عملیات روانی آنها محکم ایستاده است و معتقد است این مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست. 

⚪️۲- ایران از مذاکرات وین دو هدف عمده دارد: هدف اول، حذف کامل، تضمین‌شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌هایی است که علیه مردم ایران وضع شده است. هدف دوم، تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناورری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان.پی.تی است. 

⚪️۳- غرب می‌خواهد از این توافق یک سکو بسازد. 

⚪️۴- اشتباهات گذشته نباید تکرار شود. 

⚪️۵- غرب باید بهای بدقولی‌اش را بپردازد. 

⚪️۶- اصل «پایبندی متقابل» اساس مناسبی برای مذاکرات نیست. 

⚪️۷- مردم ایران حامی تعامل عزتمندانه با غرب هستند. 

⚪️۸- غرب باید اطمینان دهد که تحریم‌ها رفع می‌شود. 

⚪️۹- ایران هیچ‌گاه تسلیم تهدید نظامی و تحریم و فشار نمی‌شود. 

⚪️۱۰- برای تأمین منافع ملت ایران، آماده گفت‌وگو بر اساس اصل ضمانت و راستی‌آزمایی هستیم.

زمان ارسال:شنبه 13 آذر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:83
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

تعمیق هیجان با پخش حداکثری فضای احساسی و شعاری تجمع و ترغیب برای حضور بیشتر و تحریک افراد حاضر در تجمع برای ورود به‌فازهای جدی‌تری از اعتراضات. 

⚪️تولید تنفر از مسئولین و ایجاد گسل عاطفی میان مردم و حاکمیت و بنوعی توزیع ناامیدی از حل مساله در سطح حکمرانی.

⚪️فرافکنی مسیر شعارها و تصویرسازی مخدوش از گروه‌های مرجع ازجمله روحانیت با القای اینکه فارغ از صحنه و بی‌تفاوت از مشکلات مردم هستند.

⚪️تعمیم شعارها با هجمه به‌کلان روایت‌های نظام و به‌چالش کشیدن کلیت اتمسفر سیاسی و القای ناکارآمدی نظام.

⚪️طرح تکرار آبان ۹۸ که ماه‌ها توسط سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه روی آن سرمایه‌گذاری شده بود، با مثلث؛ ۱- مردم بصیر؛ ۲- رسانه باهوش؛ ۳- مسئول پاسخگو و در صحنه؛ خنثی شد. این الگوی از مدیریت صحنه نشان داد که هر سه محور بایستی همدیگر را پوشش داده و فقدان یکی از اضلاع، باعث تولید بحران خواهد شد و همگامی اضلاع مثلثِ آزادی و مطالبه توام با انسجام و امنیت را به‌دنبال خواهد داشت.

زمان ارسال:شنبه 13 آذر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:121
موضوع : خبری ,سیاسی ,مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

پس از گذشت دو هفته از اعتراضات کشاورزان در بستر زاینده‌رود، معترضان اصفهانی با شنیدن وعده‌های مسئولان کشوری و استانی مبنی بر مسئله کم‌آبی و تعیین تکلیف وضعیت کشت پاییزه، پنج‌شنبه گذشته با صدور بیانه‌ای به تجمع خود پایان دادند.
پس از امضای توافقنامه 7 بندی بین نمایندگان شورای صنفی کشاورزان، شورای میراب‌ها و آب‌بران شرق و غرب اصفهان و نمایندگان استانی دولت که با میانجیگری آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری انجام شد، تجمع کشاورزان اصفهان در بستر خشک زاینده‌رود صبح روز پنجشنبه 4 آذرماه با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.
هنوز ساعاتی از اعلام پایان اعتراضات کشاورزان و توافق صورت‌گرفته با مسئولان نگذشته بود که تجمعات متفاوتی در بستر زاینده‌رود شکل گرفت؛ تجمعاتی که رنگ و بوی خشونت داشت و تیپ سازمان‌دهی شده اعتراضات و شعارهای ساختارشکنانه و حمله به حافظان نظم و امنیت و تخریب اموال عمومی حاکی از آن بود که ضدانقلاب وارد میدان شده و هدایت اراذل اجاره‌ای و گروه‌هایی از اشرار را به دست گرفته است.
گرچه اعتراضات کشاورزان پایان یافت؛ مسئولان قول همکاری دادند؛ بارها گزارش‌های خبری در صداوسیمای استان و ملی در مورد مطالبات و اعتراضات پخش شد و درنهایت مردم آگاه اصفهان و نیروی انتظامی مانع پیشروی آشوبگران شدند اما اغتشاشات روز جمعه زاینده‌رود نشان داد که برای ضدانقلاب و رسانه‌های معاند و اپوزیسیون یک‌چیز مهم است؛ «مذاکرات وین»!
لازم به ذکر است که نخستین دور مذاکرات در دولت سیزدهم برای رفع تحریم‌های آمریکا قرار است از
روز ۸ آذرماه در وین برگزار شود.
وقایع پنج‌شنبه و جمعه گذشته اراذل اجاره‌ای در غیاب کشاورزان نشان داد که پیاده‌نظام‌های آمریکا در آستانه مذاکرات وین مأموریت یافته‌اند تا بار دیگر آشوب بکارند و تحریم درو کنند.
البته گفتنی است که در وقایع روز جمعه در اصفهان، مردم و کشاورزان با بصیرت ضمن همراهی با نیروی انتظامی، راه خود از آشوب‌طلبان را جدا کردند و اجازه ندادند ضدانقلاب بر موج اعتراضات صنفی آنها سوار شده و بیش از این
جان و مال مردم در خطر بیفتد.
نگاهی به ادبیات و رفتار غربی‌ها درخصوص موضوعات و مسائل اجتماعی و سیاسی داخلی ایران از حادثه کوی دانشگاه و فتنه 88 گرفته تا وقایع آبان 98
و خرابکاری‌های اخیر مانند هک سامانه هوشمند بنزین و... نشان می‌دهد که آنها برای مهار تاب‌آوری نظام و ملت ایران برای تحمل تحریم‌ها و وضعیت نامطلوب اقتصادی و اساساً برای فشار به جمهوری اسلامی و بازگرداندن ایران به میز مذاکره از هیچ کاری- مانند ایجاد اغتشاش و بر هم ریختن نظم داخلی کشور- دریغ نمی‌کنند.
قطعنامه 1929
بعد از آشوب‌های 88
یک سال پس از فتنه ۸۸ بود که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ۱۹۲۹ ایران را رسماً زیر فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و بند ۴۱ آن برد و علیه جمهوری اسلامی تحریم‌های هوشمند و ظالمانه اقتصادی را اعمال کرد؛ تحریم‌هایی که سرآغاز تحریم‌های شدیدتر بعدی بود.
لازم به یادآوری است که سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا در پیام نوروزی به ایرانیان اعلام کرد که می‌خواهد با رهبران ایران صحبت کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در فروردین ۸۸ هم در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از ایشان خواسته بود که برای آغاز فصل جدیدی از مناسبات بین ایران و آمریکا به واشنگتن کمک کند. اما او که حمایت از جنبش سبز را یکی از اهداف استراتژیک ایالات‌متحده عنوان کرده بود، بعد از وقایع ۸۸ و پس از صدور قطعنامه ۱۹۲۹، قانون «سیسادا» یا قانون تحریم‌های جامع ایران (مصوبه سنا) را در تیرماه ۸۹ امضا کرد!
در آن مقطع، وقتی خبرنگار روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست از هیلاری کلینتون، سؤال کرد که «قطعنامه ۱۹۲۹ علیه ایران چه اثر قابل‌توجهی دارد؟» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ گفت: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است و...» چراکه به‌زعم آمریکایی‌ها، اغتشاشات ۸۸ برای دست برتر داشتن در قبال ایران، کورسویی از امید را فراهم آورده بود.
تشدید فشار حداکثری
بعد از آشوب‌های آبان 98
در وقایع آبان‌ماه 98 هم همین مسیر از سوی آمریکایی‌ها اتخاذ شد. اروپایی‌ها، هفته آخر آبان ماه ۹۸ ایران را به استفاده از «مکانیسم ماشه» تهدید کردند. یک ماه بعد هم پمپئو وزیر خارجه وقت آمریکا در کنفرانس خبری گفت «فشار حداکثری تا تغییر رفتار جمهوری اسلامی ادامه دارد.»
از رهگذر آشوب و اغتشاش‌ها در ایران بود که آمریکایی‌ها برای فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی، تشدید تحریم‌ها و تهدیدها را در دستور کار خود قرار دادند؛ از تحریم شرکت‌های هوایی و کشتیرانی، تحریم صنایع فولاد و آهن، تحریم پتروشیمی، تحریم بانک‌ها و نهادها و مقامات جمهوری اسلامی گرفته تا تحریم تسلیحاتی و مکانیسم ماشه و ...
وزیر خارجه وقت آمریکا ۲۵ آبان ۹۸
در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی حمایت واشنگتن از مردم ایران شد و نوشت «آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آن‌ها حمایت می‌کند.»!
همچنین «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد و در حمایت از آشوبگران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ایالات‌ متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد.»! «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که بارها خواستار حمله نظامی به ایران شده در توییتر خود نوشت: «مردم ایران از اینکه رژیم ایران نیازهای ابتدایی‌شان را نادیده می‌گیرد و هم‌زمان مقادیر هنگفتی پول به پای تروریست‌ها در سراسر منطقه می‌ریزد، خسته شدند... ما (آمریکا) باید در کنار معترضان شجاع که خواهان پاسخگویی روحانیون هستند، بایستیم.»
علاوه بر این برخی سناتورهای عضو کنگره آمریکا ازجمله «ادوارد مارکی»، «راجر ویکر»، «ریک اسکات» و «مارکو روبیو» در پیام‌هایی جداگانه از اشرار و آشوبگران آبان ۹۸ حمایت کردند. «برایان هوک»، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: «آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند... ما از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کنیم زیرا ایران اموالش را در راستای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای دیگر خرج می‌کند و ما از آن‌ها می‌خواهیم که این اموال را در راستای بهبود اوضاع معیشتی مردم خرج کنند.»
تکلیف آمریکا و ضدانقلاب معلوم است اما باید به حال کسانی تأسف خورد که کاسبان تحریم هستند و بال تقویتی بدخواهان و دشمنان برای فشار حداکثری علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی.
وقایع روز جمعه زاینده‌رود دست برخی چهره‌های رادیکال طیف اصلاح‌طلب را هم رو کرد. بازندگان سیاسی از ترس اینکه گشایشی شود در آستانه مذاکرات هسته‌ای از یک‌سو با تحریک و تشویش اذهان عمومی اصفهان را هشتک و توییت می‌کنند که «همراه شو همراه شو»! و از یک‌سو در یادداشت‌ها و مطالبشان فاز ضعف و انفعال به خارج می‌فرستند و می‌نویسند «آب خوردن هم به احیای برجام گره خورده»!
روزنامه آرمان ملی همین دیروز در مطلبی نوشت: «حل مشکلات آبی به پول و بودجه کافی نیاز دارد. این بودجه و پول از کجا می‌آید از فروش آزادانه نفت و صادرات دیگر تولیدات داخلی کشور به‌واسطه احیای برجام،... یعنی اکنون آب خوردن هم به احیای برجام گره خورده است.»
کشف یک نیسان کوکتل‌مولوتف
در ناآرامی‌های روز جمعه اصفهان
بدون شک در ناآرامی‌های روز جمعه زاینده‌رود که نشانی از کشاورزان اصفهانی نبود، صف مردم از اشرار و آشوب‌طلبان جداست چه آنکه حمله به نیروی انتظامی، تخریب اموال عمومی و تهیه کلت کمری و به راه انداختن یک نیسان کوکتل‌مولوتف، کار مردم نبوده و نیست.
همین دیروز سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به کشف بسیار زیاد سلاح سرد از اغتشاشگران گفت: با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی یک نیسان پر از کوکتل‌مولوتف در حال انتقال به محل تجمعات کشف و ضبط شد. همچنین در یکی از ورودی‌های اصفهان 7 قبضه کلت کمری از یک باند حمل سلاح گرم و یک قبضه وینچستر از اغتشاشگران کشف و ضبط شد. سردار میرحیدری همچنین گفت: حال مأمور ناجا که در اغتشاشات مورد اصابت 6 ضربه چاقو قرار گرفته بود نیز رو به بهبودی است.

ایران در مذاکرات وین
دست‌بسته نخواهد بود
روز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) قرار است شهر وین میزبان دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) با حضور «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا باشد؛ مذاکراتی برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا. در همین خصوص تیم مذاکره‌کننده ایران به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز شنبه وارد وین شد.
 میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پیش از این از برگزاری نشست‌های غیررسمی اعضای برجام در قالب‌های مختلف در وین در روزهای شنبه و یکشنبه و پیش از مذاکرات روز دوشنبه خبر داده بود.
در این میان رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که سفری به منطقه داشت در اظهاراتی اعلام کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهان احیای برجام به منظور توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران هستند. مالی همچنین گفت: اما اگر آنها (ایران)، به توافق بازنگردند. اگر به تشدید و افزایش پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهند، این درب بسته خواهد شد. ایران بار دیگر عامل بحران عدم اشاعه خواهد شد. 
نماینده آمریکا مدعی شد: تمرکز ما بر دیپلماسی است و این که ببینیم آیا می‌توانیم به توافق برگردیم و به آن تکیه کنیم یا خیر؛ اما اگر چنین نشود، و اگر ایران بخواهد و در حال حاضر در این نقطه قرار گرفته‌ایم و فکر می‌کنم که این انتخاب ایران است که اگر آنها تصمیم بگیرند که به توافق بازنگردند، آن وقت قطعاً باید شاهد تلاش‌های دیپلماتیک دیگری باشیم، در غیر این صورت، باید به جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران رسیدگی کنیم.»
البته این اظهارات مالی در حالی بیان می‌شود که این کشور در هفته‌های اخیر و بر خلاف تعهدات برجام، طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرده است که البته با واکنش ایران مواجه شد.
به گزارش فارس، تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران، با سناریوهای دقیق و هوشمندانه و با امیدواری برای لغو تحریم‌ها پا به میدان مذاکرات وین گذاشته اما هنوز پالس مثبتی از سوی طرف‌های غربی مبنی بر اجرای تعهدات خود دیده نشده است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، ترکیب هیئت اعزامی ایران به این دور از مذاکرات در شهر وین را «چشمگیر» خواند. اولیانوف خبر داد که رایزنی‌های غیررسمی دوجانبه در وین آغاز شده است.
راب مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که اخیراً برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «ان‌پی‌آر» آمریکا، از استقبال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران در صورت احیای برجام خبر داد.
همچنین رسانه صهیونیستی عرب 48 مدعی شد، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سفر به شامل فلسطین اشغالی، با برخورد سرد مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شد و حتی نخست‌وزیر این رژیم با هدف علنی کردن مخالفتش با واشنگتن درخصوص مذاکره با تهران، حاضر به دیدار با او نشد.
هشدار رئیس سازمان انرژی اتمی
به رژیم صهیونیستی
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه یمنی المسیره، به رژیم صهیونیستی هشدار داد.
رئیس سامان انرژی اتمی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید پیش از تهدید به هدف قرار دادن سایت‌های هسته‌ای ایران، نگاهی به حد و اندازه واقعی خود در آینه بیندازد.
محمد اسلامی ادامه داد: ایران در راهبرد ملی خود هیچ‌گاه برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای تلاش نکرده و نخواهد کرد بلکه مطابق با استانداردها و چارچوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل می‌کند.
اسلامی اضافه کرد: در تمام بازرسی‌هایی که تاکنون از سایت‌های هسته‌ای ما انجام شده است، هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.
وی همچنین تأکید کرد: استکبار فکر می‌کند با ترور یک دانشمند هسته‌ای می‌تواند به انقلاب اسلامی ضربه بزند در حالی که این برعکس است و این اقدامات نه‌تنها موجب تضعیف برنامه هسته‌ای ما نشده بلکه آن را تقویت کرده و منجر به توسعه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ما شده است

زمان ارسال:یکشنبه 07 آذر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:81
موضوع : خبری ,سیاسی ,مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

اخیرا در تنشی که بین ایران و آذربایجان بوجود آمده و ریشه در تحریک اسرائیل  دارد ، متاسفانه کشورهایی همچون ترکیه و پاکستان درحمایت از آذربایجان وارد عمل شده و نوعی سیاستهای دوگانه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران داشته اند که باید به موارد زیر توجه شود:

1- اسرائیل به طور شفاف و آمریکا به صورت غیر علنی و با به بازی گرفتن آذربایجان توانسته اند کشور آذربایجانی  که از دوستان جمهوری اسلامی بوده است را وارد تنش علیه کشورمان نمایند و همین کشورها در مقطعی خواهد رسید که خیانت بزرگی به مردم آذربایجان نمایند و لذا مردم غیور آذربایجان باید آگاه باشند و افغانستان برای آنها درس بزرگی باشد.

2- کشورهای ترکیه و پاکستان باید بدانند که جمهوری اسلامی به طور آگاهانه  سیاستهای آنها را رصد می کند و نتایج این دوگانگی سیاسی را جبران خواهند نمود

3- جمهوری اسلامی که در 8 سال دفاع مقدس با تجهیزات محدود توانست در مقابل صدام متجاوز و حامیان او که نزدیک به 80 کشور بودند  ایستادگی کند  در حال حاضر به طور مقتدرانه و با پیشرفت های نظامی که داشته است ، هرگونه تعدی را باشدت پاسخگو خواهد بود و اگر اسرائیل در آذربایجان علیه ایران قدرت نمایی کند ، ضربه ای خواهد خورد که نابودی او از صفحه ی روزگار زودتر از هر زمان دیگر اتفاق خواهد افتاد

زمان ارسال:پنجشنبه 15 مهر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:105
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

عضو حزب اتحاد ملت می‌گوید: روحانی می‌خواست منت آمریکا را در مذاکرات بکشد اما رئيسی سر آمریکا منت هم می‌گذارد.
سیدمحمود میرلوحی (عضو پیشین شورای شهر تهران و معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات)، در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: زمانی که (در سال 76) آقای خاتمی به صحنه انتخابات آمد، تلقی خودش این نبود که جامعه آنقدر تشنه و منتظر باشد و به نوعی مطالبات نهفته جامعه سر باز کرد و اصلاحات شد، اگر بتوان آن مطالبات را ردیابی کرد خواهیم دید همچنان به قوت خود باقی است و روشن است که مطالبات چیست، چون مطالبات در تمامی حوزه‌ها است.
وی افزود: در حوزه سیاسی، آقای خاتمی یک شعاری داشتند و می‌گفتند توسعه باید همه‌جانبه، جامع و هماهنگ باشد و نمی‌توان فقط بگوییم معیشت آری! فرهنگ خیر! یا بگوییم توسعه فرهنگی آری! توسعه اجتماعی خیر! همه اینها با هم است اما گاهی اوقات که اولویت‌ها را فهرست کنی ممکن است مثلا امروز مسئله مردم معیشت، اقتصاد، اشتغال، کرونا و خشکسالی باشد، اینها درست است اما معمولا اولویت‌های کشور یکی دو اولویت نیست.
میرلوحی همچنین گفته است: ممکن است پرچمداران این حرکت و شعارها (اصلاح‌طلبی) تغییر کند. یک روز یک فرد خامی بوده، اما امروز جامعه بگوید شما تند می‌روید و ما می‌خواهیم دیگران بیایند و پرچم را بگیرند. بسم‌الله. گاهی اوقات می‌بینید که جریان رقیب می‌گوید من این کار را بهتر از جریان اصلاح‌طلب انجام می‌دهم، شعار دادند و برای انتخابات هم همین شعارها را دادند و مثلا آقای رئيسی گفتند: من 2 میلیون فالوور دارم که یعنی من خودم در فضای مجازی هستم، طبیعتا این‌گونه شد و جامعه گفتند زمانی که رئیس قوه قضائیه می‌گوید من 2 میلیون فالوور دارم پس فرد به‌روزی است پس دغدغه نداریم، بعد ایشان گفتند ما یک میلیون مسکن در سال می‌سازیم و بقیه گفتند «بَه‌بَه».
او اضافه کرد: اگر چنین کاری صورت گیرد بحثی در آن نیست، بعد گفتند ما تحریم‌ها را برمی‌داریم و نه‌تنها منت نمی‌کشیم بلکه منت هم سر آمریکا می‌گذاریم و بقیه گفتند چه بهتر! آقای روحانی می‌خواست تحریم‌ها را بردارد و ظاهرا می‌خواست در جاهایی منت هم بکشد ولی ایشان منت نمی‌کشد بلکه منت هم سر آمریکا می‌گذارد.
این فعال اصلاح‌طلب اظهار کرد: بنابراین طبیعی است که مردم به ایشان رای می‌دهند ولی این مطالبات چیزی نیست که بتوان یک جامعه را مثلا در مدت محدودی منصرف کرد و مثلا به اهل هنر بگوید شما باید احترام داشته باشید، به اهل فرهنگ بگوید شما باید کرامتتان حفظ شود، مبارزه با فساد باید به مفهوم واقعی باشد، آقای رئيسی یک شعار دادند و اگر به آن دقت شود بسیار مهم است. ایشان می‌گویند من در قوه قضائیه باید با فساد مبارزه می‌کردم اما حالا می‌خواهم با فساد مبارزه کنم یعنی همه گلوگاه‌های رانت و فساد را می‌خواهم ببندم، بسم‌الله ببندید!
میرلوحی بیان کرد: الان اصل گلوگاه‌های رانت و فساد این است که فساد، رقابتی شود، اصل آن این است که این امضاهای طلایی در اختیار دستگاه‌ها که سال‌هاست در قانون رفع موانع تولید در حد حرف گفته شده ولی متاسفانه امضاهای طلایی بیشتر شده و کم نشده است. اگر کسی بخواهد یک حرکتی، یک تولیدی، یک اشتغالی و یک فعالیتی را ایجاد کند باید از صد نقطه و از صد اداره عبور کند یعنی باید یک کفش آهنی داشته باشد که بتواند از این اداره به آن اداره برود و تازه حرمت هم ندارد، چون من خودم هم در سال‌های مختلف درگیر بودم یعنی در بخش خصوصی بودم و می‌بینم که بخش خصوصی، نزد این دستگاه‌ها حرمتی ندارد و این از مسائلی است که باید حل شود. گلوگاه‌های فساد یعنی مثل رومانی، یک شخص بتواند از یک صبح تا ظهر شرکتی را تاسیس کند، ثبت کند و بعدازظهر هم در شرکتش بنشیند و کارش را شروع کند ولی در اینجا ببینید که چه بساطی به وجود آمده است، آنها کاری می‌کنند که شخص از کار و فعالیت و تولید منصرف شود و اینها از مسائلی است که باید حل شود.
میرلوحی همچنین در پایان ادعا کرده؛ «ما طبیعتاً نمی‌توانیم با دولت آقای رئیسی متحد باشیم و از آن طرف منتقد هم نمی‌توانیم باشیم یعنی احساس می‌کنیم اینها بسیار نازک‌نارنجی هستند از این رو احتمالاً یک حالت صبر و انتظار و ارزیابی و نقد پیدا خواهیم کرد یعنی چاره‌ای جز این نداریم چون ممکن است فردا بگویند شما این حرف را زدید و این اشکال به وجود آمد. ارزیابی و برداشت من این است که جریان اصلاحات صبر می‌کند و عجله‌ای ندارد که بخواهد آقای رئیسی را نقد کند چون شرایط کشور، در حال حاضر بسیار حساس است.»
درباره این اظهارات گفتنی است؛ اگر خاتمی در سال 76 مورد اقبال انتخاباتی قرار گرفت، به دلیل این بود که مدت‌ها از سیاست دور بود و مردم خیلی شناختی از وی نداشتند. اما 24 سال بعد (انتخابات اخیر) وقتی خاتمی و گروه‌های اصلاح‌طلب خواستار رأی به همتی و ائتلاف اصلاح‌طلبان برای شورای شهر شدند، بیش از 2/3 میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری کسب نکردند و در انتخابات شورای شهر تهران نیز نفر اول لیست مورد حمایت آنها 34 هزار رأی به دست آورد.
ثانیاً مشکلات اقتصادی و معیشتی بی‌سابقه، معلول 8 سال حاکمیت اصلاح‌طلبان در دولت و همچنین مجلس نهم (از میانه بعد) و مجلس دهم است. مردم به روشنی دیدند که این طیف برخلاف وعده‌ها و فضاسازی‌ها، هم اقتصاد را به قهقرا بردند و هم توانمندی علمی کشور در زمینه هسته‌ای را عقب راندند. در همین ماجرای کرونا هم، دولت روحانی ضمن سوءمدیریت در زمینه واکسیناسیون، تدبیر درستی هم در مقابل سفرها به خرج نداد تا جایی که در روزهای آخر، شش روز تعطیلی بی‌حساب و کتاب به همراه مجوز سفرها را اعمال کرد که خروجی آن، ‌رسیدن قربانیان روزانه به 700 نفر در روز بود. اما به همت دولت جدید، هم واکسیناسیون در کشور بیش از 2 برابر شده (یک ماه به اندازه 7 ماه واکسیناسیون) و هم گسترش بیماری تا حدود زیادی مهار شده است. این در حالی است که مدعیان اعتدال و اصلاحات حتی واردات واکسن را هم به FATF و برجام گره زده بودند.
ثالثاً در موضوع مذاکرات، دولت روحانی باید دنبال آمریکا می‌دوید و آنها کارشکنی می‌کردند و اقتصاد و مدیریت هم معطل تغییر خباثت آمریکا بود؛ اما اکنون دولت جدید به مسئولیت‌های مدیریتی خود عمل می‌کند و مذاکرات و برجام را هم در حاشیه این مسئولیت و تنها به شرط مؤثر و مفید بودن و لغو عملی تحریم‌ها دنبال می‌کند. بنابراین حال آمریکاست که باید التماس مذاکره بکند.
رابعاً درباره دشواری‌های کسب و کار که آقای میرلوحی اشاره کرده، مشکلات مدنظر ایشان اتفاقاً برآمده از دولت مدعی اعتدال و اصلاحات است به نحوی که کشور در زمینه رتبه‌بندی جهانی تسهیل کسب‌وکار، در این دوره چند پله سقوط داشت و اتفاقاً، ‌با همت مجلس و همراهی دولت در تصویب قانون اخیر، مقرر شده دریافت مجوز به جای چند ماه، ظرف چند روز انجام شود.
و سرانجام این که برخلاف ادعای آقای میرلوحی، مدعیان اصلاح‌طلبی در نقد- تخطئه و ملامت و ترور شخصیت- دولت جدید اصلاً صبر و طاقت نداشتن، به نحوی که حتی پیش از تحلیف و تنفیذ رئیس‌جمهور یا تشکیل دولت جدید، مدعی شدند چرا دولت یا رئیس‌جمهور، برای کرونا و اقتصاد و معیشت مردم و... کاری نمی‌کنند! در واقع همه انتقادهای انجام نداده در حق دولت روحانی را یک جا نثار، رئیس‌جمهور و دولت جدید کردند!!

زمان ارسال:شنبه 10 مهر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:81
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

حجت الاسلام والمسلمین احمد زرگر که عمر خود را در مبارزه با مفاسد اجتماعی سپری نمود و از ابتدای انقلاب اسلامی در مسئولیت های مهم قضایی با مفاسد مبارزه نمود به رحمت ایزدی پیوست .
البته گروه های فاسد و سران مواد مخدر که از آن عزیز سفر کرده ضربه دیده اند در بعضی از سایت های ضد انقلاب ، ایشان را ناقض حقوق بشر توصیف نموده اند که این اظهارات نشان می دهد عملکرد اقای زرگر توانسته است ضربات مهلکی را به فاسدین وارد نماید.
زمان ارسال:سه شنبه 23 شهریور 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:91
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

سال ۱۳۹۱
✅جبهه کفر شامل آمریکا، صهیونیست‌ها، داعش، تکفیری‌ها، سعودی و ترکیه علیه سوریه بسیج شده‌اند. حرم حضرت سکینه ویران شده و قرار است حرمین شریفین حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما نیز ویران شود.
مقاومت در حال شکل‌گیری است.
ایران، حزب الله و سوریه.
هدف سوریه و عراق نیست. هدف ایران و شیعه است.
اما باند فاسد انحراف و جریان فتنه علیه مقاومت بسیج شده اند. نه تنها شعار، بلکه کارشکنی نیز می‌کنند.

👇اینجا ایران است؛ سال ۱۴۰۰
⛔️آمریکا در راستای فرار خفت بار خود از منطقه، افغانستان را بطرز تحقیرآمیزی ترک کرده است.
گروهی که ۲۰ سال پیش آمریکا برای نابودی آن وارد افغانستان شده بود، در یک معامله پنهانی، قدرت را از دست نشانده آمریکا تحویل گرفته است.
مردم افغانستان که خسته از ۲۰سال جنگ و اشغال آمریکایی‌ها هستند، تاب مقاومت نداشته و طالبان بدون جنگ و خونریزی افغانستان را تسخیر می‌کند.
حالا همه به فکر ثبات و پیشگیری از برادرکشی هستند. آمریکا جنگ شناختی خود را آغاز کرده است.اما آمریکا نمی‌خواهد افغانستان و منطقه آرام باشد. اقدام به تحریک برخی عناصر می‌کند.
هدف بی ثباتی در منطقه است.

هم زمان در ایران باند فاسد انحراف و جریان فتنه حامی مقاومت در افغانستان می‌شوند!!
خواهان مداخله نظامی ایران و اعزام نیرو به هرات و پنجشیر هستند!
سال ۹۱ را که نه، تمام شعارها و کارشکنی‌های خود را فراموش کرده اند! خب چاره‌ای نیست، دستور از سیا و موساد آمده و باید اجرا کنند!
تاریخ بهترین آموزگار است...

#خیانت خواص

زمان ارسال:پنجشنبه 18 شهریور 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:189
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

چگونه ممکن است کوروش، نماد رحمت باشد، در حالیکه بسیاری بی‌گناهان به دست او کشته شدند. علاوه بر این، او تلاش می‌کرد مردم را در جهل و خرافات گوساله پرستی نگه دارد تا بتواند بر آنان حکومت کند. او کوشید که مردم در زنجير نادانی بمانند. اين خيانت بود نه خدمت.

زمان ارسال:یکشنبه 14 شهریور 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:87
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,پزشکی ,تخصصی ,

نظر آرنالدو لیختن اشتاین :
 "هر زمان که من در سال چهارم پزشکی به دانشجویان پزشکی بالینی آموزش می دهم ،پرسش زیر را می پرسم:

 "دلایل آشفتگی روانی در افراد مسن چیست؟"
 برخی پاسخ می دهند: "تومور در سر".
 
 جواب می دهم: نه!
 
 دیگران پیشنهاد می کنند: "علائم اولیه آلزایمر".
 
 دوباره جواب می دهم: نه
  
 با رد پاسخ های آنها ، پاسخ های آنها تمام می شود.
 
 هنگامی که من سه علت رایج را لیست می کنم ، دهانشان از تعجب  بازمی‌ماند . آن سه علت عبارتند از :
 - دیابت کنترل نشده
 - عفونت ادراری
 - کم آبی بدن
  
 ممکن است مانند یک شوخی به نظر برسد. اما شوخی نیست
 
 افراد بالای 60 سال به طور کلی احساس تشنگی نمی کنند و در نتیجه نوشیدن مایعات را متوقف می کنند.
 وقتی کسی در اطراف نیست که به آنها  نوشیدن مایعات را یاد آور شود  سریع آب بدن خود را از دست می دهند.
 
 کم آبی شدید کل بدن را درگیر می کند وممکن است باعث گیجی ناگهانی  ، افت فشار خون ، افزایش تپش قلب ، آنژین (درد قفسه سینه) ، کما و حتی مرگ شود.
  این عادت فراموش کردن نوشیدن مایعات در 60 سالگی شروع می شود ، زمانی که ما بیش از 50 درصد آب مورد نیاز بدن خود را داریم.
 افراد بالای 60 سال ذخیره آب کمتری دارند.  این بخشی از روند طبیعی پیری است .  با وجود اینکه بدن آنها دچار کم آبی شده است ، اما آنهااحساس نوشیدن آب ندارند ،  مکانیسم تعادل داخلی آنها خیلی خوب کار نمی کند.
  نتیجه:
   افراد بالای 60 سال به راحتی آب بدن خود را از دست می دهند ، نه تنها به این دلیل که بدن آنها آب کمتری دارد ، بلکه به این دلیل که آنها کمبود آب را در بدن احساس نمی کنند.

 اگرچه افراد بالای 60 سال ممکن است سالم به نظر برسند ، اما عملکرد واکنش ها و عملکردهای شیمیایی می تواند به کل بدن آنها آسیب برساند.
  
 بنابراین در اینجا دو هشدار وجود دارد:

 1) عادت به نوشیدن مایعات داشته باشید.  مایعات شامل آب ، آب میوه ، چای ، آب نارگیل ، شیر ، سوپ و میوه های غنی از آب مانند هندوانه ، خربزه ، هلو و آناناس پرتقال و نارنگی است .
   نکته مهم این است که هر دو ساعت یکبار باید مقداری مایع بنوشید.
این را به خاطر بسپار!
 
 2) هشدار برای اعضای خانواده: دائماً مایعات را به افراد بالای 60 سال پیشنهاد دهید. 
اگر متوجه شده اید که آنها مایعات را رد می کنند و  تحریک پذیر هستند ، خوب نفس نمی کشند یا کم توجه هستند ، اینها مطمئناً علائم کم آبی مکرر بدن هستند.

زمان ارسال:یکشنبه 14 شهریور 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:107
موضوع : خبری ,مناسبت ها ,مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

در این نشست که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، از حسن روحانی با عنوان دانشمند و گنجینه اسرار یاد کرد و خطاب به او گفت: «اجر کار شما در تاریخ ماندگار خواهد شد».
بیژن زنگنه، وزیر نفت روحانی هم به تعریف عجیب و غریب از مدیریت دولت فعلی پرداخت و گفت: «اگرچه مدیریت ما مدیریت جهان سومی است و این قابل انکار نیست، اما با وجود همه مشکلات، عملکرد دولت عالی بود. عملکرد دولت در این سه سال از مصادیق عینی اقتصاد مقاومتی بود».
برخی دیگر از حاضران در این نشست مثل علی‌اکبر صالحی هم در این جلسه با تعابیری مشابه از عملکرد دولت تدبیر و امید یاد کردند، با این حال واکنش‌های مردمی در فضای مجازی که با شرایط دشوار اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند نسبت به این اظهارات جالب توجه بود.
واکنش مردم: ویران کردید!
یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به سخنان بیژن زنگنه نوشت: «شما فقط خودتان از عملکردتان راضی هستید مردم در این چند سال اخیر با گرانی دست و پنجه نرم کردند».
فرد دیگری هم اظهار کرد: «متاسفانه مردم از عملکرد دولت اصلا راضی نبودند».
یک کاربر به اسم حسین انتقاد کرد: «کشور رو ویران کردید!» و در پاسخ به او، یک کاربر دیگر تصریح کرد: «اگر ویران کردن باید محاکمه بشن».
اما این نگاه مردم ریشه در عملکرد هشت ساله دولت روحانی دارد، عملکردی که در کارنامه او انعکاس یافته است و چیزی نیست که قابل انکار باشد.
تورم در مرز 50 درصد
هر چند روحانی در کارزار انتخابات 92 با انتقاد از دولت گذشته معتقد بود معیار تورم جیب مردم است، اما حالا پس از هشت سال هم جیب مردم و هم آمارهای رسمی از وضع نامناسب مولفه‌های معیشتی حکایت دارد.
در این زمینه تجارت نیوز گزارش داد: دولتی که با شعار آواربرداری از اقتصاد روی کار آمد، خرابی‌های بسیاری ایجاد کرد. از تورم بی‌سابقه گرفته تا جهش ۸۰۰‌درصدی نرخ ارز و تورم ۷۵ درصدی اقلام خوراکی در برخی از استان‌ها! در مورد نرخ ارز قیمت دلار در سال۹۹ حتی به ۳۲ هزار تومان هم رسید که نشان از رشد نزدیک به ۸۰۰ درصدی از سال ۹۲ تا ۹۹ داشت. رشدی کاملا بی‌سابقه.
دولت روحانی هم رکوردهای منفی بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. تورم سال‌های ۹۷، ۹۸ و 99 به ترتیب رقم‌های 31/2 و 41/2 و 43 درصد را ثبت کرده است.
افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید از این ارقام نیز فراتر رفته و برای برخی دهک‌ها به مرز 50 درصد رسیده است. طبق بررسی مرکز آمار، نرخ تورم کل کشور در تیر ماه 1400 برابر 44.2درصد شده است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 43.6 درصد برای دهک‌ ششم تا 49.9 درصد برای دهک دهم نوسان دارد.
همچنین بر اساس گزارش نود اقتصادی، دولت تدبیر و امید، تورم را با نرخ ۴۳ درصد تحویل دولت سیزدهم می‌دهد که بالاترین نرخ تورم در هنگام انتقال قدرت از یک دولت به دولت بعدی در پایان دوره‌های هشت ساله است.
پرواز مرغ، گاو و گوسفند!
در همین حال‌، بررسی قیمت برخی کالاهای مهم نشان می دهد که قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ در خرداد ماه 1400 نسبت به خرداد ماه سال گذشته یعنی فقط در یکسال اخیر بین 39 تا 105 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، قیمت برنج پاکستانی در خرداد 1400 نسبت به خرداد 1399 به میزان 51 درصد و قیمت برنج طارم اعلا در خرداد 1400 نسبت به خرداد 1399 به میزان 40 درصد افزایش داشته است.
گوشت گوسفندی و گوشت گوساله نیز به ترتیب 37 و 51 درصد در خرداد 1400 نسبت به خرداد سال گذشته افزایش داشته است.
همچنین قیمت گوشت مرغ تازه با 105 درصد افزایش از 12 هزار و 550 تومان در خرداد 1400 به 25 هزار و 800 تومان در خرداد 1400 افزایش یافته است. البته همان‌طور که ذکر شد، قیمت‌های فوق مربوط به خردادماه است، در صورتی که هم‌اکنون هر کیلو گوشت مرغ در هفته پایانی دولت تدبیر و امید به مرز 40 هزار تومان هم رسیده، یعنی فقط طی دو ماه تیر و مرداد، حدود 15 هزار تومان دیگر به قیمت مرغ افزوده شده است.
این وضعیت نشان می‌دهد سفره مردم در دوره‌ای که مدیران غربگرا ادعا می‌کنند مدیریتشان عالی بوده‌(!) بسیار کوچک شده است.
پراید 140 میلیونی!
از سوی دیگر قیمت خودروهای داخلی نیز در هشت سال مدیریت دولت تدبیر و امید تخته گاز پیش رفته و رکوردهای عجیب و غریبی بر جای گذاشته است.
پراید که به عنوان خودروی اقشار متوسط رو به ضعیف شناخته می‌شود و در سال 92 بین 15 تا 17 میلیون تومان قیمت داشت، این روزها در بازه قیمتی 130 تا 140 میلیون تومان قیمت می‌خورد. یعنی بیش از هشت برابر گران شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز از بازار خودرو خبر داد خودروهای سایپا ۱۱۱ حدود 139 میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ بالغ بر 128 میلیون تومان، ساینا 147 میلیون تومان، تیبا (رینگ فولادی) 135 میلیون تومان و تیبا 2 (رینگ فولادی) 140 میلیون تومان قیمت خوردند.
همچنین قیمت خودروهای سمند LX (ساده) 218میلیون تومان، پژو پارس‌(ساده) 250 میلیون تومان، پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) 225 میلیون تومان و دنا معمولی (رینگ فولادی) 300 میلیون تومان اعلام شد.
افزایش ۲۷ میلیون تومانی متوسط قیمت مسکن
دولت حسن روحانی در حالی به ساعات پایانی خود می‌رسد که طی هشت سال اخیر متوسط قیمت مسکن متری ۲۷ میلیون تومان افزایش یافته که در بین دولت‌های پس از انقلاب یک رکود محسوب می‌شود .به تعبیری قیمت مسکن در این 8 سال 700 درصد گران شده است.
بانک مرکزی به تازگی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرده که بر اساس آن متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به 30 میلیون و 44 هزار تومان افزایش رسیده است. قیمت مسکن فقط طی تیر 1400 در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش یافته است.
در بخش اجاره نیز شاخص کرایه مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری در تیر 1400 نیز به ترتیب 34.9 و 38.7 درصد نسبت به تیر 99 افزایش را نشان می‌دهد.
این درحالی است که به گزارش خبرگزاری تسنیم، سال 92 و در اولین ماه شروع فعالیت دولت روحانی، متوسط قیمت هر مترمربع بر اساس آمار رسمی سه‌میلیون و 834 هزار تومان بود. طی سال‌های 97، 98، و 99 بازار مسکن کشور به دلیل عدم تولید و عرضه کافی مسکن دچار تلاطمات فراوانی شد که خروجی آن افزایش قیمت به بیش از 30 میلیون تومان در هر مترمربع شده است.
رکورددار خلق نقدینگی
یک عامل کلیدی در بروز تورم، افزایش نقدینگی و نرخ رشد آن است. به تازگی بانک مرکزی اعلام کرد که میزان رشد نقدینگی در سال 99، 40.6 درصد بوده است که بیشترین رشد نقدینگی در شصت سال اخیر محسوب می‌شود! میزان رشد نقدینگی در طول سال 99 معادل کل نقدینگی ایجاد شده از ابتدای تاریخ انتشار و خلق پول در ایران تا پایان سال 94 بوده است.
همچنین بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی، مقایسه نرخ رشد نقدینگی در 10 دولت گذشته از سال 60 تاکنون نشان می‌دهد، دولت حسن روحانی با رشد نقدینگی 643.4 درصدی طی سال های 92 تا پایان سال 99، رکورددار بالاترین نرخ رشد نقدینگی بین این دولت‌ها بوده و بدترین عملکرد را در این زمینه داشته است. تسنیم با بیان این موضوع یادآوری می‌کند، حجم نقدینگی در پایان سال 91 برابر 460 هزار میلیارد تومان بوده است.
درمورد جدیدترین آمارهای نقدینگی و پایه پولی هم اقتصادنیوز گزارش داد: «نقدینگی در خرداد ماه 1400 رقم سه هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان را رد کرد. رشد نقطه به نقطه نقدینگی در خرداد ماه بالغ بر ۳۹ درصد به ثبت رسیده است». به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود رقم نقدینگی در پایان دولت تدبیر و امید به مرز 4000 هزار میلیارد تومان رسیده باشد.
حجم پایه پولی نیز در پایان خردادماه امسال مرز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را شکست. این متغیر پولی تورم‌ساز در یکسال منتهی به خرداد امسال ۱۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، به بیان دیگر روزانه بالغ بر
۳۲۰ میلیارد تومان چاپ پول.
بدترین دولت در افزایش فاصله طبقاتی
شاخص ضریب جینی در دولت روحانی به شدت افزایش یافته است. ضریب جینی از شاخص‌های مهم اندازه‌گیری نابرابری توزیع درآمد می‌باشد. اندازه این شاخص بین صفر (معرف جامعه‌ای با برابری کامل توزیع درآمد) و یک (نمایانگر عدم برابری توزیع درآمد در جامعه) تغییر می‌کند.
در این زمینه پایگاه خبری تحلیلی مشرق گزارش داد: بر اساس گزارش مرکز آمار شاخص ضریب جینی که در پایان دولت احمدی‌نژاد به 0/366 واحد کاهش یافته بود هم‌اکنون به 0/401 واحد افزایش یافته است. بدین ترتیب در هشت سال عملکرد دولت روحانی نابرابری توزیع درآمد به شدت زیاد شده است.
شاخص‌های توزیع درآمد در دولت روحانی به بدترین وضعیت خود رسیده و فقرا فقیرتر و مرفهان پولدارتر شدند. دولت روحانی در افزایش شکاف طبقاتی در کشور، عملکردی حتی ضعیف تر از دولت رفسنجانی داشته است.
کاهش درآمد سرانه و تضعیف فضای کسب و کار
بررسی برخی دیگر از آمارهای اقتصادی در دولت روحانی هم موید روند تخریبی در اقتصاد بوده است. به گزارش تجارت نیوز، درآمد سرانه کشور از سال ۹۰ تا ۹۸ درآمد ۳۴ درصد کم شد و به ابتدای دهه ۹۰ رسید. در مورد درآمدهای نفتی نیز از سال ۹۲ تا ابتدای سال ۱۴۰۰ رقمی در حدود ۳۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است. درآمد نفتی دولت اعتدال ۲۶۸ میلیارد دلار از دولت‌های نهم و دهم کمتر بوده است. اما به ترتیب ۲۴۰ میلیارد دلار و ۱۹۳ میلیارد دلار از دولت‌های سازندگی و اصلاحات بیشتر بوده است.
اما در مورد بهبود فضای کسب و کار بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی بانک جهانی ایران در سال ۲۰۲۰ از میان ۱۹۰ کشور جهان با امتیاز 5/58 در رتبه ۱۲۷ قرار گرفته است که یک رتبه نسبت به سال قبل از آن بهبود یافته بود. رتبه ایران در سال ۲۰۱۹ ، ۱۲۸ و امتیاز ثبت‌شده در این شاخص، 98/56 بود. در گزارش سال ۲۰۱۷، ایران با دو رتبه تنزل نسبت به گزارش سال ۲۰۱۶، در رتبه ۱۲۰ از میان ۱۹۰ کشور قرار گرفت.
آمارهای فوق فقط بخش کوچکی از مدیریت عالی دولت تدبیر و امید طی هشت سال اخیر بود.

زمان ارسال:سه شنبه 12 مرداد 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:215
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

♦️ از زمانی که بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس مطرح شد بخشی از مردم و نخبگان به خاطر نتایج حاصل از بی کفایتی دولت روحانی که منجر به بروز بحران های این روزهای کشور شده است ،دچار نگرانی و نوعی باورپذیری در اظهار نظرهای مخالفان و شانتاژهای رسانه ای شده اند . که متاسفانه وجود چنین فضایی ؛ ناشی از عدم اقناع سازی مردم و گفتگوی صریح و مستقیم نمایندگان مجلس قبل از رونمایی از چنین طرحی می باشد .

👇اما آنچه از این طرح باید بدانیم : 
1️⃣طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال رفع تبعیض بین پلتفرم‌های داخلی و خارجی است. تا امروز برای پهنای باند به طرف خارجی پول پرداخت می‌کردیم اما طبق این طرح، به تولیدکننده محتوای داخلی حق‌السهم خواهیم داد و اعتبار این کار از محل صندوق تأمین می‌شود.
2️⃣طبق این طرح تا زمانی که نرم‌افزارها و پلتفرم‌های داخلی رشد نکرده و نتوانند تمام سرویس‌های مورد نظر را ارائه دهند، هیچکدام از پلتفرمهای خارجی، فیلتر و یا متوقف نمی شوند .
3️⃣ این طرح دست مسوولان را باز می‌کند تا با پلتفرم‌های خارجی رایزنی کنند که در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی فعالیت کنند.
4️⃣ طرح صیانت از فضای مجازی درواقع آغاز قانونمند شدن فضای مجازی برای حمایت از کاربران است.صاحبان پلتفرم‌ها و اپراتورها و کسانی که دوست ندارند فضای مجازی قانونمند باشد، با این طرح مخالف هستند. پلتفرم‌های خارجی درآمد بالایی از کشور ما دارند و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. 
5️⃣ در صورت تصویب نهایی این طرح، اختصاص امکانات خدمات پرداخت الکترونیک، حق‌السهم پهنای باند برای تولیدکنندگان محتوای داخلی و معافیت‌های مالیاتی از ابزارهای حمایتی ما برای پلتفرم‌های داخلی است.
6️⃣ در این طرح حق مالکیت معنوی افراد کاملاً مورد توجه قرار گرفته، و به هیچ‌وجه قرار نیست هیچ شبکه‌ای در فضای مجازی مسدود شود.
تا زمانی که پلتفرم‌های داخلی ما نتوانند با نمونه خارجی رقابت کنند، پلتفرم‌های خارجی به کار خود ادامه خواهند داد و مسدودسازی نیست.
⬅️در پایان با وجود همه نگرانی ها ؛ این طرح در مرحله بررسی است و در فاز اجرایی قرار نگرفته است . اما فضای مجازی کشور نیاز به ساماندهی دارد تا نااهلان دیگر نتوانند ملت را فریب دهند و معیشت و فرهنگ و هویت مردم را تباه کنند و مملکت را به آشوب بکشانند .

زمان ارسال:دوشنبه 11 مرداد 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:107
موضوع : مقاله و تحلیل ,مقالات و تحلیل ها ,

با برگزاری انتخابات اخیر یکی از خطوط اصلی عملیات روانی دشمن طرح موضوعی تحت عنوان «حاکمیت یکدست» است. البته این ادعا و برچسب فقط از سوی دشمن و ضدانقلاب تکرار نمی‌شود و برخی افراد در داخل نیز همین موضوع را بیان کرده و نسبت به آن هشدار می‌دهند و حتی از ماه‌ها پیش از انتخابات نیز با لحنی تهدیدآمیز از آن سخن می‌گفتند.

زمان ارسال:یکشنبه 20 تیر 1400 نویسنده:محسن سیلانی بازديد:101
صفحات سايت
تعداد صفحات : 2

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو